ANAF și Vama, ofensivă totală în 2026: controale cu camere video și amenzi uriașe
Controale mai dure, camere...
Compania riscă amenzi uriașe în urma neregulilor identificate pe platformă
Uniunea Europeană a inițiat o investigație împotriva platformei e-commerce Temu, în cadrul eforturilor de a reduce conținutul dăunător și produsele ilegale promovate online. În conformitate cu Legea Serviciilor Digitale (Digital Services Act - DSA), platformele cu peste 45 de milioane de utilizatori în Europa trebuie să prevină diseminarea dezinformării și a conținutului ilegal, inclusiv vânzarea de produse interzise în UE, riscând altfel amenzi de până la 6% din venitul global anual.
Temu este invitat să își revizuiască măsurile de siguranță
Reprezentanții Temu nu au răspuns solicitărilor de comentarii în urma anchetei oficiale demarate de autoritățile europene. Platforma are însă dreptul să propună măsuri corective pentru a răspunde preocupărilor Comisiei Europene și pentru a evita sancțiunile financiare.
Ancheta vine după ce, la 11 octombrie, Comisia Europeană a cerut Temu să prezinte date despre modul în care combate vânzarea de produse contrafăcute și nesigure pe platformă. La acea dată, oficialii UE au solicitat „documente interne și informații detaliate despre măsurile luate pentru a împiedica prezența și revenirea comercianților care vând produse ilegale.” Informațiile furnizate de Temu până acum au fost considerate nesatisfăcătoare, neliniștile oficialilor europeni rămânând nerezolvate.
Reacția pieței financiare: acțiunile PDD în scădere
În urma investigației, acțiunile companiei-mamă a Temu, PDD, au înregistrat o scădere de 2,6% pe piața din New York, prețul lor coborând la 121,95 dolari la ora 11:05, după o scădere anterioară de până la 4,6%. De la începutul anului, acțiunile PDD au scăzut cu 17%, pe fondul competiției intense cu giganți precum ByteDance (proprietarul TikTok) și Alibaba, dar și Amazon, care încearcă să atragă clienți din segmentul celor preocupați de buget.
PDD, compania care a lansat Temu la nivel global, a avut o creștere rapidă prin reclame de impact, precum cea de la Super Bowl 2023 - „Shop Like a Billionaire” - care i-a adus o popularitate enormă în Statele Unite. Cu toate acestea, veniturile din trimestrul iunie au fost sub estimări, raportând 97,1 miliarde de yuani, față de estimarea de 100 de miliarde, iar venitul net s-a ridicat la 32 de miliarde de yuani, sub așteptările de 27,5 miliarde de yuani.
Uniunea Europeană intensifică controalele asupra platformelor digitale majore
Temu nu este singura platformă vizată de reglementările stricte ale UE privind conținutul online. Comisia Europeană desfășoară în prezent anchete similare asupra altor platforme mari, inclusiv Meta, AliExpress, TikTok și X Corp., în scopul de a asigura un mediu digital mai sigur pentru consumatorii europeni.
4o
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Controale mai dure, camere...
Românii nu mai cred în...
Curs valutar BNR, 16 decembrie...
Numeroase obligaţii fiscale...
Averea netă a miliardarului...
ANAF a dat publicităţii...
România se poziționează în...
Vânzarea bunurilor personale...
Kaufland România anunță programul de funcționare al...
Decalajul de încasare a TVA a...
Președintele României a semnat...
Anunţul momentului de la Casa...
Negocierile de pace dintre...
Programul Rabla Auto 2025 se...
Ford reduce drastic gama de vehicule electrice.
Un investitor în bitcoin vrea...
Fermierii români vor beneficia de un sprijin financiar...
Producătorul german Quantum...
Bruxelles ia în calcul...
Moneda națională a înregistrat...
Creşterea accentuată a...
Criza energetică declanșată în...
Ministerul Finanțelor...
Producția industrială a...