Bode: Autostrada Sibiu-Piteşti se împiedica în gândac

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Autostrada Sibiu-Pitești va fi finanțată din bani europeni
Autostrada Sibiu-Pitești va fi finanțată din bani europeni
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a salutat vineri decizia Comisiei Europene, care a aprobat joi o finanţare de 875,5 milioane de euro pentru Autostrada Sibiu-Piteşti, el adăugând că în prezent acest "proiecte merge înainte cu certitudine", în condiţiile în care în 2019 se împiedica în gândac.

"Aş vrea să salut şi de aici şi pe această cale o decizie istorică a Comisiei Europene pe care România a primit-o ieri. Este vorba despre aprobarea cererii de finanţare pentru Autostrada Sibiu-Piteşti, o investiţie de 875,5 milioane de euro fonduri europene nerambursabile, pentru finanţarea secţiunilor 1, 4 şi 5, practic prima autostrada transcarpatică din România. De la un proiect, în 2019, care se împiedica în gândac, astăzi avem un proiect care merge înainte cu certitudine. Iată că şi acest proiect, la fel ca şi Autostrada Transilvania, a prins viaţă în cele zece luni", a spus Bode, în vizita întreprinsă în judeţul Bihor.

Ministrul Transporturilor a detaliat stadiul în care se află fiecare secţiune a acestui proiect: secţiunea 1 Sibiu - Boiţa este în lucru, cu peste 20% progres fizic; secţiunea 5 Curtea de Argeş-Piteşti este semnată, se lucrează la documentaţie, urmând să înceapă execuţia; secţiunea 4 Tigveni - Curtea de Argeş este în procedura de achiziţie; iar secţiunile 2 şi 3 de pe Valea Oltului, Boiţa - Cornetu şi, respectiv, Cornetu - Tigveni, de circa 68 de km, sunt cu procedurile de achiziţie lansate, termenul pentru secţiunea 3 fiind 10 septembrie, iar pentru secţiunea 2 în octombrie 2020.

Aprobarea finanţării acestui obiectiv s-a realizat, a afirmat ministrul, ca urmare a eforturilor depuse în ultimele opt luni de către un grup interinstituţional, de la Ministrerul Transporturilor, Ministerul Mediului şi Ministerul Fondurilor Europene.

Nou punct de trecere a frontierei între România și Ungaria
"Grupul a fost într-o constantă comunicare cu serviciile comisiei. Dincolo de zecile discuţii pe care le-am avut, vreau să-i mulţumesc şi doamnei comisar Adina Vălean, de sprijinul căreia beneficiem necondiţionat şi care s-a implicat total în obţinerea acestei decizii favorabile României şi într-un termen relativ scurt", a subliniat Lucian Bode.

Potrivit acestuia, în cursul zilei de 2 septembrie s-a trimis răspunsul la clarificările solicitate pentru un alt obiectiv important de infrastructură, anume varianta ocolitoare Bacău, penru care ministrul este încrezător că se va aproba cererea de finanţare de către Comisia Europeană.

Ministrul Bode a mai adăugat că în acest an se vor depune cererile de finanţare şi pentru drumul expres Craiova - Piteşti, penru Autostrada Transilvania şi pentru centura de Nord a Bucureştiului.

Comisia Europeană a anunţat, joi, că a aprobat o investiţie în valoare de 875,5 milioane euro de la Fondul de Coeziune pentru construirea primei faze a autostrăzii Sibiu-Piteşti, a informat un comunicat de presă al Executivului comunitar.

Comisia Europeană subliniază că aceasta va fi prima autostradă care va traversa Munţii Carpaţi, permiţând o mai bună conectivitate în România de-a lungul coridorului Rin-Dunăre. Acest coridor va oferi o legătură neîntreruptă de-a lungul României, de la portul Constanţa şi până la vama Nădlac, legând centrul şi vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi.

Autostrada Sibiu - Piteşti va avea o lungime de 122,11 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu - Boiţa, Boiţa - Cornetu, Cornetu - Tigveni, Tigveni - Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş - Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri. Autostrada Sibiu - Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European.

Lucrările la primul lot de 13,17 kilometri dintre Sibiu şi Boiţa au început în luna martie 2020. Contractul cu o valoare de 613 milioane lei, fără TVA, prevede un termen de proiectare de 12 luni şi unul de execuţie de trei ani. Lotul 1 al Autostrăzii Sibiu - Piteşti este construit de compania austriacă Porr Construct. Aceiaşi firmă a realizat şi lotul 4 al autostrăzii Sebeş - Turda, între Unirea şi Turda, finalizat în 2018.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Lingouri de aur / FOTO: Freepik
Stație de transformare / Foto: Freepik
foto: pexels.com
Concedieri / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
Om de afaceri / FOTO: Freepik

Companiile chineze se agață de dolarul american

Companiile chineze își păstrează dolarii,...

Sebastian Burduja. Foto: Crisan Andreescu
Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României
Wall Street
Bună dimineața!
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Cu mâna întinsă / FOTO: Wikipedia
Copil

pixel