Apple a pierdut trenul revenirii puternice a vânzărilor de telefoane în 2024, iar concurenţa a câştigat teren (analiză)

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
iPhone
iPhone
Vânzările globale de smartphone-uri şi-au revenit puternic în 2024, după doi ani consecutivi de declin, însă un studiu independent arată că grupul american Apple Inc. abia a reuşit să îşi crească vânzările, în contrast cu viteza cu care rivalii care utilizează sistemul de operare Android au câştigat teren în China şi pe pieţele emergente, transmite Bloomberg.

Firma de cercetare de piaţă IDC a anunţat miercuri că Apple şi rivalii săi au livrat 1,24 miliarde smartphone-uri în 2024, cu 6,2% mai multe decât în 2023. Însă vânzările de telefoane iPhone au crescut cu doar 0,4% de la un an la altul. Cu toate acestea, Apple rămâne în continuare lider necontestat când vine vorba de profit, în condiţiile în care preţul mediu de comercializare a telefoanelor iPhone trece de 1.000 de dolari, în timp ce rivalii care utilizează sistemul de operare Android au, colectiv, un preţ mediu de comercializare de aproximativ 295 de dolari, estimează IDC.

Cel mai recent studiu scoate la lumină o revenire inegală pe piaţa de smartphone, care a scăzut după pandemie în pofida apariţiei Inteligenţei Artificiale. Potrivit IDC, o mare parte din creşterea din 2024 a venit din partea cererii înfrânate şi a regiunilor cu un grad de penetrare mai mic al smartphone-urilor. Graţie dispozitivelor Android cu un preţ mai accesibil, mărcile chineze au profitat de creşterea pieţei mondiale în 2024, în timp ce Apple este aşteptat să înregistreze performanţe mai bune în 2025.

De asemenea, IDC subliniază că adăugarea de capabilităţi de tipul Inteligenţa Artificială, o temă importantă pentru producători precum Samsung Electronics Co., Apple şi Alphabet, nu a reuşit să îi entuziasmeze pe consumatori.

"Chiar dacă GenAI continuă să fie un subiect fierbinte şi o prioritate de top pentru mulţi producători, nu are încă un impact semnificativ care să ducă la upgrade-uri rapide. Sunt necesare mai multe investiţii pentru a creşte gradul de conştientizare a consumatorilor şi a introduce caracteristici de tip 'must have' care să îi facă pe consumatori să se grăbească spre magazine şi să creeze acel super ciclu pe care toată lumea îl aşteaptă", spune Nabila Popal, director de cercetare la IDC.

La nivel global, vânzările de smartphone nu au revenit încă la nivelul anterior pandemiei, iar IDC nu aşteptată altceva decât o creştere cu o singură cifră în anii care vor veni. Perioadele îndelungate între upgrade-uri, saturarea pieţei în economiile dezvoltate şi avansul rapid al vânzărilor de smartphone-uri second hand sunt consideraţi principalii factori care contribuie la stagnare.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Titluri Tezaur / Ilustrațe: Oana Pavelescu
Bursa de Valori București
București / Foto: Oana Pavelescu
Cisco
Curs valutar / Foto: Arhivă
FMI
Euro / FOTO: Freepik
ROBOR mai doboară un record
O măsură de stimulare a creșterii
Dacia a vândut mai puțin în Europa
Reactorul stellarator Wendelstein 7-X
Port comercial / Foto: Freepik
Tesla
Curtea de Conturi
Elon Musk și Donald Trump
ANAF / Foto: DCBusiness

Ce impozite trebuie plătite până la 25 iunie 2025?

Pentru al patrulea an consecutiv, companiile din România...

Showroom / Foto: Freepik
Bancnote / Foto: Oana Pavelescu

Ce înseamnă pentru România dobânzile mai mici în zona euro

Scaderea dobanzii de referinta de catre Banca Centrala...

Donald Trump și Xi Jinping
Titluri de stat Fidelis
Fermă de eoliene / Foto: Freepik
Phishing
Ploaie

pixel