Asigurările nu vor dispărea, dar foarte multe se vor schimba!
Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Institutul de Studii Financiare a organizat joi o conferință internațională cu tema ”Digitalizarea și Inovația, noi competențe în educația profesională financiară”. În acest cadrul, vicepreședintele ASF, Cristian Roșu, a declarat că asigurătorii nu vor dispărea, dar dezvoltarea tehnologiei va societățile care nu se vor adapta rapid nu își vor găsi ușor locul pe piață.

Fără educație nu putem progresa, nu putem vorbi de viitor, iar educația financiară ne poate dezvălui tuturor ce facem, cum facem și la ce ne sunt necesari banii pe care îi avem la dispoziție, a spus Cristian Roșu în preambulul discursului său referitor la inovația tehnogică în asigurări. 

Dacă avem în vedere misiunea Institutului de Studii Financiare, anume studierea fenomenelor și mecanismelor financiare în vederea identificării nevoilor viitoare, a formării și evaluării profesionale din cadrul sistemului financiar nebancar, se observă că tendința inovațiilor tehnologice trebuie să fie un subiect de actualitate pentru ISF, dar și pentru noi, toți ceilalți.

Asigurările nu vor dispărea niciodată, ele sunt unul dintre pilonii dezvoltării economiei și protejării financiare a cetățenilor prin preluarea riscurilor în vederea asigurării bunăstării financiare și a creșterii economice. Dar societățile de asigurări care nu se vor adapta rapid, își vor găsi cu greu locul pe piața asigurărilor de mâine.

La nivel internațional, asigurătorii lansează noi servicii și produse inovatoare, reasiguratorii au dezvoltat centre de specilizare dezvoltate pentru susținerea dezvoltărilor tehnologice. Aceste tendințe ar trebui să se manifeste și în România. Ideea este de a stabili un singur punct de contact, unde autoritățile de reglementare acordă asistență atât entităților supravegheate, cât și companiilor care nu sunt familiarizare cu prelucrarea reglementări financiare sau au dubii în privința interpretării acestora.

Asigurătorii vor trebui să își modifice radical modelele de business, care să fie centrate pe fiecare client în parte.. Se va trece, într-un viitor mai apropiat sau mai îndepărtat, la asigurarea de tip asigurare de serviciu. Competiția va fi tot mai mare, generată de marile platforme, precum Google sau Amazon, care au deja tehnologia să fie mai aproape de utilizatori, de clienți.

Din acest motiv, sistemul de distribuție se va modifica, iar produsele de asigurări se vor schimba semnificativ. Se va elimina hazardul moral. Comsumatorii vor putea compara și accesa mult mai ușor produsele. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

România a importat mai multe gaze naturale

În orice caz, așa reiese din datele statistice oficiale. 

În Japonia, AI prezice ce angajați vor demisiona

Companiile japoneze se străduiesc să-și protejeze...

FMI cere Germaniei să cheltuiască mai mult

În schimb, Franța și Italia au fost îndemnate să fie mai...

Bitcoin a efectuat a patra sa înjumătățire

Bitcoin și-a finalizat vineri "înjumătățirea", un...

Ştirile dimineţii. Veşti bune pentru români

Ştirile dimineţii, 20 aprilie 2024. 

Oficialii Nissan, pesimişti cu privire la profitul anual

Nissan a înrăutăţit estimările anuale de profit.

Tesla recheamă mii de modele Cybertruck în service

Cunoscutul producător de mașini electrice, deținut de...

Benzină și motorină. Guvernul ungar vrea să umble la prețuri

Subiectul figurează pe agenda de săptămâna viitoare a...


pixel