Boeing nu va mai produce avioane 747 jumbo jet
Autor: Antonia Popescu
Data actualizării:
Data publicării:
COVID-19: Peste 5.600 de zboruri au fost anulate
COVID-19: Peste 5.600 de zboruri au fost anulate
Conducerea companiei americane Boeing Co. a decis să nu mai producă avioane 747 jumbo jet, punând capăt unei cariere de 50 de ani pentru modelul care a lansat conceptul de avion de mari dimensiuni (biculoar), informează Bloomberg.

Boeing 747 este un model emblematic pentru industria aeronautică începând de la intrarea sa pe piaţă în anul 1970. Denumit "Queen of the Skies", Boeing 747 are un design original marcat de "cocoaşa" anterioară.

Potrivit unor surse din interiorul companiei, angajaţii Boeing nu au fost informaţi încă, dar conducerea companiei ar fi decis că după ce vor fi terminate cele 15 aparate comandate, ultimul 747-8 va ieşi de pe liniile de asamblare ale uzinei de la Seattle peste aproximativ doi ani.

TAROM reia cursele spre Roma. Reguli pentru masca de protecție

Rivalul european Airbus a anunţat încă de anul trecut că va pune capăt programului A380, urmând să mai producă şi să livreze doar 17 aeronave de acest fel până în 2021.

Sfârşitul Boeing 747 şi Airbus A380 se datorează faptului că liniile aeriene s-au îndreptat spre avioane cu două motoare care sunt capabile să zboare pe distanţe lungi. În plus, pandemia de Covid-19 a pus producătorii de avioane mari în situaţia în care trebuie să caute cu disperare cumpărători.

"S-a dovedit că numărul rutelor pentru care ai nevoie de avioane ultra mari este incredibil de mic", a declarat Sash Tusa, analist la Agency Partners.

Timp de trei decenii, Boeing 747 a fost cel mai mare avion de pasageri din lume şi până acum au fost livrate peste 1.571 de exemplare. Însă ritmul de producţie pentru acest model a scăzut de la 1,5 aparate pe lună în luna iunie 2015, până la şase exemplare pe an începând din 2016. În aceste condiţii, analiştii estimează că Boeing a pierdut 40 de milioane de dolari pentru fiecare avion 747 pe care l-a construit începând din 2016.

"Dacă construieşti o jumătate de avion pe lună cel mai probabil acesta nu este cel mai profitabil program al tău", spune George Dimitroff, de la firma de consultanţă Cirium.

În prezent, Boeing are comenzi pentru 15 avioane 747 toate pentru a fi utilizate drept avioane de transport de marfă. 12 din aceste avioane vor merge la firma de curierat United Parcel Service Inc., iar soarta restului avioanelor este neclară având în vedere că sunt implicate într-o dispută cu grupul rusesc Volga-Dnepr Group. Sursele citate de Bloomberg susţin că Boeing a contactat alţi posibili clienţi americani pentru a cumpăra restul de trei aparate.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

FMI cere Germaniei să cheltuiască mai mult

În schimb, Franța și Italia au fost îndemnate să fie mai...

Bitcoin a efectuat a patra sa înjumătățire

Bitcoin și-a finalizat vineri "înjumătățirea", un...

Ştirile dimineţii. Veşti bune pentru români

Ştirile dimineţii, 20 aprilie 2024. 

Oficialii Nissan, pesimişti cu privire la profitul anual

Nissan a înrăutăţit estimările anuale de profit.

Tesla recheamă mii de modele Cybertruck în service

Cunoscutul producător de mașini electrice, deținut de...

Benzină și motorină. Guvernul ungar vrea să umble la prețuri

Subiectul figurează pe agenda de săptămâna viitoare a...


pixel