Apple renunță la un produs revoluționar. "Spiritul iPod va dăinui”

Autor: Delia Gheață
Data publicării:
Se vor mai vinde doar produsele aflate pe stoc în magazine
Se vor mai vinde doar produsele aflate pe stoc în magazine
Grupul american Apple a anunţat marţi că va pune capăt producţiei celebrului său player digital portabil iPod, care a revoluţionat industria muzicală la începutul anilor 2000, pentru a da întâietate altor produse precum telefonul iPhone, informează AFP.

"Spiritul iPod va dăinui. Am integrat o experienţă muzicală în toate produsele noastre, de la iPhone la Apple Watch", a declarat vicepreşedintele responsabil pentru marketingul internaţional la Apple, Greg Joswiak. "Muzica a ocupat întotdeauna un loc central la Apple, iar a o face accesibilă pentru sute de milioane de utilizatori, aşa cum a făcut iPod, a avut un impact nu doar asupra industriei muzicale, dar a redevenit şi modul în care muzica este descoperită, ascultată şi împărtăşită", a adăugat Greg Joswiak.

Cel mai recent model de iPod, iPod Touch, va rămâne disponibil la vânzare în magazinele mărcii până la epuizarea stocurilor, a precizat Apple.

Rectangular şi de culoarea albă, iPod-ul a apărut pe rafturile magazinelor în urmă cu peste 20 de ani, în 2001, şi a cunoscut rapid o puternică popularitate. Acest cititor de mp3-uri a revoluţionat rapid lumea muzicii popularizând descărcarea legală de melodii într-o perioadă în care numeroase site-uri permiteau descărcarea de filme şi cântece fără a plăti un cent.

De la lansarea sa în 2001, Apple a vândut aproape 450 de milioane de iPOd-uri, potrivit firmei de cercetare de piaţă Loup Ventures. Acest accesoriu a contribuit în mare parte la crearea faimei mărcii Apple, care a devenit astăzi un gigant, în condiţiile în care iPod a inspirat telefonul iPhone.

Citește și Giganții din tehnologie își unesc forțele pentru a scăpa de coșmarul parolelor

Între timp, calvarul parolelor ar putea lua sfârșit în decurs de un an: Google, Apple și Microsoft au anunțat joi un acord pentru a construi un sistem de autentificare fără a fi nevoie să memorezi o serie de semne cabalistice.

"Cu noua funcționalitate, consumatorii vor putea să se autentifice pe site-urile web și aplicațiile mobile cu ușurință, fără parolă și în siguranță, indiferent de dispozitiv sau de sistemul de operare", a anunțat într-un comunicat Fast Identity Online Alliance (FIDO). Din 2012, acesta reunește actorii din sector pentru a lucra la sisteme comune de autentificare.

Scopul, explică Google, este ca utilizatorii să se poată conecta la un serviciu online prin simpla deblocare a smartphone-ului (prin metoda obișnuită: amprentă digitală, recunoaștere facială, un cod format din mai multe cifre etc.). În termeni concreți, un site web va putea întreba utilizatorul dacă dorește să se "autentifice cu acreditările FIDO".

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Modificarea PNRR

România are un PNRR revizuit. Veștile sunt bune

România își menține accesul la întreaga finanțare...

Ședință de guvern

Proiecte de lege importante pe masa de lucru a Guvernului

Guvernul României va analiza, în ședința programată...

Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik

Cum a pierdut România 7.000 MW în zece ani

România are cel mai mare cost al energiei în raport cu...

Pista velo de pe Calea Victoriei din București / Foto: Oana Pavelescu
Atlas, noul browser lansat de OpenIA / Foto: DCBusiness
Banca de Investiții și Dezvoltare
Bloc din Ucraina / Foto: Cancelaria președintelui Volodimir Zelensky
Robert Fico
Stradă din România / Foto: Unsplash
Economie. Foto: Freepik.com
Curs valutar. Sursa: Freepik.com
Heineken
Hidroelectrica
Freepik.com
foto: Freepik.com
Bani
Uniunea Europeana
Pexels.com
Bani. Foto: Freepik.com
Gabriel Biriș
A venit poștașul / FOTO: Pagina de Facebook a Poștei Române
Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Alexandru Nazare / Foto: gov.ro
Aur și argint
O femeie alimentează mașina la o benzinărie / Foto: Freepik
Pe peron
Diamantul bicolor / Foto: GIA

pixel