Bloomberg: Renault vrea să-și extindă afacerea din China

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Bloomberg: Renault vrea să-și extindă afacerea din China
Bloomberg: Renault vrea să-și extindă afacerea din China
Directorul general al Renault, Luca de Meo, s-a săturat de afacerea muribundă a producătorului auto din China şi este decis să renunţe la acordul încheiat în urmă cu câţiva ani de Renault şi partenerul său de alianţă Nissan pentru a revitaliza afacerea, transmite Bloomberg.

În mai 2020, partenerii din cadrul alianţei Renault - Nissan - Mitsubishi au adoptat strategia "leader-follower" pentru a spori eficienţa şi competitivitatea produselor şi tehnologiilor. Într-o declaraţie comună, Renault, Nissan şi Mitsubishi au anunţat că fiecare membru este de referinţă pentru regiuni, acţionând ca o poartă de acces şi ca un mecanism de sprijin pentru competitivitatea tuturor partenerilor. Astfel, Nissan va fi lider în unele regiuni, cum ar fi China, America de Nord şi Japonia, în timp ce Renault va servi de referinţă în Europa, Rusia, America de Sud şi Africa de Nord, iar Mitsubishi în sud-estul Asiei.

Dar punând bazele redresării în China, şeful Renault a căutat alternative în afara alianţei, încheind un parteneriat cu Geely Holding, care include vânzarea de vehicule hibride pe cea mai mare piaţă auto din lume.

"Întreaga strategie a Renault în China este greşită. Nu este vina Nissan. Ei ar putea fi lideri în China, dar nu sunt acolo să fie caritabili", a declarat Luca de Meo, pentru Bloomberg News.

Mașinile Dacia se vând bine în străinătate. Care sunt preferințelor europenilor

Anunţat anul trecut, parteneriatul cu Geely, care controlează şi Volvo Car AB şi are legături de acţionariat cu Daimler AG, vorbeşte despre natura natura încă fragilă a relaţiilor dintre Renault şi Nissan. Deşi producătorii auto au stabilit o întâlnire în 27 ianuarie pentru a prezenta proiectele lor comune, colaborarea în China nu este prioritară.

Renault nu a implicat Nissan în discuţiile sale cu Geely, au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul. Deşi cele două companii colaborau în domenii cum ar fi cercetarea şi personalul, colaborarea şi comunicarea sunt la un nivel redus, susţin sursele.

Reprezentanţii Nissan nu au răspuns solicitărilor de a comenta informaţia. Makoto Uchida, şeful Nissan, a declarat pentru Bloomberg că "alianţa va avea întotdeauna un parteneriat strategic".

"În cadrul alianţei colaborăm la noile tehnologii multiple pentru electrificare, inclusiv platforme şi baterii. Avem deja 21 de ani de succes în realizarea colaborării şi reducerii de costuri. Vom continua colaborarea şi o vom îmbunătăţi", a afirmat oficialul Nissan.

Anul trecut, Renault a vândut doar 19.229 de vehicule în China, iar cota sa de piaţă a scăzut la 0,08%, în timp ce livrările Nissan în statul asiatic au scăzut cu 5,2% în 2021, la 1,38 milioane de unităţi.

"Nissan nu ne-ar putea salva", a avertizat Luca de Meo.

Conform acordului din 2021, Geely va ajuta Renault să vândă vehicule hibride în China, iar Renault va ajuta Geely să intre pe piaţa din Coreea de Sud.

În China, Renault a ieşit în 2020 din societatea mixtă pe care o avea cu Dongfeng Motor Corp, iar în decembrie a iniţiat restructurarea alinaţei cu Brilliance Auto Group Holdings Co. Renault încă are un acord de producţie cu Nissan pentru modelul electric Dacia Spring, care este exportat în Europa, şi o societate mixtă cu Jiangling Motors Corp pentru vehicule electrice.

"Încercăm să o curăţăm", a declarat Luca de Meo referindu-se la afacerea Renault în China. Acesta a adăugat: "Compania va avea nevoie probabil de câţiva ani pentru a realiza un proiect suficient de inovativ astfel încât să ne majorăm cota pe o piaţă destul de avansată".

Renault şi Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deţine 44,3% dintre acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% dintre acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez.

Alianţa Renault - Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Europa schimbă miza hidrogenului din soluție climatică, în scut energetic
BVB / FOTO: Pagina de Facebook a BVB
Excesul are întotdeauna un final / Ilustrație: Freepik
Loto
Profesoară explică la tablă / Foto: Freepik
Pensii / FOTO: Facebook Poșta Română

Pensiile încasate în mână, povară suplimentară pentru stat

Statul cheltuie de 10 ori mai mult pentru pensiile...

Italia / sursa: Freepik.com / @frimufilms
Grevă / sursa foto: Freepik.com / EyeEm
Unele firme se închid, din diferite motive, altele se deschid
Retailerii vor plăti amenzi mult mai mari pentru produsele neconforme / Foto: Freepik
BVB

Bursa de Valori Bucureşti închide săptămâna pe scădere

Bursa de Valori Bucureşti a încheiat vineri pe minus pe...

Președintele Nicușor Dan conduce ședința CSAT
Ilie Bolojan / Foto: gov.ro
Manager de firmă / Foto: Freepik
Casă de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu
Philip Jefferson, vicepreședintele Federal Reserve

Reacția Fed la temerile legate de repetarea bulei dot-com

Piața bursieră globală trăiește un val puternic de...

Muncitor / Freepik
Muniție / Foto: Freepik
Mediu / Foto: Freepik
Shein și Temu / Foto:Trong Khiem Nguyen / Flickr
Ilie Bolojan / Foto: Gov.ro
Oameni traversează o stradă din Tokyo / Foto: Yoshimitsu Kurooka / Flickr
Țigară electronică / Foto: Freepik

Fabrică ilegală de țigări electronice, depistată de ANAF

ANAF a descoperit în Prahova o fabrică clandestină de...

Vladimir Putin și Donald Trump în timpul întâlnirii din Alaska
Rușii bombardează civilii
Ilie Bolojan / Foto: gov.ro
Casa pentur care familia Iohannis a încasat chirie timp de peste 20 de ani
Documente pe masa unui om de afaceri / Foto: Freepik
Curtea Constituțională a României, CCR / Foto: George Călin / Inquam Photos

pixel