AUTOSTRĂZI. Ceaușescu, mult mai ambițios decât urmașii săi. HARTA

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Nicolae Ceaușescu
Nicolae Ceaușescu
Rețeaua plănuită de Ceaușescu
Rețeaua plănuită de Ceaușescu
  • Nicolae Ceaușescu
  • Rețeaua plănuită de Ceaușescu
Planurile lui Nicolae Ceaușescu referitoare la construirea de autostrăzi erau mult mai vaste decât cele concepute de în zilele noastre. Actualii guvernanți au planificat extinderea rețelei de autostrăzi de la cei 800 de kilometri actuali până la 2.343 de kilometri. În 1969, fostul dictator comunist își dorea ca România să ajungă la o rețea de nu mai puțin de 3.200 de kilometri, însă pe trasee ușor diferite. 

Aflat în primii ani de la preluarea puterii, Nicolae Ceaușescu a dat sarcina proiectării rețelei către Institutul de Proiectări pentru Transporturi Auto, Navale și Aeriene. Conform hărții, Autostrada Soarelui de astăzi ar fi trebuit să treacă și prin Slobozia și să aibă o ramificație care să ducă înspre Brăila și Galați. Actualul E85 de astăzi, care face legătura dintre București și Suceava, cu o ramificație spre Iași, ar fi trebuit să devină autostradă.

O altă autostradă ar fi trebuit să plece din București către Craiova, apoi către Drobeta Turnu-Severin și Timișoara. În plan era inclusă și autostrada Pitești-Sibiu, care ar fi trebuit completată cu un tronson Sibiu-Brașov, pentru care astăzi este preconizat doar un drum expres. Tot o autostradă în loc de drum expres era în cărți pentru traseul Cluj - Baia Mare, precum și pentru legătura rutieră dintre Oradea și Arad.

Citește și: CENTENAR cu schiţă. Autostrada Unirii, gata abia peste 4 ani

Legătura dintre Transilvania și Moldova s-ar fi făcut pe alt traseu decât cel al Autostrăzii Unirii, care astăzi este plănuită pe ruta Târgu Mureș - Târgu Neamț - Iași - Ungheni. Ceaușescu ar fi vrut o autostradă care să ponească din Cluj, să treacă prin Bistrița și să ajungă la Suceava.

Ca și guvernanții de după Revoluție, nici Ceaușescu nu s-a grăbit să-și respecte promisunile. În 1972, a inaugurat autostrada București-Pitești, de 96 de kilometri, la care a adăugat un tronson din autostrada către Constanța, de numai 18 kilometri. Spre deosebire însă de cei care l-au urmat la putere, dictatorul avea scuza că nu are rost să facă autostrăzi pentru numărul foarte redus de mașini pe care le aveau românii.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Judecător / Foto: Freepik
Carduri sociale
Casa de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu
O femeie alimentează mașina la o benzinărie / Foto: Freepik
Energie verde / Foto: Freepik
MIPE schimbă și simplifică obținerea banilor / Foto: Freepik
Abonament la internet
Temu / Foto: DCBusiness
Pașapoarte

Pașapoartele românești se schimbă radical din septembrie

Guvernul a adoptat o hotărâre prin care schimbă atât...

ROBOR la trei luni crește
Sticle cu vin / Foto: Freepik
Oleoductul Drujba a fost închis
Ministerul Finanțelor
Banii din fondurile europene sunt puși la adăpost
Panou, Anghel Saligny / Foto: Tribuna
UAT-urile și locatarii vor plăti mai puțin pentru anveloparea blocurilor / Foto: Gabriel / Flickr
Bucharest City Tour”
Gaze naturale / Foto: Freepik
ANAF

Vacanţe la mare cu până la 60% mai ieftine. Află detalii

Cea de-a 47-a ediţie a programului "Litoralul pentru...

Freepik.com
Foto: Freepik.com
Freepik.com

Spotify scumpește abonamentele şi anunţă noi servicii

Spotify va majora prețurile pe măsură ce investește în...

Bani. Freepik.com
Rafinărie / FOTO: Freepik
Bursa de la București / FOTO: Facebook

pixel