Boeing raportează pierderi din cauza problemelor cu modelul 737 MAX
Autor: Matei Ion
Data publicării:
Avioanele Boeing 737 MAX nu au mai avut voie să zboare iar producția acestora a fost oprită
Avioanele Boeing 737 MAX nu au mai avut voie să zboare iar producția acestora a fost oprită
Costurile legate de interdicţia de zbor impusă avioanelor Boeing 737 MAX vor depăşi probabil 18 miliarde de dolari (16,36 miliarde de euro), a avertizat miercuri grupul aeronautic american, care a raportat prima pierdere anuală din 1997, transmit Irish Times şi Reuters.

Începând din martie 2019, avioanele Boeing 737 MAX au interdicţie de zbor la nivel mondial după două catastrofe aeriene care au avut loc în decurs de cinci luni şi în care a fost suspectată o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor (MCAS) menit să împiedice intrarea avionului în picaj.

Criza provocată de modelul 737 MAX a obligat Boeing să oprească producţia celui mai bine vândut avion al său şi să schimbe directorul general la finele lunii decembrie.

"Recunoaştem că mai avem multe de făcut", a afirmat într-un comunicat preşedintele director-general al Boeing, David Calhoun.

În plus, cererea pentru modelul mai mare şi mai profitabil 787 Dreamliner a scăzut, pe fondul escaladării tensiunilor comerciale dintre SUA şi China, determinând compania să reducă producţia, ceea ce a dus la reducerea fluxului de numerar, într-un moment în care datoria este în creştere.

Boeing suspendă producția avioanelor 737 MAX

Boeing a raportat un flux de numerar negativ de 2,67 miliarde de dolari în trimestrul patru din 2019, comparativ cu un flux de numerar pozitiv de 2,45 miliarde de dolari în urmă cu un an.

Pierderile operaţionale de bază s-au situat la 2,53 miliarde de dolari, sau 2,33 dolari per titlu, faţă de un profit de 3,87 miliarde de dolari, sau 5,48 dolari pe acţiune, în urmă cu un an.

Analiştii se aşteptau ca Boeing să raporteze câştiguri pe acţiune de 1,47 dolari per titlu.

În 2019, Boeing a livrat un număr total de 390 de avioane, mai puţin de jumătate faţă de numărul avioanelor livrate în anul 2018 şi, totodată, cel mai mic număr de avioane livrate de Boeing în ultimii 11 ani. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Ceasurile elvețiene iau cu asalt India

Producătorii de ceasuri elvețieni lansează un atac...

Băncile europene cer să fie declarate sectoare strategice

Băncile europene fac un apel către Uniunea Europeană...

Șeful Stellantis își apără salariul de 36,5 milioane de euro

”Ca un jucător de fotbal, există un contract”, a...

Incendiu de proporții la Bursa de la Copenhaga

Un incendiu care a devastat vechea clădire a bursei de...

China: Economia a depășit așteptările în primul trimestru

Sunt date statistice care își vor influența cu precădere...

Ministerul Finanţelor, anunţ despre ratingul României

Agenția de rating S&P a reconfirmat în data de 12...

Ryanair, anchetată în Italia pentru practici neconcurențiale

Autoritatea italiană de reglementare în domeniul...

Planul Volkswagen de reducere a costurilor

Grupul Volkswagen a întocmit un plan de reducere a...


pixel