Boeing și-a făcut calculele: Aproape jumătate din avioane vor merge la companiile low-cost

Autor: Ciprian Dumitrache
Data actualizării:
Data publicării:
Constructorul american de avioane Boeing se aşteaptă ca transportatorii europeni de tip low-cost să impulsioneze cererea pentru noi avioane în regiune pe perioada următorilor 20 de ani, pe măsură ce companiile aeriene îşi vor înlocui flotele învechite cu avioane mai eficiente, transmite Reuters.

Boeing a anunţat marţi că se aşteaptă ca liniile aeriene europene să comande 7.100 de noi avioane de monoculoar, utilizate mai ales pentru zborurile pe distanţe scurte, până în anul 2040, iar companiile de tip low-cost, cum este liderul Ryanair, să fie principalul motor din spatele acestei cereri.

Practic, cererea Europei pentru noi avioane va fi stimulată, mai mult decât în orice parte a lumii, de companiile aeriene low-cost, a spus vicepreşedintele Boeing, Darren Hulst. "La nivel global, prognoza noastră de ansamblu este aceea că 40% din cererea pentru avioane monoculoar va veni din partea companiilor low-cost şi eu cred că în cazul Europei acest număr este mai mare", a explicat Darren Hulst la o conferinţă de presă.

În ceea ce priveşte avioanele de tip widebody, cele destinate zborurilor pe distanţe mari, Boeing se aşteaptă la o cerere pentru 1.545 de aparate de acest tip în Europa pe parcursul următorilor 20 de ani.

Din cele 7.100 de noi avioane de tip monoculoar, un segment pe care avioanele Boeing 737 concurează cu avioanele Airbus A320 şi A321, Darren Hulst se aşteaptă ca cereri pentru aproximativ 3.000 de noi aparate să fie făcute în următorii zece ani.

Citește și: Tarom pregătește schimbări importante. Iată care sunt planurile pentru iarna 2021-2022

Mulţi transportatori aerieni tradiţionali, precum British Airways sau Air France-KLM, au decis să înfiinţeze propriile lor divizii de tip low-cost, precum Vueling respectiv Transavia, în ideea de a putea concura mai bine cu liderul Ryanair.

Însă la începutul acestei luni compania aeriană irlandeză Ryanair, cel mai mare client din Europa pentru Boeing, a decis să pună brusc capăt discuţiilor cu producătorul american pentru o nou comandă, în valoare de zeci de miliarde de dolari, ce viza avioane de tip Boeing 737 MAX 10, din cauza unor dezacorduri cu privire la preţ.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Adrian Câciu
Contabil
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Baterii pentru stocarea energiei / Foto: Freepik
TVA
Fabrică de imbuteliere Pepsi

Pepsi, dată în judecată în SUA de protecția consumatorului

Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...

Exploatare de litiu
Fermieri stau pe o combină agricolă / Foto: Freepik
Vaporul eCSOV

A început marea electrificare a transportului naval

Industria navală face pași importanți către un viitor...

ByteDance, compania mamă a TikTok
Stațiune de schi
FMI
Agenție BRD
Foto: Pexels.com
foto: pexels.com
Donad Trump în timpul unei vizite la zidul de la granița cu Mexic
Bursa / sursa foto: Freepik.com
Donald Trump
foto: pexels.com
Foto: pexels.com
Foto: Pexels.com

Bani pentru fermieri. APIA, veşti bune

Peste 90% dintre fermierii eligibili, autorizați pentru...

Adrian Negrescu / Ilustrație: Oana Pavelescu
Kremlin
SUA vs China
Călin Georgescu / Foto: Inquam Photos / George Călin
Regele Philippe al Belgiei / Foto: UE

pixel