Apelurile injurioase sau inutile la 112, numărate cu milioanele
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Serviciul 112 a preluat 12.735.836 de apeluri în 2018, conform datelor STS, însă mai mult de jumătate dintre acestea nu reprezintă urgenţe de competenţa serviciului, ci solicitări de informaţii diverse, apeluri efectuate din greşeală, farse şi apeluri injurioase. Campania "Urgenţa este pentru Urgenţe", care îşi propune să contribuie la educarea populaţiei din România cu privire la utilizarea raţională şi responsabilă a serviciilor medicale de urgenţă, a fost lansată duminică printr-o conferinţă de presă la Spitalul de Urgenţă Floreasca, potrivit Agerpres.

Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU), Raed Arafat, a precizat că aproximativ cinci milioane de cazuri medicale ajung pe an la Unităţile de Primiri Urgenţe. "Apelurile nu sunt numai pe medical, sunt şi apelurile care vin pe Pompieri, apelurile care vin pe Poliţie. 112 preia toate apelurile, însă pe partea medicală din aproximativ 2.700.000 de cazuri pe care le rezolvă ambulanţa, nu numai urgenţe, şi consultaţii şi transport, în jur de 1.200.000 ajung la UPU pe an. La SMURD cifra e mai mare care ajunge la UPU, pentru că acolo avem echipajele paramedicale care nu pot lua decizia de lăsa un bolnav acasă", a declarat şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU), Raed Arafat.

Potrivit lui Arafat, campania "Urgenţa este pentru Urgenţe" este una de informare a populaţiei şi cuprinde două spoturi Tv şi două sporturi radio, subtitrate în limba maghiară şi germană, ce vor fi difuzate timp de un an.

Citește și: Amenzi usturătoare! Farsele la 112 vor goli buzunarele ”glumeților”

Oficialul DSU a arătat că o problemă este legată de exagerarea simptomelor de către pacienţi, atenţionând că un telefon dat abuziv "poate ucide". "Avem oameni care se aşteaptă dacă au sunat şi au zis că au febră de 38 (n.r. - de grade C) maşina să fie cu girofar şi sirenă în 5 minute în faţa casei. Acest lucru este imposibil. Nicio ţară nu asigură, nicio ţară nu face acest lucru. (...) O parte din concetăţenii noştri se supără pe această aşteptare şi atunci s-a învăţat să exagereze din două motive: să vină ambulanţa mai repede şi ca să ajungă în UPU şi să treacă cu targa de la punctul de triaj direct în interior, pe lângă cei care aşteaptă. (...) Vrem să conştientizăm populaţia că un telefon abuziv poate ucide", a spus şeful DSU.

Directorul STS, Ione-Sorinel Vasilca, a precizat că de la operaţionalizarea sistemului 112 în România până în prezent numărul apelurilor nonurgente au avut o tendinţă descrescătoare - de la valori de 97,2%, din totalul apelurilor în 2005, la 55% în 2018, respectiv la 46% în primul trimestru al acestui an. "Această tendinţă descrescătoare a apelurilor nonurgente s-a datorat în mare măsură efectelor derulării unor campanii similare celei desfăşurate astăzi şi a unei conlucrări consistente, consecvente şi susţinute între autorităţi, cetăţeni, instituţii şi canale media", a afirmat Vasilca.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Cod galben de inundaţii, sâmbătă seara. Zonele vizate

A fost emis un cod galben de inundaţii.

Compania de audit a Trump Media, acuzată de fraudă

Firma de audit a Trump Media, compania care conduce...


pixel