Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile cere amânarea unor măsuri post-Brexit care ar duce la scumpirea mașinilor electrice

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Mașini electrice
Mașini electrice
Pentru a evita riscul scumpirii mașinilor electrice, lucru care are avea repercursiuni decisive pentru această piață, autoritățile din domeniu fac eforturi pentru a împiedica implementarea unor reglementări care ar duce la aceste creșteri.

"UE şi Marea Britanie trebuie să adopte urgent măsuri pentru a amâna reglementările privind comercializarea vehiculelor electrice între blocul comunitar şi Regatul Unit, care vor duce la preţuri mai mari cu 10%", a anunţat luni Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), grupul de lobby al industriei auto europene, transmite Reuters.

"Majorarea preţurilor vehiculelor electrice în Europa, chiar în momentul în care trebuie să luptăm pentru cota de piaţă, în contextul intensificării concurenţei internaţionale, nu reprezintă mişcarea potrivită", susţine preşedintele ACEA şi şeful Renault, Luca de Meo, înaintea planificatei reuniuni comerciale între oficialii din UE şi Marea Britanie din această săptămână.

Companiile auto de pe ambele părţi ale Canalului Mânecii au cerut UE să amâne cerinţele comerciale post Brexit. Conform acordului comercial convenit când Marea Britanie a părăsit blocul comunitar, 45% din valoarea unui vehicul electric vândut în UE trebuie să vină din Regatul Unit sau din UE din 2024, pentru evitarea tarifelor. Dacă nu este îndeplinită reglementarea, se aplică tarife la import de 10%. Restricţii mai dure urmează să fie aplicate din 2027.

În timp ce multe baterii pentru vehicule electrice sunt produse în China, vehiculele care sunt trimise în ambele direcţii ar urma să devină mai scumpe din 2024, fără o amânare a noilor reglementări.

Producătorul auto Stellantis a avertizat că vor urma închideri de fabrici auto în Marea Britanie şi mii de concedieri, dacă nu va fi renegociat acordul, în timp ce Ford a apreciat că va fi întârziată tranziţia la vehicule electrice.

Alex Smith, director în cadrul Volkswagen Marea Britanie, a apreciat: "Suntem pe drumul tranziţiei spre vehiculele electrice şi nu ar fi de ajutor nimic din ce le-ar face mai scumpe".

Kemi Badenoch, ministrul britanic pentru Afaceri şi Comerţ, susţine că UE şi Regatul Unit sunt de mult timp în negocieri privind vehiculele, iar de majorarea tarifelor "vor beneficia doar companiile din China" care produc baterii pentru maşini.

Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a cerut o amânare cu trei ani a reglementărilor.

Fără o amânare, tarifele ar putea totaliza 4,3 miliarde de euro în perioada 2024-2026, reducând în mod potenţial producţia de vehicule electrice cu aproximativ 480.000 unităţi.

Marea Britanie rămâne a doua mare piaţă auto din Europa, în urma Germaniei, dar înaintea Franţei, Italiei şi Spaniei.

Citește și: Mașinile electrice, avantaje şi dezavantaje. Experţii şi clienţii, faţă în faţă: Ce trebuie să ştii înainte de a cumpăra una

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Documente ANAF. Freepik.com
Oameni pe stradă / Foto: DCBusiness
Contabil / Foto: Freepik

ANAF clarifică o dilemă frecventă privind SAF-T

Tot mai multe firme aflate la început de drum sau cu...

Gaze naturale

România a importat cu 72% mai mult gaz în 2025

Producţia de gaze naturale utilizabile a României a...

Cariera Tismana

20 de hectare de pădure s-au surpat la mina Tismana

Deputatul Radu Miruţă (USR) anunţă că o alunecare de...

Bursa de Valori București
Pilonul III de pensii
Anker PowerCore 10000
Donald Trump la summitul G7 din 2028
Srâmtoare Ormuz
Platină
Lingouri de aur
Sediul Hidroelectrica
Hidroelectrica
Trenuri
ANAF

Buletinul electronic creează mai mult probleme românilor

Noile cărți electronice de identitate, emise cu...

Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik
Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Ilie Bolojan

Bolojan: Deficitul bugetar mare nu mai poate fi susținut

Ilie Boloja atrage atenția că România se confruntă cu o...

Donald Trump

MAGA, divizată din cauza războiului Israeliano-Iranian

După ce și-a câștigat un nou mandat cu mesajul...

Freepik.com
Freepik.com
Bani. Freepik.com
Uzină Ford / Foto: Flickr
Ucraina se aşteaptă ca viitorul pachet de sancţiuni europene contra Moscovei să vizeze şi compania de stat Rosatom

Rosatom construiește prima centrală nucleară din Kazahstan

Agenţia pentru Energie Nucleară din Kazahstan a anunţat...

Uzinele Dacia

pixel