Boeing nu va mai produce avioane 747 jumbo jet

Autor: Antonia Popescu
Data actualizării:
Data publicării:
Avion
Avion
Conducerea companiei americane Boeing Co. a decis să nu mai producă avioane 747 jumbo jet, punând capăt unei cariere de 50 de ani pentru modelul care a lansat conceptul de avion de mari dimensiuni (biculoar), informează Bloomberg.

Boeing 747 este un model emblematic pentru industria aeronautică începând de la intrarea sa pe piaţă în anul 1970. Denumit "Queen of the Skies", Boeing 747 are un design original marcat de "cocoaşa" anterioară.

Potrivit unor surse din interiorul companiei, angajaţii Boeing nu au fost informaţi încă, dar conducerea companiei ar fi decis că după ce vor fi terminate cele 15 aparate comandate, ultimul 747-8 va ieşi de pe liniile de asamblare ale uzinei de la Seattle peste aproximativ doi ani.

TAROM reia cursele spre Roma. Reguli pentru masca de protecție

Rivalul european Airbus a anunţat încă de anul trecut că va pune capăt programului A380, urmând să mai producă şi să livreze doar 17 aeronave de acest fel până în 2021.

Sfârşitul Boeing 747 şi Airbus A380 se datorează faptului că liniile aeriene s-au îndreptat spre avioane cu două motoare care sunt capabile să zboare pe distanţe lungi. În plus, pandemia de Covid-19 a pus producătorii de avioane mari în situaţia în care trebuie să caute cu disperare cumpărători.

"S-a dovedit că numărul rutelor pentru care ai nevoie de avioane ultra mari este incredibil de mic", a declarat Sash Tusa, analist la Agency Partners.

Timp de trei decenii, Boeing 747 a fost cel mai mare avion de pasageri din lume şi până acum au fost livrate peste 1.571 de exemplare. Însă ritmul de producţie pentru acest model a scăzut de la 1,5 aparate pe lună în luna iunie 2015, până la şase exemplare pe an începând din 2016. În aceste condiţii, analiştii estimează că Boeing a pierdut 40 de milioane de dolari pentru fiecare avion 747 pe care l-a construit începând din 2016.

"Dacă construieşti o jumătate de avion pe lună cel mai probabil acesta nu este cel mai profitabil program al tău", spune George Dimitroff, de la firma de consultanţă Cirium.

În prezent, Boeing are comenzi pentru 15 avioane 747 toate pentru a fi utilizate drept avioane de transport de marfă. 12 din aceste avioane vor merge la firma de curierat United Parcel Service Inc., iar soarta restului avioanelor este neclară având în vedere că sunt implicate într-o dispută cu grupul rusesc Volga-Dnepr Group. Sursele citate de Bloomberg susţin că Boeing a contactat alţi posibili clienţi americani pentru a cumpăra restul de trei aparate.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

CCR nu a stabilit încă o dată la care va discuta sesizarea
Dronă /
Oame pe o stradă din MOscova / Foto: Pyklr
Bani
Freepik.com
Eoliene și panouri solare / Foto: Freepik
freepik.com
Mână care ține cheile unei locuințe / Foto: Freepik
Consiliul Concurenței / Foto: DCBusiness
freepik.com
Premierul Ilie Bolojan / Foto: Guvernul României
Bărbat cu ochelari / Foto: Freepik

Cum să îți alegi ochelarii potriviți pentru tine

Ochelarii au evoluat de la un simplu dispozitiv pentru...

TVA / Foto: DCBusiness
Permis auto / FOTO: Facebook Poliția Română
Conductă / FOTO: Freepik
Foto: Freepik.com
Investiții / Foto: Freepik
Uniunea Europeana
Vedere aeriană a unei localități / Foto: Freepik
Volodimir Zelenski și Ursula von der Leyen
Bursa de Valori București
Centre de date / FOTO: Freepik
Bărbat cu umbrelă roșie merge prin ploaie / Foto: MTI
Pensionari
Donald Trump și fii săi, Eric Trump și Donald Trump Jr. la Casa Albă
Dosare / Foto: Arhivă
ANAF și insolvența / Foto: DCBusiness
În 2021 erau 9.600 de pensii speciale

pixel