România are nevoie de cofinanțare de 250 mil. euro pentru 2,4 mld. euro fonduri UE
România are nevoie urgentă de o...
Cancelarul german Friedrich Merz a anunțat, joi, sprijinul deplin al guvernului său pentru planul Comisiei Europene de a introduce tarife vamale majorate pentru importurile de oțel, măsură menită să protejeze producătorii europeni în fața competiției globale și să asigure locurile de muncă din sectorul siderurgic al celei mai mari economii a Europei.
Berlinul vrea oprirea imediată a importurilor de oțel din Rusia
După o rundă de discuții cu lideri ai industriei și ai sindicatelor la Berlin, coaliția condusă de Merz a cerut oprirea imediată a importurilor de oțel rusesc, în cadrul sancțiunilor europene împotriva Moscovei.
„Excepțiile din actualul regim de sancțiuni permit Rusiei să exporte încă volume semnificative de oțel în UE. Vom lucra intens pentru eliminarea acestor scutiri cât mai rapid”, se arată într-o declarație a guvernului german.
Executivul de la Berlin a avertizat că toate tentativele de ocolire a sancțiunilor vor fi „urmărite și sancționate mult mai sever”.
Tarifele europene propuse: 50% pentru importurile care depășesc cotele
Comisia Europeană a propus luna trecută majorarea la 50% a tarifelor vamale pentru importurile de oțel care depășesc o cotă stabilită, redusă cu circa 45% față de nivelul actual.
Măsura, care trebuie aprobată de statele membre și de Parlamentul European, reprezintă un răspuns la avalanșa de produse ieftine și subvenționate din China, dar și la impactul costurilor energetice ridicate asupra industriei europene.
Sprijinul acordat de Germania, tradițional adversar al protecționismului, marchează o schimbare de paradigmă și reflectă realitatea economică a unei piețe globale dominate de supraproducție asiatică și de prețuri scăzute.
„Avem nevoie de mai mult patriotism economic. Să cumpărăm european”
„Scopul nostru nu este doar să păstrăm industria oțelului, ci să o ajutăm să se poziționeze cu succes pentru viitor”, a declarat Friedrich Merz, alături de ministrul de finanțe Lars Klingbeil.
„Numai cu companii competitive vom putea asigura productivitatea și locurile de muncă pe termen lung în industria oțelului. Avem nevoie de puțin mai mult patriotism economic – puțin mai mult ‘Cumpără European’”, a adăugat Klingbeil.
Guvernul german va continua, potrivit lui Merz, să reducă costurile la energie și să acorde tratament preferențial producătorilor de „oțel verde” în cadrul licitațiilor publice, pentru a încuraja tranziția către producția nepoluantă.
Citește și: Sfârșitul erei siderurgiei la Hunedoara: ArcelorMittal confirmă închiderea combinatului
Context: o industrie aflată în declin de un deceniu
Odată considerată un pilon al economiei germane postbelice, industria oțelului se află într-un declin structural, afectată de costurile ridicate ale forței de muncă și ale energiei.
Gigantul Thyssenkrupp, cel mai mare producător de oțel al țării, încearcă de ani de zile să-și restructureze divizia siderurgică, care rareori reușește să-și acopere costurile de capital.
Criza energetică declanșată de războiul din Ucraina a agravat situația, în timp ce scăderea producției auto, unul dintre principalii clienți ai oțelului german, a redus cererea internă.
Deși programele de reînarmare și comenzile pentru plăci blindate pot oferi o ușoară creștere a cererii, numeroase combinate siderurgice au fost deja închise după ani de pierderi.
Germania vrea o soluție comună UE-SUA pentru eliminarea taxelor americane
Guvernul Merz susține și eforturile Comisiei Europene de a obține „o soluție rapidă” pentru eliminarea taxelor impuse de SUA asupra oțelului și aluminiului european.
„Exporturile europene ar trebui să beneficieze, pe cât posibil, de un regim fără taxe vamale, printr-o cotă tarifară adecvată”, a transmis executivul german.
250.000 de locuri de muncă industriale pierdute în Germania după pandemie
Germania a pierdut aproximativ 250.000 de locuri de muncă în industrie de la pandemia de Covid-19, potrivit unei analize Ernst & Young, iar noi disponibilizări sunt așteptate. Compania Bosch a anunțat recent alte 13.000 de concedieri, afectând suplimentar sectorul auto – un client major al industriei siderurgice.
Prin noile măsuri, Berlinul speră să stopeze procesul de dezindustrializare și să redea competitivitate producției interne, inclusiv prin investiții în „oțelul verde”, bazat pe energie regenerabilă și tehnologii nepoluante.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
România are nevoie urgentă de o...
Guvernul a aprobat, în ședința...
Statul schimbă regulile pentru...
Prețul energiei electrice crește din nou iar România se...
Programul „Rabla Auto 2025”,...
Franța suspendă platforma Shein...
Luptă acerbă între Novo Nordisk...
Leul urcă ușor în fața euro și dolarului, dar aurul...
Bursa de Valori București...
Guvernul României a adoptat,...
ROBOR face un pas înapoi, IRCC...
Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) estimează...
România, printre puținele state...
Președintele Camerei de Comerț...
Iarna vine cu o factură mare pentru şoferi.
Pe masa Executivului se află...
Aurul revine în lumina...
Fiscul clarifică tratamentul...
BNR avertizează că un document fals care poartă sigla...
ANAF schimbă regulile pentru...
Românii cheltuiesc tot mai mult...
Patru firme înrudite au creat un circuit economic fals...