Noi modificări şi completări ale Codului fiscal, decise joi de Guvern
Guvernul aprobă, în şedinţa de...
Noile reglementări impun instituțiilor de credit obligația de a afișa la loc vizibil toate informațiile relevante în unități și pe suporturi electronice accesibile publicului.
Obligații de informare în unitățile bancare
Conform ordinului, instituțiile financiare trebuie să pună la dispoziția consumatorilor informații esențiale legate de drepturile și obligațiile lor, criteriile de eligibilitate pentru accesul la un cont de plăți de bază, procedurile necesare pentru deschiderea conturilor și detalii despre gratuitățile oferite. Informațiile trebuie afișate fie pe un ecran TV în incinta unității, fie pe o plachetă informativă, amplasată într-un loc vizibil, pentru a asigura o informare corectă și completă.
Ordinul specifică și dimensiunea minimă a plachetelor informative, de 16 cm x 16 cm, pentru a garanta vizibilitatea acestora în spațiul de prestare a serviciilor. În cazul în care informațiile sunt afișate pe suporturi electronice, acestea trebuie să ocupe întreaga suprafață a ecranului și să fie actualizate zilnic.
Proceduri clare pentru conturile de plăți de bază
Ordinul prevede afișarea următoarelor informații în unitățile de credit:
Drepturile și obligațiile consumatorilor vulnerabili financiar.
Criteriile de eligibilitate pentru deschiderea unui cont de plăți de bază și condițiile de gratuitate.
Informații despre serviciile conturilor de plăți de bază și procedurile de acces.
Specificarea clară că nu este obligatorie achiziționarea de servicii suplimentare pentru a beneficia de un cont de bază.
De asemenea, sunt incluse detalii despre posibilitatea schimbării conturilor între cele deținute în aceeași monedă, la nivel național, și procedurile asociate acestui proces.
Măsuri de acces pentru consumatorii cu dizabilități
Ordinul ANPC introduce și măsuri speciale pentru consumatorii cu dizabilități (de vedere, auz, vorbire sau locomotorii). Instituțiile de credit sunt obligate să asigure accesul facil în unități și să trateze aceste persoane cu prioritate. În plus, instituțiile trebuie să pună la dispoziție opțiuni de informare audio, digitale sau să ofere asistență personalizată.
Aceste măsuri sunt destinate să protejeze consumatorii vulnerabili, oferindu-le acces facil la informațiile necesare pentru gestionarea conturilor de plăți și la procedurile de soluționare extrajudiciară a eventualelor diferende cu instituțiile financiare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Guvernul aprobă, în şedinţa de...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...
Proiect de OUG pentru...
Inflaţia anuală este prognozată...
Urmăriți o nouă ediție a...
Este un semnal de alarmă tras...
Abilitatea de a identifica...
Pentru greci, performanța...
Se alocă banii pentru...
Curs valutar BNR, 20 noiembrie...
Decizia vine în contextul unor...
Decizia afectează în mod direct aproximativ 4.000 de...
Banca Europeană de Investiții (BEI) a anunțat acordarea...
Dumitru Chisăliță, președintele...
Neliniștea geopolitică...
Marele sindicat german nu...
Lockheed Martin şi compania...
În urrnă cu zece ani, Viktor...