Boeing și-a făcut calculele: Aproape jumătate din avioane vor merge la companiile low-cost

Autor: Ciprian Dumitrache
Data actualizării:
Data publicării:
Constructorul american de avioane Boeing se aşteaptă ca transportatorii europeni de tip low-cost să impulsioneze cererea pentru noi avioane în regiune pe perioada următorilor 20 de ani, pe măsură ce companiile aeriene îşi vor înlocui flotele învechite cu avioane mai eficiente, transmite Reuters.

Boeing a anunţat marţi că se aşteaptă ca liniile aeriene europene să comande 7.100 de noi avioane de monoculoar, utilizate mai ales pentru zborurile pe distanţe scurte, până în anul 2040, iar companiile de tip low-cost, cum este liderul Ryanair, să fie principalul motor din spatele acestei cereri.

Practic, cererea Europei pentru noi avioane va fi stimulată, mai mult decât în orice parte a lumii, de companiile aeriene low-cost, a spus vicepreşedintele Boeing, Darren Hulst. "La nivel global, prognoza noastră de ansamblu este aceea că 40% din cererea pentru avioane monoculoar va veni din partea companiilor low-cost şi eu cred că în cazul Europei acest număr este mai mare", a explicat Darren Hulst la o conferinţă de presă.

În ceea ce priveşte avioanele de tip widebody, cele destinate zborurilor pe distanţe mari, Boeing se aşteaptă la o cerere pentru 1.545 de aparate de acest tip în Europa pe parcursul următorilor 20 de ani.

Din cele 7.100 de noi avioane de tip monoculoar, un segment pe care avioanele Boeing 737 concurează cu avioanele Airbus A320 şi A321, Darren Hulst se aşteaptă ca cereri pentru aproximativ 3.000 de noi aparate să fie făcute în următorii zece ani.

Citește și: Tarom pregătește schimbări importante. Iată care sunt planurile pentru iarna 2021-2022

Mulţi transportatori aerieni tradiţionali, precum British Airways sau Air France-KLM, au decis să înfiinţeze propriile lor divizii de tip low-cost, precum Vueling respectiv Transavia, în ideea de a putea concura mai bine cu liderul Ryanair.

Însă la începutul acestei luni compania aeriană irlandeză Ryanair, cel mai mare client din Europa pentru Boeing, a decis să pună brusc capăt discuţiilor cu producătorul american pentru o nou comandă, în valoare de zeci de miliarde de dolari, ce viza avioane de tip Boeing 737 MAX 10, din cauza unor dezacorduri cu privire la preţ.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Curtea de Conturi
ANAF / Foto: DCBusiness

Ce impozite trebuie plătite până la 25 iunie 2025?

Pentru al patrulea an consecutiv, companiile din România...

Bancnote / Foto: Oana Pavelescu

Ce înseamnă pentru România dobânzile mai mici în zona euro

Scaderea dobanzii de referinta de catre Banca Centrala...

Showroom / Foto: Freepik
Donald Trump și Xi Jinping
Titluri de stat Fidelis
Elon Musk și Donald Trump
Phishing
Ploaie
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Carmina Fusté
Bursa de la București / FOTO: Facebook
Foto: Pexels.com

Vineri, la ora 7.00, se deschide Transfăgărăşanul

Vineri, 6 iunie, se redeschide Transfăgărăşanul.

Bursă / FOTO: Freepik
Dolari și euro

Profitul Wizz Air, în picaj: Scădere cu 61%

Transportatorul aerian low-cost Wizz Air a raportat joi...

Evaziune fiscală / Foto: Freepik
Ryanair / sursa foto: Freepik.com / @EyeEm

Nouă răniţi după aterizarea de urgenţă a unui avion Ryanair

Zbor Ryanair lovit de turbulențe extreme: aterizare de...

Romaqua Group obține statutul de Business Superbrand

Statutul de Business Superbrand a fost obținut de...

Adrian Negrescu / Foto: Agerpres
Foto: Freepik.com
Foto: Reuters
Vladimir Putin și Donald Trump / Foto: kremlin.ru
Bursa de Valori București

pixel