Berlinezii, obligați să circule cu transportul în comun

Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Ca să-și mai lase oamenii mașinile acasă
Ca să-și mai lase oamenii mașinile acasă
Autorităţile din Berlin analizează posibilitatea de a impune locuitorilor capitalei Germaniei să plătească pentru un abonament anual cu mijloacele de transport public, în ideea de a face autoturismele mai puţin atractive şi a ajuta la reducerea ambuteiajelor, transmite Bloomberg.

Propunerea, venită de la Departamentul pentru Transport şi Mediu din Berlin, ar putea să îi coste pe rezidenţii capitalei Germaniei 761 de euro pe an, echivalentul unui abonament pentru transportul public.Alte propuneri, bazate pe un studiu de fezabilitate elaborat de firma de consultanţă Ramboll, includ perceperea de la turişti a unei taxe pentru transportul public, taxe de barieră pentru a putea circula cu automobilul prin centrul oraşului şi tarife mai mari pentru parcări.

Departamentul pentru Transport "nu este interesat doar în venituri mai mari, dar şi de impactul asupra traficului, precum eliberarea zonelor urbane de congestionare prin oferirea de stimulente pentru a renunţa la automobil. Vrem să extindem transportul public şi să îl facem mai atractiv pentru mai mulţi oameni", a declarat purtătorul de cuvânt al departamentului, Jan Thomsen.

Oraşul cu peste 3,6 milioane de locuitori a crescut rapid în ultimii ani, astfel că mulţi rezidenţi au fost împinşi să se mute spre periferii, ceea ce a pus presiune pe infrastructurile vechi. Pandemia de coronavirus a pus presiuni suplimentare asupra sistemului, având în vedere că păstrarea distanţei sociale în autobuze a fost aproape imposibil de respectat.

Citește și Deputații germani: ”Trump, te joci cu focul”

Discuţiile cu privire la modificarea modului de finanţare a sistemului de transport public din Berlin sunt într-un stadiu preliminar şi încă nu au ajuns în legislativul oraşului, a subliniat Jan Thomsen. Orice modificări vor fi controversate şi vor juca un rol în alegerile locale de anul viitor.

Sistemul public de transport din Berlin include 10 linii de metrou, 22 linii de tramvai, peste 150 de linii de autobuze şi mai multe feribot-uri. Există şi o reţea de trenuri regionale care fac legătura între capitala Germaniei şi Brandenburg. Potrivit autorităţilor din Berlin, sumele colectate de pe urma vânzării biletelor şi închirierea spaţiilor publicitare acoperă mai puţin de jumătate din costurile sistemului de transport în comun iar contribuabilii acoperă restul. În 2017, municipalitatea din Berlin a plătit mai mult de 500 milioane de euro pentru a susţine transportul public. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Casă de schimb valutar
Banca Națională a României
Bani

Dobânzile joacă la milimetru: azi scad, mâine cine știe

Dobânzile scad ușor, dar randamentele titlurilor de stat...

Bucureștiul și-a luat bani de la bursă
Albacher
Freepik.com
România găzduiește una dintre cele mai avansate fabrici din lume pentru produse fără fum. foto: PMI
Mașini pe autostradă / Foto: Freepik
Judecătorie / Foto: Freepik
Rețele electrice / Foto: Freepik
Sediul Hidroelectrica
Bursa de la București
Freepik.com

Producţia industrială a României, în declin

INS a cumunicat că producţia industrială a României a...

Vladimir Putin
Modificările din Codul fiscal scutesc unele venituri de la impozitare
Freepik.com
Banca Nationala a României
ANAF / Foto: Oana Pavelescu
Cereale / Sursa: Freepik.com

UE pregătește tarife mai dure pentru importurile din Ucraina

UE pregătește tarife mai dure pentru importurile din...

Foto: Freepik.com
Ședință de Guvern / FOTO: Gov.ro
Bursa de Valori București
Sebastian Burduja / FOTO: Gov.ro

Microsoft concediază 6.000 de oameni

Plan de concedieri la gigantul american. 

Bună dimineața!
Mihai Daraban, președintele Camerei de Comerț și Industrie a României

pixel