Asociaţia Preţuieşte Calitatea, despre pâinea neambalată: ANSVSA și ANPC nu au luat măsuri de prevenție

Autor: Matei Ion
Data actualizării:
Data publicării:
Asociaţia Preţuieşte Calitatea: ANPC şi ANSVSA nu au luat nicio măsură de prevenţie faţă de pâinea neambalată
Asociaţia Preţuieşte Calitatea: ANPC şi ANSVSA nu au luat nicio măsură de prevenţie faţă de pâinea neambalată
Rezultatele studiilor realizate de Universitatea Bucureşti, Institutul Politehnic Bucureşti, precum şi de către alte organizaţii internaţionale, conform cărora virusul COVID-19 poate fi regăsit pe produsele de panificaţie neambalate mai multe ore de la contaminare, au fost transmise atât Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), cât şi Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA), "dar aceste instituţii nu au luat nicio măsură de prevenţie", susţin reprezentanţii Asociaţiei Preţuieşte Calitatea.

Precizările organizaţiei survin după ce, recent, ANPC şi ANSVSA au comunicat în mod oficial că se dezic de spotul publicitar promovat de Asociaţia Preţuieşte Calitatea în care se menţionează faptul că virusul COVID-19 poate fi regăsit pe produsele de panificaţie neambalate mai multe ore de la contaminare. În plus, Patronatul Român din Industria de Morărit, Panificaţie şi Produse Făinoase - ROMPAN consideră că în acelaşi material sunt conţinute "informaţii false, defăimătoare şi nefondate".

"Studiul realizat de Universitatea Bucureşti arată că virusul COVID-19 poate fi regăsit pe produsele de panificaţie neambalate mai multe ore de la contaminare. Studii similare care au arătat capacitatea de supravieţuire a virusului pe suprafeţe au fost făcut de multe alte organizaţii internaţionale. Institutul Politehnic Bucureşti prin Facultatea de Automatică a estimat matematic şansă de contaminare prin pâinea neambalată şi a rezultat că aproximativ 500 de persoane pot să se contamineze zilnic cu acest virus prin atingerea pâinii neambalate. Aceste studii au fost remise spre ştiinţă către ANPC şi ANSVSA, dar aceste instituţii nu au luat nicio măsură de prevenţie", au precizat, în replică, Asociaţia Preţuieşte Calitatea, într-un comunicat de presă, transmis AGERPRES.

Potrivit sursei citate, organizaţia a decis să transmită publicului larg rezultatele acestor studii prin intermediul unui spot publicitar şi menţionează, totodată, că "textul spotului nu a fost întocmit sau agreat de ANPC şi ANSVSA".

"Numele acestor instituţii apare în spot în contextul în care lor le revine responsabilitatea de a lua măsuri de prevenţie şi de asigurare a unor standarde de igienă şi siguranţă alimentară ţinând cont de concluziile studiilor menţionate. Vineri, 8.01.2021, s-a solicitat distribuitorilor oprirea difuzării spotul, urmând ca acesta să fie modificat corespunzător. Informăm reprezentanţii acestor instituţii că, indiferent dacă personal cred sau nu în existenţa COVID, că indiferent dacă personal cred că riscul de îmbolnăvire este scăzut şi ca urmare nu merită atenţia, că indiferent dacă personal cred sau nu în studiile efectuate de două dintre cele mai reputate instituţii academice din România, au obligaţia să asigure standarde înalte de protecţie alimentară. Pâinea neambalată este depozitată pe paviment, expusă la rozătoare şi la insecte, expusă prin contactul cu manipulatorii şi cumpărătorii, la COVID. Fiecare dintre noi a avut ocazia să vadă persoane care testează cu mâna produse pe care ulterior le pun la loc în vitrină. Pâinea neambalată nu poate fi spălată, dezinfectată sau în alt mod curăţată. În concluzie, solicităm ANSVSA să îşi respecte propriile regulamente care impun strict produse ambalate la raft, iar ANPC să oblige la etichetarea acestora", avertizează Asociaţia Preţuieşte Calitatea.

Recent, Patronatul Român din Industria de Morărit, Panificaţie şi Produse Făinoase - ROMPAN a anunţat că este profund îngrijorat de apariţia şi difuzarea în spaţiul public a unui clip care conţine "informatii false, defăimătoare şi nefondate" despre produsele de panificaţie neambalate şi anunţă că vor face toate demersurile legale pentru tragerea la răspundere a celor vinovaţi. Este vorba despre clipul distribuit de Asociaţia "Preţuieşte Calitatea", cu mesajul: "Zilnic apar aproximativ 500 de cazuri noi de COVID-19, din cauza consumului de pâine neambalată".

De asemenea, ANPC şi ANSVSA, ale căror nume sunt menţionate în clipul publicitar, au reacţionat şi au comunicat, în mod oficial, că se dezic de acest material şi de conţinutul acestuia, considerându-l "profund şi total neadevărat", în condiţiile în care nu au participat şi nu au girat apariţia acestuia.

Astfel, cele două instituţii au anunţat că vor sesiza Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) cu privire la apariţia şi difuzarea acestui clip în spaţiul public.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Calcule și verificări / FOTO: Freepik
Tanczos Barna
Foto: Freepik.com

Bursa de la București încheie săptămâna într-o notă pozitivă

Au fost înregistrate și creșteri importante. 

Japonia / FOTO: Freepik

Japonia, un test pentru acordurile tarifare ale lui Trump

Când principalul negociator comercial al Japoniei s-a...

Donald Trump
La Expoziția universală/FOTO: Pagina oficială de Facebook a Expoziției
Cupru
Blocuri de locuințe / FOTO: Freepik
Oameni de afaceri / FOTO: Freepik

Investitorii bărbați, mai puțin performanți decât femeile?

Care este concluzia unui studiu realizat pe această temă...

Banca Rusiei / FOTO: Wikipedia
Rachetă / FOTO: Flickr.com
Un motostivuitor transportă o mașină veche / Foto: Arhivă
Sediul Damen din Rotterdam, Olanda
Rompetrol
Tabletă / FOTO: Freepik

După OpenAI și Perplexity, Yahoo este gata să cumpere Chrome

În cadrul procesului antitrust împotriva Google, Yahoo...

Insolvență / FOTO: Freepik
Cătălin Leonte, director general FNGCIMM
BNR
Târg imobiliar
Comerțul en-gros a scăzut / Foto: Freepik
Bursa de la Frankfurt
Ministrul Comerțului din Coreea de Sud, Ahn Duk-geun (centru), alături de Yoji Muto din Japonia (stânga) și Wang Wentao din China (dreapta), la Seul.
Persoană cu handicap / Foto: Freepik
Bună dimineața!
Bursa de la București / FOTO: Facebook
Prof. Mircea Coșea
Papa Fancisc
OMV Petrom / Foto: Oana Pavelescu

pixel