Băncile din România mai dispuse la negocieri cu clienţii lor

Autor: Vlad Roibu
Data publicării:
Pensia pe card. Foto: Pexels.com
Pensia pe card. Foto: Pexels.com
Litigiile dintre băncile din România și clienții acestora au avut mai multe rezultate pozitive în prima jumătate a anului față de aceeași perioadă a anului trecut.

Băncile au acceptat spre negociere, în primele şase luni ale anului în curs, 420 de cereri trimise de consumatorii de servicii financiare către Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).

Potrivit unui comunicat al CSALB, apetitul de negociere al băncilor este cu 27% mai mare faţă de perioada similară din 2022, iar numărul negocierilor încheiate cu succes a crescut cu 30%.

Cum s-au împăcat băncile cu clienții în prima jumătate a anului

De la începutul anului și până în acest moment, în 340 de cazuri consumatorii au parcurs întregul proces de conciliere (depunere cerere, negociere, hotărâre finală - soluţie acceptată de ambele părţi), cu o treime mai mulţi decât în perioada similară din 2022, iar alţi 290 de consumatori au ajuns la o înţelegere amiabilă direct cu băncile/IFN-urile, după ce au apelat la CSALB. Faţă de anul trecut, creşterea acestor înţelegeri directe este de 20%.

Ce este CSALB și cum sprijină clienții băncilor?

În sprijinul informării consumatorilor de servicii şi produse financiare, CSALB a iniţiat un Dialog Live online, în care consumatorii pot adresa întrebări conciliatorilor CSALB. În prima jumătate a anului au avut loc patru astfel de întâlniri online transmise pe canalele de social media ale Centrului.

CSALB este o entitate înfiinţată ca urmare a unei Directive europene şi intermediază gratuit şi în mai puţin de trei luni negocierea dintre consumatori şi bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice judeţ al ţării pot trimite cereri către Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator.

CSALB colaborează cu 17 conciliatori, dintre cei mai buni specialişti în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înţelegerea părţilor are puterea unei hotărâri în instanţă.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Eolian
Cercetători/ FOTO: Freepik
Donald Trump / Foto: Agerpres / Mark Peterson POOL / EPA
Banca Centrală Europeană
Antrenament / FOTO: Captură ecran
Lucrător
Conducte de gaze / Foto: Freepik
Mar-a-Lago / FOTO :Wikipedia
Animale de companie / FOTO: Freepik
Raiffeisen Bank / FOTO: https://www.rbinternational.com/en/raiffeisen.html
Freepik.com
Foto: Freepik.com
Kristalina Georgieva / Foto: FMI
Donald Trump
Semnarea unui document / Foto: Pexels.com
Vama Giurgiu
Transgaz
Boeing
Foto: Freepik.com
Panouri fotovoltaice
Google
Bursa de Valori București
Oameni pe stradă / Foto: DCBusiness
Știrile dimineții / Foto: Freepik
Cresc SALARIILE și PENSIILE speciale ale magistraților
UE are nevoie de forță de muncă
BCE
Casă de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu

Furnizorii de energie, luați la control de ANPC

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor...

Termocentrala

pixel