Boeing a devenit „prea mare pentru a intra în faliment”

Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Boeing
Boeing
Compania Boeing a încasat critici dure.

Compania CBoeing s-a confruntat cu critici din partea președintei Comisiei Federale de Comerț (FIC), Lina Khan, care a numit compania „prea mare pentru a eșua, pentru a da faliment”.

Subliniind că fuziunea dintre Boeing și rivalul McDonnel Douglas, în 1997, a dus la o încetinire a inovației și la o reducere a calității produselor, șefa FTC a criticat politicile SUA care au permis consolidarea industriei aerospațiale.

„Noul Boeing rezultat în urma fuziunii și-a decimat forța de muncă, și-a relocat producția și a cerut concesii salariale. [...] Boeing a devenit efectiv prea mare pentru a da faliment și, în același timp, a devenit un punct de sprijin pentru țările care doresc să influențeze politica americană”, a spus Lina Khan.

Doamna Khan a făcut, de asemenea, o paralelă între consolidarea industriei, IBM și AT&T, care s-au confruntat cu aplicarea legislației antitrust în anii 1970, ceea ce a condus la o creștere a concurenței în industrie.

Boeing sub presiune: Europa amenință

Între timp, constructorul de avioane Boeing se află sub presiune după numeroasele incidente suferite în ultimul timp de aeronavele sale. Agenția europeană pentru securitate aeriană ar putea decide să retragă aprobările pentru producția de avioane.

Boeing a intrat în vizorul EASA. Agenția Uniunii Europene pentru securitate aeriană a anunțat, prin vocea directorul său executiv interimar, Luc Tytgat, că, ”dacă va fi necesar” aprobările acordate companiei americane pentru producția de avioane ar putea fi retrase. Iar din această cauză, Boeing trebuie să dea explicații după numeroasele controverse privind aeronavele sale. Cel mai marcant incident a avut loc pe 5 ianuarie, când un 737 Max 9 a pierdut o parte din fuselaj în zbor.

Săptămâna trecută, Administrația Americană a Aviației Civile, faimoasa FAA, a dezvăluit că auditul efectuat la Boeing și la furnizorul Spirit AeroSystems a fost prea puțin concludent. Ceea ce înseamnă că producția avioanelor 737 Max va ridica probleme.

Dincolo de problema Boeing în sine, există problema controalelor. Într-adevăr, FAA și EASA au convenit că diferitele aprobări de siguranță emise de o agenția vor fi recunoscute de cealaltă. Cu toate acestea, dacă una dintre părți își exprimă îndoieli, ar putea fi nevoiți să verifice singuri ce se întâmplă. Un eșec al discuțiilor ar putea duce la suspendarea certificărilor.

Nu este însă și cazul Boeing, pentru moment. „Nu vedem de ce [certificarea] nu ar putea fi menținută deocamdată. Este mai mult vorba despre condițiile de supraveghere și de control care sunt deja în vigoare”, a spus Luc Tytgat. Potrivit spuselor sale, discuțiile cu managerii superiori ai producătorului american au fost liniștitoare. „Am observat o schimbare în management. Ei vor să pună mai mult accent pe controalele calității, pe calitatea produselor și am fost cu adevărat liniștit de dorința lor de a schimba [...] controlul calității producției”, conchide el.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Insolvență / FOTO: Freepik
Comerțul en-gros a scăzut / Foto: Freepik
Papa Fancisc
OMV Petrom / Foto: Oana Pavelescu
Bursa de la Frankfurt
Ministrul Comerțului din Coreea de Sud, Ahn Duk-geun (centru), alături de Yoji Muto din Japonia (stânga) și Wang Wentao din China (dreapta), la Seul.
Bună dimineața!
Bursa de la București / FOTO: Facebook
Persoană cu handicap / Foto: Freepik
Prof. Mircea Coșea
Foto: Freepik.com
Biroul unui judecător / Foto: Freepik
Hidroelectrica
Mircea Fechet / FOTO: Gov.ro
Miliardarul și invetitorul american Ray Dalio / FOTO: Wikipedia
Boeing
Eolian offshore / FOTO: Freepik

Energia eoliană offshore: Ce a rămas din gloria de altădată?

Carnajul bursier continuă pentru actorii din acest...

Platformă petrolieră / FOTO: Freepik
Sebastian Burduja / Foto: gov.ro
Casa de schimb valutar: Foto: Oana Pavelescu
Criză economică / Foto: Freepik

Norvegia pierde o avere: Zeci de miliarde au fost spulberate

Fondul suveran al Norvegiei, afectat de declinul pieței...

Donald Trump vorbește la telefon
Panouri fotovoltaice /FOTO: Pagina de Facebook a AFM
Unifarm / Foto: Agerpres
Camioane/ Foto: Freepik

RO e-Transport, frânat de Guvern care amână sancțiunile

Guvernul amână sancțiunile pentru e-Transport până la...

Lucrător la spații verzi / Foto: Freepik
Mașini / Foto: Freepik
La bancă
Familie / Foto: Freepik

pixel