Asigurările nu vor dispărea, dar foarte multe se vor schimba!

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Institutul de Studii Financiare a organizat joi o conferință internațională cu tema ”Digitalizarea și Inovația, noi competențe în educația profesională financiară”. În acest cadrul, vicepreședintele ASF, Cristian Roșu, a declarat că asigurătorii nu vor dispărea, dar dezvoltarea tehnologiei va societățile care nu se vor adapta rapid nu își vor găsi ușor locul pe piață.

Fără educație nu putem progresa, nu putem vorbi de viitor, iar educația financiară ne poate dezvălui tuturor ce facem, cum facem și la ce ne sunt necesari banii pe care îi avem la dispoziție, a spus Cristian Roșu în preambulul discursului său referitor la inovația tehnogică în asigurări. 

Dacă avem în vedere misiunea Institutului de Studii Financiare, anume studierea fenomenelor și mecanismelor financiare în vederea identificării nevoilor viitoare, a formării și evaluării profesionale din cadrul sistemului financiar nebancar, se observă că tendința inovațiilor tehnologice trebuie să fie un subiect de actualitate pentru ISF, dar și pentru noi, toți ceilalți.

Asigurările nu vor dispărea niciodată, ele sunt unul dintre pilonii dezvoltării economiei și protejării financiare a cetățenilor prin preluarea riscurilor în vederea asigurării bunăstării financiare și a creșterii economice. Dar societățile de asigurări care nu se vor adapta rapid, își vor găsi cu greu locul pe piața asigurărilor de mâine.

La nivel internațional, asigurătorii lansează noi servicii și produse inovatoare, reasiguratorii au dezvoltat centre de specilizare dezvoltate pentru susținerea dezvoltărilor tehnologice. Aceste tendințe ar trebui să se manifeste și în România. Ideea este de a stabili un singur punct de contact, unde autoritățile de reglementare acordă asistență atât entităților supravegheate, cât și companiilor care nu sunt familiarizare cu prelucrarea reglementări financiare sau au dubii în privința interpretării acestora.

Asigurătorii vor trebui să își modifice radical modelele de business, care să fie centrate pe fiecare client în parte.. Se va trece, într-un viitor mai apropiat sau mai îndepărtat, la asigurarea de tip asigurare de serviciu. Competiția va fi tot mai mare, generată de marile platforme, precum Google sau Amazon, care au deja tehnologia să fie mai aproape de utilizatori, de clienți.

Din acest motiv, sistemul de distribuție se va modifica, iar produsele de asigurări se vor schimba semnificativ. Se va elimina hazardul moral. Comsumatorii vor putea compara și accesa mult mai ușor produsele. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Donald Trump

Skype, mesajul de adio pentru utilizatori

Aplicaţia de mesagerie Skype va fi închisă, iar...

Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Baraj. Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF)
Freepik.com
Vladimir Putin / Foto: kremlin.ru
Freepik.com
Cheile casei
Freepik.com
Foto: Freepik.com
Joe Biden & Donald Trump / sursa foto: Wikimedia Commons
Pepeni. Foto: Freepik.com
Curs valutar / Foto: Arhivă
Smishing / Foto: Freepik

AFM a semnat 26 de contracte pentru Fabrici de reciclare

"Programul asumat de AFM din Planul Național de...

Proiect / Foto: Freepik
OMV Petrom
Microsoft / FOTO: Wikipedia

pixel