Elena Cristian: Bugetul pe 2025, umflat pe hârtie și deconectat de realitate
Elena Cristian, analist DC...
Propunerea, venită de la Departamentul pentru Transport şi Mediu din Berlin, ar putea să îi coste pe rezidenţii capitalei Germaniei 761 de euro pe an, echivalentul unui abonament pentru transportul public.Alte propuneri, bazate pe un studiu de fezabilitate elaborat de firma de consultanţă Ramboll, includ perceperea de la turişti a unei taxe pentru transportul public, taxe de barieră pentru a putea circula cu automobilul prin centrul oraşului şi tarife mai mari pentru parcări.
Departamentul pentru Transport "nu este interesat doar în venituri mai mari, dar şi de impactul asupra traficului, precum eliberarea zonelor urbane de congestionare prin oferirea de stimulente pentru a renunţa la automobil. Vrem să extindem transportul public şi să îl facem mai atractiv pentru mai mulţi oameni", a declarat purtătorul de cuvânt al departamentului, Jan Thomsen.
Oraşul cu peste 3,6 milioane de locuitori a crescut rapid în ultimii ani, astfel că mulţi rezidenţi au fost împinşi să se mute spre periferii, ceea ce a pus presiune pe infrastructurile vechi. Pandemia de coronavirus a pus presiuni suplimentare asupra sistemului, având în vedere că păstrarea distanţei sociale în autobuze a fost aproape imposibil de respectat.
Citește și Deputații germani: ”Trump, te joci cu focul”
Discuţiile cu privire la modificarea modului de finanţare a sistemului de transport public din Berlin sunt într-un stadiu preliminar şi încă nu au ajuns în legislativul oraşului, a subliniat Jan Thomsen. Orice modificări vor fi controversate şi vor juca un rol în alegerile locale de anul viitor.
Sistemul public de transport din Berlin include 10 linii de metrou, 22 linii de tramvai, peste 150 de linii de autobuze şi mai multe feribot-uri. Există şi o reţea de trenuri regionale care fac legătura între capitala Germaniei şi Brandenburg. Potrivit autorităţilor din Berlin, sumele colectate de pe urma vânzării biletelor şi închirierea spaţiilor publicitare acoperă mai puţin de jumătate din costurile sistemului de transport în comun iar contribuabilii acoperă restul. În 2017, municipalitatea din Berlin a plătit mai mult de 500 milioane de euro pentru a susţine transportul public.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Elena Cristian, analist DC...
Proiectele de acte normative...
Este uraniul un mineral critic?...
Modificări în structura de management a CEC Bank.
Bitcoin a crescut cu peste 50%...
Spațiul aerian al Belgiei, închis din cauza unei...
Creșterea prețului aurului reflectă un interes constant...
Oficialii instituției estimează că inflația va reveni la...
China și India sunt cei mai mari producători
Întâlnire importantă pentru...
H&M raportează vânzări sub...
"Investițiile și protejarea...
„Squid Game” revine pe Netflix cu sezonul final,...
Contribuabilii care utilizează regimurile speciale de...
Potrivit publicației Financial Times, este vorba de o...
La o zi de la lansarea...
Proiectul de buget pentru 2025 va fi finalizat joi, iar...
Încă din 2017, generalul André...
Analiștii se așteptau la...
La început de an, piețele miniere sunt invadate de...
Noul sistem oferă o durată de viață excepțională.
Vodafone Group Plc și AST...
În noiembrie 2020, prin...