Berlinezii, obligați să circule cu transportul în comun

Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Ca să-și mai lase oamenii mașinile acasă
Ca să-și mai lase oamenii mașinile acasă
Autorităţile din Berlin analizează posibilitatea de a impune locuitorilor capitalei Germaniei să plătească pentru un abonament anual cu mijloacele de transport public, în ideea de a face autoturismele mai puţin atractive şi a ajuta la reducerea ambuteiajelor, transmite Bloomberg.

Propunerea, venită de la Departamentul pentru Transport şi Mediu din Berlin, ar putea să îi coste pe rezidenţii capitalei Germaniei 761 de euro pe an, echivalentul unui abonament pentru transportul public.Alte propuneri, bazate pe un studiu de fezabilitate elaborat de firma de consultanţă Ramboll, includ perceperea de la turişti a unei taxe pentru transportul public, taxe de barieră pentru a putea circula cu automobilul prin centrul oraşului şi tarife mai mari pentru parcări.

Departamentul pentru Transport "nu este interesat doar în venituri mai mari, dar şi de impactul asupra traficului, precum eliberarea zonelor urbane de congestionare prin oferirea de stimulente pentru a renunţa la automobil. Vrem să extindem transportul public şi să îl facem mai atractiv pentru mai mulţi oameni", a declarat purtătorul de cuvânt al departamentului, Jan Thomsen.

Oraşul cu peste 3,6 milioane de locuitori a crescut rapid în ultimii ani, astfel că mulţi rezidenţi au fost împinşi să se mute spre periferii, ceea ce a pus presiune pe infrastructurile vechi. Pandemia de coronavirus a pus presiuni suplimentare asupra sistemului, având în vedere că păstrarea distanţei sociale în autobuze a fost aproape imposibil de respectat.

Citește și Deputații germani: ”Trump, te joci cu focul”

Discuţiile cu privire la modificarea modului de finanţare a sistemului de transport public din Berlin sunt într-un stadiu preliminar şi încă nu au ajuns în legislativul oraşului, a subliniat Jan Thomsen. Orice modificări vor fi controversate şi vor juca un rol în alegerile locale de anul viitor.

Sistemul public de transport din Berlin include 10 linii de metrou, 22 linii de tramvai, peste 150 de linii de autobuze şi mai multe feribot-uri. Există şi o reţea de trenuri regionale care fac legătura între capitala Germaniei şi Brandenburg. Potrivit autorităţilor din Berlin, sumele colectate de pe urma vânzării biletelor şi închirierea spaţiilor publicitare acoperă mai puţin de jumătate din costurile sistemului de transport în comun iar contribuabilii acoperă restul. În 2017, municipalitatea din Berlin a plătit mai mult de 500 milioane de euro pentru a susţine transportul public. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

e-Factura / Foto: Freepik
Cadastru / Foto: Freepik
Lei / sursa foto: Freepik.com
Metrorex va elibera carduri contactless
Iliea Bolojan
Magistrati / Foto: Freepik
Alexandru Nazare
IMM România cere sprijin din partea Guvernului / Foto: Freepik
Larry Ellison, CEO-ul Oracle
Bitcoin / Foto: Freepik
Nasdaq

Prăbușire la bursă: Nvidia și Palantir, lovite de panica AI

Bursa americană este zdruncinată de avertismente privind...

Livrator / Foto: Freepik
Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu
Freepik.com
Loto
foto: pexels.com
Unii bugetari riscă să piardă bani

Bugetarii, în alertă: restructurările bat la ușă

Ministerul Muncii a pus în deszbatere publică o...

Foto: Reuters
Factura. Freepik.com
Executare silită / Foto: Freepik
Grup de polițiști
Bani / Foto: DCBusiness
Ferma. Foto: Pexels.com
Foto: AI Freepik.com
Modificarea PNRR
Fiecare poate verifica personal câți bani are acumulați

pixel