BMW intenţionează să facă o nouă investiţie majoră în Mexic
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
BMW. Foto: Pexels.com
BMW. Foto: Pexels.com
BMW se extinde în Mexic.

Bayerische Motoren Werke (BMW) intenţionează să facă o nouă investiţie majoră în Mexic, în statul San Luis Potosi, unde grupul german are deja o fabrică, a anunţat ministrul mexican de Externe, Marcelo Ebrard, transmite Reuters.

Anterior, Ebrard şi preşedintele Andres Manuel Lopez Obrador declaraseră că BMW investeşte aproximativ 800 milioane de euro (866,64 milioane de dolari) în San Luis Potosi, fără a specifica dacă este vorba despre o nouă facilitate în Mexic.

"Preşedintele ne-a cerut să accelerăm investiţiile în ţara noastră. El deja a anunţat o investiţie extrem de importantă care va fi realizată de BMW în San Luis Potosi", le-a spus jurnaliştilor Ebrard după un eveniment diplomatic.

Reprezentanţii BMW nu au răspuns solicitărilor Reuters de a comenta informaţia.

BMW, care are trei fabrici în America Latină, a deschis uzina de un miliard de de dolari din San Luis Potosi în 2019, unde, în prezent, produce modelele 3 Series, 2 Series Coupe şi M2.

Ebrard a afirmat că Lopez Obrador a discutat despre investiţie cu omologul său german şi cu reprezentanţi ai industriei auto din Germania.

În septembrie, preşedintele german Frank-Walter Steinmeier a vizitat Mexicul.

Săptămâna trecută, BMW AG a anunţat că a livrat un număr total de 2,4 milioane de vehicule, în 2022, cu 4,8% mai puţine decât în 2021, în condiţiile în care blocajele de pe lanţurile de aprovizionare provocate de carantina din China şi războiul din Ucraina au afectat livrările.

 

Din aceeaşi categorie: Vânzările de vehicule electrice au atins un nivel record anul trecut în China

 

Vânzările de vehicule electrice pe piaţa chineză, cea mai mare din lume, aproape s-au dublat anul trecut, chiar dacă per ansamblu piaţa auto a rămas la un nivel redus, din cauza perturbării producţiei şi a dificultăţilor economice cauzate de restricţiile COVID-19, transmit Wall Street Journal şi Reuters.

În 2022, au fost vândute în China 5,67 milioane de vehicule electrice şi hibride plug-in, a anunţat marţi Asociaţia Constructorilor de Automobile din China (CPCA), subvenţiile acordate de stat şi preţul ridicat al petrolului determinând cumpărătorii să renunţe la maşinile pe benzină şi motorină.

În decembrie, vânzările de automobile pe piaţa chineză au urcat cu 2,4%, la 2,19 milioane de unităţi, cumpărătorii grăbindu-se să beneficieze de subvenţiile pentru achiziţionarea de vehicule electrice, care expirau la 31 decembrie 2022. Pe ansamblul anului trecut, livrările au înregistrat o creştere redusă, de doar 1,6%.

Decizia Chinei de a încheia după mai mult de zece ani programul de subvenţii pentru achiziţionarea de vehicule a forţat producătorii auto, inclusiv Tesla, să acorde discounturi şi mai mari, pentru a menţine ritmul vânzărilor, în condiţiile atenuării cererii.

"Piaţa rămâne la un nivel extrem de redus înaintea Anului Nou Chinezesc", a apreciat Cui Dongshu, secretar general al CPCA, referindu-se la vacanţa de o săptămână care începe în 21 ianuarie. El a previzionat că vânzările de automobile pe piaţa chineză vor rămâne la acelaşi nivel sau vor creşte uşor în 2023.

Analiştii de la J.P. Morgan se aşteaptă la "o perioadă de tranziţie dificilă", în ianuarie şi februarie vânzările de vehicule electrice şi hibride plug-in în China urmând să scadă cu 40% - 60%.

În 2023, CPCA se aşteaptă ca vânzările de vehicule electrice pe piaţa chineză să atingă 8,5 milioane de unităţi, reprezentând 36% din totalul vânzărilor de maşini noi.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

Cât cheltuie românii pentru masa de Paşte (Studiu)

În fiecare an, apropierea perioadei festive aduce cu...

AQUILA a preluat Parmafood

AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Producţia de cărbune a României continuă să scadă

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

Schimbări la vârful Allianz-Țiriac Pensii Private

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...

Revolut face angajări în România

Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel