Concedieri masive? Salariile bugetarilor, în pericol? Vasile Marica, interviu
Vasile Marica va fi prezent la...
"UE şi Marea Britanie trebuie să adopte urgent măsuri pentru a amâna reglementările privind comercializarea vehiculelor electrice între blocul comunitar şi Regatul Unit, care vor duce la preţuri mai mari cu 10%", a anunţat luni Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), grupul de lobby al industriei auto europene, transmite Reuters.
"Majorarea preţurilor vehiculelor electrice în Europa, chiar în momentul în care trebuie să luptăm pentru cota de piaţă, în contextul intensificării concurenţei internaţionale, nu reprezintă mişcarea potrivită", susţine preşedintele ACEA şi şeful Renault, Luca de Meo, înaintea planificatei reuniuni comerciale între oficialii din UE şi Marea Britanie din această săptămână.
Companiile auto de pe ambele părţi ale Canalului Mânecii au cerut UE să amâne cerinţele comerciale post Brexit. Conform acordului comercial convenit când Marea Britanie a părăsit blocul comunitar, 45% din valoarea unui vehicul electric vândut în UE trebuie să vină din Regatul Unit sau din UE din 2024, pentru evitarea tarifelor. Dacă nu este îndeplinită reglementarea, se aplică tarife la import de 10%. Restricţii mai dure urmează să fie aplicate din 2027.
În timp ce multe baterii pentru vehicule electrice sunt produse în China, vehiculele care sunt trimise în ambele direcţii ar urma să devină mai scumpe din 2024, fără o amânare a noilor reglementări.
Producătorul auto Stellantis a avertizat că vor urma închideri de fabrici auto în Marea Britanie şi mii de concedieri, dacă nu va fi renegociat acordul, în timp ce Ford a apreciat că va fi întârziată tranziţia la vehicule electrice.
Alex Smith, director în cadrul Volkswagen Marea Britanie, a apreciat: "Suntem pe drumul tranziţiei spre vehiculele electrice şi nu ar fi de ajutor nimic din ce le-ar face mai scumpe".
Kemi Badenoch, ministrul britanic pentru Afaceri şi Comerţ, susţine că UE şi Regatul Unit sunt de mult timp în negocieri privind vehiculele, iar de majorarea tarifelor "vor beneficia doar companiile din China" care produc baterii pentru maşini.
Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a cerut o amânare cu trei ani a reglementărilor.
Fără o amânare, tarifele ar putea totaliza 4,3 miliarde de euro în perioada 2024-2026, reducând în mod potenţial producţia de vehicule electrice cu aproximativ 480.000 unităţi.
Marea Britanie rămâne a doua mare piaţă auto din Europa, în urma Germaniei, dar înaintea Franţei, Italiei şi Spaniei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Vasile Marica va fi prezent la...
Firmele mici care au intrat în...
Banca Națională a României...
Calitatea transportului pe calea ferată a intrat în...
Grupul austriac OMV a anunţat,...
Bulgaria se pregăteşte să îşi...
Trump declanșează un nou val de...
Proiectul de lege privind unele...
România ar trebui să renunţe la...
BET continuă tendința...
O companie americană închide în...
Deficitul bugetar a ajuns la 1,7% din PIB, nivelul...
Dolarul s-a apreciat luni în...
Musk anunţă că lansează un...
Banca Națională a României a...
Liberalizarea prețului la...
Guvernul României ia măsurile...
Guvernul lansează aplicația...
Dobânzile pe piața interbancară...
AUR depășește 40% în intenția...
Arabia Saudită majorează prețurile la țiței pentru toate...
Statul ar urma să încaseze...
România a evitat până acum...