Asociația Pro Infrastructură: A1 Margina-Holdea, prima autostradă PNRR ratată

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Autostradă
Autostradă
Lotul 2 al autostrăzii A1 Lugoj-Deva are o poveste lungă, tărăgănată de licitații anulate sau împiedicate de tot felul de situații care acum rezultă în primul segment de autostradă care nu va mai putea beneficia de banii din PNRR.   

Lucrul acesta vine ca o consecință a faptului că nu există încă proiectul tehnic (PT) pentru tunelurile cuprinse în acest segment de autostradă, lucru care indică că finalizarea proiectului se va extinde dincolo de termenul impus pentru proiectele cuprinse în Programul Național de Redresare și Reziliență, arată Asociația Pro Infrastructură.

”Nu mai reluăm epopeea halucinantă a acestui ciot pornită acum mai bine de 10 (zece!) ani. 

Conform contractului, în noiembrie 2023 trebuia să fie gata proiectarea. Dar încă nu avem proiect tehnic (PT) aprobat și implicit nici autorizație de construire (AC) emisă pe toată secțiunea E, cea care include tunelurile.

Ca să vă faceți o idee despre ce vorbim, tot pe Autostrada A1 cei de la Porr au intrat efectiv în tunelul Curtea de Argeș lung de 1,35 km în octombrie 2023 și speră să dea drumul circulației în decembrie 2026. Deci trei ani și ceva de la primul metru săpat.

UMB, împreună cu bosniacii de la Euro-Asfalt, trebuie să facă 2,13 km de tunel și sunt departe de momentul începerii forării care presupune PT aprobat, AC emisă și lucrări pregătitoare gata la două portaluri.

Concluzia e simplă și foarte tristă: fără proiect tehnic, fără autorizație de construire și cu 2,13 kilometri de tuneluri de forat în minim 34 luni, după cum spune contractul, ne ducem bine de tot în 2027 cu inaugurarea.

Nu ne întrebați ce se va întâmpla în urma ratării trenului PNRR mai ales că acest ciot de 365 milioane euro, parte din lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, este întins deja pe două exerciții financiare UE, POS-T și POIM. Și nu se poate faza încă o dată, pe actualul Program Transport, tocmai de aceea fiind introdus în PNRR în 2021”, scrie Asociația Pro Infrastructura.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bursa de Valori București
Ministrul Marcel Boloș / FOTO: Facebook
Stație de transformare / Foto: Freepik
ArcelorMittal

ArcelorMittal amână investițiile verzi planificate în UE

Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Concedieri / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Om de afaceri / FOTO: Freepik

Companiile chineze se agață de dolarul american

Companiile chineze își păstrează dolarii,...

Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României
Wall Street
Bună dimineața!
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Cu mâna întinsă / FOTO: Wikipedia

pixel