AUTOSTRĂZI. Ceaușescu, mult mai ambițios decât urmașii săi. HARTA

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Nicolae Ceaușescu
Nicolae Ceaușescu
Rețeaua plănuită de Ceaușescu
Rețeaua plănuită de Ceaușescu
  • Nicolae Ceaușescu
  • Rețeaua plănuită de Ceaușescu
Planurile lui Nicolae Ceaușescu referitoare la construirea de autostrăzi erau mult mai vaste decât cele concepute de în zilele noastre. Actualii guvernanți au planificat extinderea rețelei de autostrăzi de la cei 800 de kilometri actuali până la 2.343 de kilometri. În 1969, fostul dictator comunist își dorea ca România să ajungă la o rețea de nu mai puțin de 3.200 de kilometri, însă pe trasee ușor diferite. 

Aflat în primii ani de la preluarea puterii, Nicolae Ceaușescu a dat sarcina proiectării rețelei către Institutul de Proiectări pentru Transporturi Auto, Navale și Aeriene. Conform hărții, Autostrada Soarelui de astăzi ar fi trebuit să treacă și prin Slobozia și să aibă o ramificație care să ducă înspre Brăila și Galați. Actualul E85 de astăzi, care face legătura dintre București și Suceava, cu o ramificație spre Iași, ar fi trebuit să devină autostradă.

O altă autostradă ar fi trebuit să plece din București către Craiova, apoi către Drobeta Turnu-Severin și Timișoara. În plan era inclusă și autostrada Pitești-Sibiu, care ar fi trebuit completată cu un tronson Sibiu-Brașov, pentru care astăzi este preconizat doar un drum expres. Tot o autostradă în loc de drum expres era în cărți pentru traseul Cluj - Baia Mare, precum și pentru legătura rutieră dintre Oradea și Arad.

Citește și: CENTENAR cu schiţă. Autostrada Unirii, gata abia peste 4 ani

Legătura dintre Transilvania și Moldova s-ar fi făcut pe alt traseu decât cel al Autostrăzii Unirii, care astăzi este plănuită pe ruta Târgu Mureș - Târgu Neamț - Iași - Ungheni. Ceaușescu ar fi vrut o autostradă care să ponească din Cluj, să treacă prin Bistrița și să ajungă la Suceava.

Ca și guvernanții de după Revoluție, nici Ceaușescu nu s-a grăbit să-și respecte promisunile. În 1972, a inaugurat autostrada București-Pitești, de 96 de kilometri, la care a adăugat un tronson din autostrada către Constanța, de numai 18 kilometri. Spre deosebire însă de cei care l-au urmat la putere, dictatorul avea scuza că nu are rost să facă autostrăzi pentru numărul foarte redus de mașini pe care le aveau românii.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bursă / Foto: Freepik
Râul Corund se scurge în salina Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Impozite și taxe / Foto: Freepik
Bancnote lei / sursa foto: Freepik.com / Vlad Ispas
Adrian Negrescu
Dosare
Sebastian Burduja
Factura. Freepik.com
Criză economică / Foto: Freepik

ASF se pregătește de noi scenarii de criză

ASF actualizează normele privind simularea situațiilor...

Ghișeu
Haine puse pe umerașe
Cărbune
Un agent al temutei ICE escortează o persoană pentru a fi expulzată / Foto: ICE
WhatApp / Foto: Freepik
Incendiu Grecia / Foto: iefimerida.gr / Facebook
Sediul ANRE
La benzinărie / FOTO: Freepik
Turkstream / Foto: botas.gov.tr
Sala de ședință din clădirea Guvernului
Sebastian Burduja
Foto: Freepik.com
Foto: Mihai Ciobanu

Firme tip "conductă", în vizorul ANAF

Fraudă de 1,8 milioane de lei cu o firmă de tip...

Nicușor Dan, președintele României

Discuţii Nicuşor Dan - sindicate, la Palatul Cotroceni

Preşedintele Nicuşor Dan discută, în această dimineaţă,...

Conferință la BCE / FOTO: BCE
Documente ANAF. Freepik.com
Renault / FOTO: Unsplash
Oameni pe stradă / Foto: DCBusiness

pixel