Black Friday 2022. Tranzacţii de 100 de milioane de lei, în prima oră de la start
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Cumparaturi online. Foto: Pexels.com
Cumparaturi online. Foto: Pexels.com
Numărul total de tranzacţii înregistrat, vineri, de "Black Friday", a fost de aproximativ 165.000, până la ora 8:13, cu o valoare tranzacţionată de circa 98 milioane de lei, conform datelor publicate în timp real de către procesatorul de plăţi, PayU România.

Potrivit sursei citate, în "Minutul de aur" (7:34) au fost raportate 7.150 de tranzacţii, în timp ce valoarea medie a coşului de cumpărături se situează la 589 de lei.

În ceea ce priveşte numărul de tranzacţii cu cardul salvat, acesta a fost de 135.000, echivalentul a 82% din total. Valoarea tranzacţiilor achiziţionate cu cardul salvat a fost, în intervalul de referinţă, de 71 milioane de lei.

Datele PayU România arată că categoria de produse preferată de către români, cu ocazia "Black Friday 2022", este Electro IT - cu electrocasnice mici şi mari, laptopuri, TV, audio-video şi
telefoane.

Alte categorii cu creşteri mari sunt: băuturile, parfumurile şi produsele de îngrijire personală, jucării şi articole pentru copii.

De asemenea, în Top 3 tranzacţii efectuate până la ora 8:13 se află: Industria de IT&C (locurile 1 şi 3) - cu tranzacţii în valoare de 38.888 lei, respectiv 30.295 lei, şi Industria de eTail (locul 2) - cu suma de 36.295 lei.

O analiză realizată de Frames scoate în evidenţă faptul că "Black Friday 2022" va genera, în România, încasări de peste 400 milioane de euro, după ce anul trecut, ediţia cu numărul 11 a evenimentului a înregistrat vânzări de aproximativ 350 de milioane de euro.

În ceea ce priveşte valoarea medie a coşului de cumpărături, în online, aceasta va trece de nivelul de 500 de lei, faţă de 450 de lei, cât a fost anul trecut, asta şi pe fondul scumpirii produselor, nu neapărat a dorinţei românilor de a cumpăra mai mult.

Companiile din zona de retail (fashion, IT&C, bricolaj, beauty, food etc.), cu care compania de consultanţă Frames colaborează susţin că în preferinţele vânzărilor de "Black Friday 2022" se vor afla produsele de îmbrăcăminte şi încălţăminte, alături de cele din zona de Beauty.

În 2021, piaţa comerţului electronic din România a fost estimată la 6,2 miliarde de euro, în creştere cu 11% faţă de 2020, vânzările de la nivel local reprezentând jumătate din totalul realizat la nivelul Europei de Est, potrivit unui studiu Ecommerce Europe şi EuroCommerce. Previziunile pentru 2022, pe acest segment de vânzări, arată o valoare de peste şapte miliarde de euro.

În România, ziua de "Black Friday 2022" a fost stabilită pentru data de 11 noiembrie, moment în care marea majoritate a retailerilor lansează oferte speciale.

Cu toate acestea, în prezent, există companii, precum Flanco, Orange, Altex şi Media Galaxy, care au dat deja startul reducerilor, pe care le vor oferi timp de mai multe săptămâni, se menţionează în cercetarea analiştilor Frames.

 

Citeşte şi: Black Friday 2022. Recomandări pentru cumpărături online în siguranţă

 

Poliţia Română a transmis, joi, o serie de recomandări pentru cetăţenii care efectuează cumpărături online cu ocazia promoţiilor de Black Friday.

Potrivit unui comunicat al Poliţiei Române, printre cele mai întâlnite fraude online sunt vânzările fictive, adică postarea de anunţuri de vânzare online.

În acest mod, ulterior convingerii cumpărătorilor să transfere sumele de bani solicitate, bunurile nu mai ajung la destinaţie, nefiind livrate.

Redăm lista cu sfaturile poliţiştilor pentru evitarea fraudelor online:

* Dacă efectuaţi cumpărături online, este recomandat să nu trimiteţi banii în avans. Folosiţi un serviciu cu plata ramburs (achitarea costurilor de către destinatar la momentul livrării bunului). Înainte de a face achiziţii online, verificaţi cu atenţie sursa de comercializare. Cumpăraţi bunuri din surse sigure, folosind site-uri de comerţ online pe care le cunoaşteţi sau pe care le-aţi mai folosit şi verificaţi recenziile comerciantului, înainte de a achiziţiona produsul.

* Păstraţi întotdeauna documentele referitoare la plăţile pe care le-aţi efectuat online.

* Cumpărătorii pot primi pe email mesaje care par a fi trimise de societăţi sau persoane de încredere, însă, în fapt, adresele de email ale expeditorilor sunt modificate, astfel încât să pară că sunt legitime.

* Mare atenţie la mail-urile care conţin link/link-uri. În conţinutul email-urilor poate fi introdus unul sau mai multe link-uri spre o pagină falsă, iar în momentul în care se introduc date precum username şi parolă, acestea pot fi furate ori se poate instala malware (una dintre cele mai întâlnite ameninţări în mediul cibernetic).

* Atunci când navigaţi pe internet de pe dispozitivul dumneavoastră, asiguraţi-vă că această conexiune este securizată prin HTTPS - pictograma unui lacăt arătând că pagina accesată este securizată.

* Evitaţi să transmiteţi prin telefon sau alte dispozitive informaţii referitoare la datele dumneavoastră bancare (numărul contului bancar, codul de securitate al cardului, PIN-ul cardului, parole de acces, seria sau IP-ul token-ului), precum şi date de identitate, cum ar fi: codul numeric personal, seria şi numărul cărţii de identitate.

* Evitaţi operatorii economici care nu afişează date de contact complete (adresă, telefon, cod unic de identificare fiscală etc.) şi care se rezumă la o simplă adresă de e-mail. Aveţi grijă dacă accesaţi o pagină web care conţine greşeli gramaticale.

* În momentul în care cumpăraţi bunuri de la persoane fizice, cereţi documentele de provenienţă ale acestora (factura sau bonul fiscal cu care a fost cumpărat iniţial produsul de la magazin) şi certificatul de garanţie emis de producător.

* Pentru situaţia în care ar exista vreo problemă mai târziu, salvaţi sau tipăriţi comanda dumneavoastră, precum şi clauzele şi condiţiile ce apar pe site la momentul cumpărării. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

De ce a inventat Guvernul lozul Team România

Până la debutul Jocurilor Olimpice de la Paris mai este...

Număr record de firme radiate în România

În primele trei luni ale anului peste 25.000 de firme au...

Programul de Paște al magazinelor Lidl din România

Cum funcționează magazinele Lidl în zilele Sărbătorilor...

SUA interzic importul de uraniu din Rusia

Senatul american a aprobat marți o lege prin care se...

Plăți de 119 milioane de euro pentru agricultori

Cele mai semnificative plăți, în valoare de 112,7...

China își flexează mușchii și testează al treilea portavion

Presa de stat chineză a anunțat că primul portavion de...

De Sărbători, românii riscă amenzi de până la 5000 de lei

Sunt prevederi legislative pe care românii fie nu le...

Record de mortalitate în fermele de somon din Norvegia

Aproape 63 de milioane de somoni au murit prematur anul...

Schimbare la vârful Tuborg România

Tuborg România anunță o schimbare în managementul organizației, prin...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel