Bitcoin, spre pragul de 100.000 USD: Ce schimbări aduce noul val de optimism cripto
Bitcoin, cea mai mare...
Magazinele online din România contribuie substanțial la bugetul de stat, sunt un motor al economiei digitale și un catalizator pentru internaționalizarea IMM-urilor românești. ARMO respinge ferm declarațiile publice privind evaziunea fiscală practicată de magazinele online din România, având în vedere gradul înalt de trasabilitate a plăților electronice, fiscalizate 100%, respectiv a plăților în numerar la livrare, raportate lunar prin declarația 395 de companiile de curierat. Mai mult, ca urmare a obligațiilor instituite de Directiva UE privind cooperarea administrativă (DAC7), operatorii de platformele online din România raportează și furnizează organelor fiscale încă din 2023 informații despre veniturile obținute de vânzători prin intermediul platformelor marketplace.
Lipsa de conformare fiscală, fie că vorbim de vânzările de produse pe rețelele sociale, fie de platforme din state terțe care exploatează lacune legislative, afectează comercianții români cinstiți. ARMO subliniază că orice măsuri de combatere a zonelor nefiscalizate trebuie adoptate prin consultarea tuturor părților interesate și să nu impună obligații discriminatorii comercianților români conformi cu legislația fiscală. În acest sens, introducerea unui mecanism de tip CNP fiscal pentru comerțul online nu ar genera rezultatele scontate, riscând să adauge complexitate birocratică fără beneficii reale.
ARMO își reafirmă disponibilitatea de a contribui cu expertiză la discuțiile privind măsurile fiscale care impactează comerțul electronic. Rămânem susținători fermi ai unui mediu economic modern și transparent, care să fie nediscriminatoriu față de alte sectoare sau jucători internaționali și care să promoveze conformarea și trasabilitatea fiscală. Considerăm că măsurile guvernamentale ar trebui să încurajeze un ecosistem care să stimuleze plățile electronice și propunem în acest sens extinderea cadrului legislativ pentru bacșișul prin card și la servicii conexe comerțului electronic, precum curieratul și livrările de produse. În acest fel poate fi închis cercul pe care un consumator îl poate face printr-o plată electronică, asigurând astfel o experiență complet digitalizată și trasabilă de la achiziție până la livrare.
ARMO își reafirmă angajamentul de a colabora cu autoritățile și alți actori relevanți pentru a promova politici ce sprijină evoluția comerțului electronic în beneficiul economiei naționale și al consumatorilor.
Despre ARMO
Lansată în 2010, Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) reprezintă magazinele online din România și susține interesele membrilor săi. ARMO a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online și un program de atestare a magazinelor online din România, în conformitate cu acest Cod de Bune Practici. ARMO este membră a Ecommerce Europe, singura voce a sectorului de comerț electronic european, ce reprezintă peste 150.000 de companii prin intermediul asociațiilor naționale. Pot deveni membri ARMO magazinele online care aderă la prevederile din Statutul Asociației, admiterea în ARMO făcându-se pe baza aprobării Consiliului Director. În plus, pot deveni membri de onoare ai asociației persoanele fizice române sau străine, cu merite deosebite în orice domeniu al vieții economice sau culturale din țară sau străinătate, la propunerea Consiliului Director. Mai multe informații despre ARMO: http://www.armo.ro/
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Bitcoin, cea mai mare...
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...