Atac cibernetic la Compania Naţională Poşta Română. Vizați, clienții CERT-RO
Autor: Matei Ion
Data actualizării:
Data publicării:
Poșta Română va distribui în continuare corespondența și pensiile
Poșta Română va distribui în continuare corespondența și pensiile
Un nou atac de tip scam vizează clienţi care utilizează servicii oferite de Compania Naţională "Poşta Română", scrie marţi Centrul Naţional de Răspuns la Incidentele de Securitate Cibernetică - CERT-RO, pe pagina oficială de Facebook. 

"Nou atac de tip #scam vizează clienţi care utilizează servicii de la Compania Naţională Poşta Română. Momentan link-ul este inactiv, însă este posibil ca această campanie să fie replicată şi pe alte site-uri compromise. Evitaţi să introduceţi date personale şi/sau financiare după primirea unor astfel de campanii "promoţionale". Dacă nu aţi participat la un concurs, cum aţi putea câştiga? Reţineţi faptul că astfel de promoţii sunt de obicei prezente exclusiv pe canalele oficiale ale companiilor. Mulţumim celor care ne transmit notificări cu privire la posibile incidente de securitate cibernetică pe Facebook, sau alte conturi de social media. Detaliile specificate de dvs. ne ajută la analizarea problemei, la diseminarea informaţiei către ceilalţi utilizatori şi, implicit, la diminuarea eventualelor pagube financiare în cazul unor astfel de încercări de fraudă online", notează sursa citată. 

Citește și ”Taxă” pe executare silită. Cum și unde a apărut ideea

Practic, cei vizaţi sunt îndemnaţi să răspundă unui sondaj de opinie pentru loializare, iar în schimbul informaţiilor oferite ar primi un cadou din partea sponsorilor, constând în smartphone-uri de ultimă generaţie. Mai mult, la secţiunea de comentarii este postat un mesaj cu textul "Am câştigat un Samsung S10, aştept cu nerăbdare. Mulţumesc !". 

Începând cu data de 2 mai, persoanele fizice, juridice şi instituţiile publice din România vor putea raporta, la numărul unic 1911, incidentele de securitate cibernetică pe care le-au constatat, costul proiectului fiind de un milion de euro. 

Numărul poate fi apelat gratuit din orice reţea de telefonie, şi este disponibil non-stop. La ora actuală, în activitatea noului Call Center sunt implicate 10 persoane. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Salariile din agricultură au explodat în România

Salariile din agricultură încep să concureze cu cele din...

Noi reglementări pentru taxi și transportul alternativ

În contextul reglementării transportului alternativ s-a...

Aurul se repliază pe o piață cuprinsă de dezamăgire

Aurul scade pe măsură ce speranțele legate de o reducere...

Întreprinderile europene, vedete la răscumpărare de acțiuni

Valoarea totală a răscumpărărilor de acțiuni a scăzut cu...

Tona de cupru, metalul strategic, a depășit 10.000 de dolari

Prețul metalului roșu, element strategic al traziției...

Un român norocos poate deveni, duminică, milionar în euro

Loteria Română anunţă un report cumulat la Noroc de...

CNPP: Viaţă de "special": 24.151 lei pe lună

Casa Naţională de Pensii Publice a transmis...

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel