Boeing a devenit „prea mare pentru a intra în faliment”
Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Boeing
Boeing
Compania Boeing a încasat critici dure.

Compania CBoeing s-a confruntat cu critici din partea președintei Comisiei Federale de Comerț (FIC), Lina Khan, care a numit compania „prea mare pentru a eșua, pentru a da faliment”.

Subliniind că fuziunea dintre Boeing și rivalul McDonnel Douglas, în 1997, a dus la o încetinire a inovației și la o reducere a calității produselor, șefa FTC a criticat politicile SUA care au permis consolidarea industriei aerospațiale.

„Noul Boeing rezultat în urma fuziunii și-a decimat forța de muncă, și-a relocat producția și a cerut concesii salariale. [...] Boeing a devenit efectiv prea mare pentru a da faliment și, în același timp, a devenit un punct de sprijin pentru țările care doresc să influențeze politica americană”, a spus Lina Khan.

Doamna Khan a făcut, de asemenea, o paralelă între consolidarea industriei, IBM și AT&T, care s-au confruntat cu aplicarea legislației antitrust în anii 1970, ceea ce a condus la o creștere a concurenței în industrie.

Boeing sub presiune: Europa amenință

Între timp, constructorul de avioane Boeing se află sub presiune după numeroasele incidente suferite în ultimul timp de aeronavele sale. Agenția europeană pentru securitate aeriană ar putea decide să retragă aprobările pentru producția de avioane.

Boeing a intrat în vizorul EASA. Agenția Uniunii Europene pentru securitate aeriană a anunțat, prin vocea directorul său executiv interimar, Luc Tytgat, că, ”dacă va fi necesar” aprobările acordate companiei americane pentru producția de avioane ar putea fi retrase. Iar din această cauză, Boeing trebuie să dea explicații după numeroasele controverse privind aeronavele sale. Cel mai marcant incident a avut loc pe 5 ianuarie, când un 737 Max 9 a pierdut o parte din fuselaj în zbor.

Săptămâna trecută, Administrația Americană a Aviației Civile, faimoasa FAA, a dezvăluit că auditul efectuat la Boeing și la furnizorul Spirit AeroSystems a fost prea puțin concludent. Ceea ce înseamnă că producția avioanelor 737 Max va ridica probleme.

Dincolo de problema Boeing în sine, există problema controalelor. Într-adevăr, FAA și EASA au convenit că diferitele aprobări de siguranță emise de o agenția vor fi recunoscute de cealaltă. Cu toate acestea, dacă una dintre părți își exprimă îndoieli, ar putea fi nevoiți să verifice singuri ce se întâmplă. Un eșec al discuțiilor ar putea duce la suspendarea certificărilor.

Nu este însă și cazul Boeing, pentru moment. „Nu vedem de ce [certificarea] nu ar putea fi menținută deocamdată. Este mai mult vorba despre condițiile de supraveghere și de control care sunt deja în vigoare”, a spus Luc Tytgat. Potrivit spuselor sale, discuțiile cu managerii superiori ai producătorului american au fost liniștitoare. „Am observat o schimbare în management. Ei vor să pună mai mult accent pe controalele calității, pe calitatea produselor și am fost cu adevărat liniștit de dorința lor de a schimba [...] controlul calității producției”, conchide el.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Marcel Ciolacu
Oameni pe strada

Haos pe căile ferate germane. Mii de călători, afectați

Serviciile feroviare din Germania au fost grav...

INS: Aproape 16% din gospodării nu au baie sau duș

Ponderea gospodăriilor dotate cu baie/duş a fost, anul...

Industria nu mai duduie ca altă dată / FOTO: Freepik
Principele Dimitrie Sturdza / Foto: Dorina MATIŞ / AGERPRES
Bani / Foto: Freepik

OnlyFans a plătit dividende record proprietarului platformei

Cea mai mare platformă porno online a acordat dividende...

Sediul central al Google
Casa de pensii / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos

Compensații pentru pensionari prevăzute într-o nouă OUG

După controversata recalculare a pensiilor, Guvernul a...

Aglomerație / Foto: Freepik
Foto: Pexels.com
Selena Gomez
Bună dimineața!
Investitori la bursă / FOTO: Freepik

Bursa de la București, fără suflu la sfârșit de săptămână

Săptămâna a fost marcată de scăderi generalizate pe...

Chirie sau rate? Ce este mai avantajos la această oră

În contextul prețurilor crescânde la locuințe și a...

Nu este loc pentru butoaiele OPEC, spun analiștii
Unt / FOTO: Freepik

Prețul mondial al untului a atins un record absolut

La nivel mondial, prețul la unt a sărit la un record...

Localitate în Spania / FOTO: Freepik

Polonezii dau năvală în Spania să cumpere active imobiliare

În timp ce Polonia se înarmează, încheind contracte după...

Un cuplu stă pe balcon / Foto: Freepik

Prețurile locuințelor din România continuă să crească

Florin Dragu, şef serviciu Direcţia Stabilitate...

La benzinărie / FOTO: Unsplash
S-au făcut calculele
Amazon Alexa / FOTO: Wikipedia
Vladimir Putin si Sadir Japarov, președintele Kârgâstanului
Curs valutar / Foto: DCBusiness
ANAF / Montaj foto: DCBusiness
Telefoane

Cele mai vândute telefoane mobile din lume în 2024

Apple rămâne compania care a vândut cele mai multe...

Oficiul Național al Registrului Comerțului
Ruta pe care a zburat în jurul lumii aeronava TAROM

Oferte speciale de la Tarom pentru trei destinații europene

Tarom lansează o ofertă specială pentru trei destinații...

Stație de transformare / Foto: Arhivă

pixel