Bogdan Chirițoiu: Reglementarea mai strică a serviciilor de ridesharing și liberalizarea pieței de taximetrie

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Taxi si ridesharing/ sursa foto: Freepik.com
Taxi si ridesharing/ sursa foto: Freepik.com
Eliminarea reglementărilor pentru taximetriști și implementarea de reguli mai stricte pentru șoferii care oferă servicii de ridesharing, precumb Uber sau Bolt, este soluția susțintă de Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

"Cu privire la transportul de persoane, a existat agitaţie acum vreo două luni, o discuţie de a schimba reglementarea pentru transportul alternativ - Uber, Bolt. Vedem dacă iniţiativa asta va fi continuată. În acelaşi timp, pe noi ne interesează şi o liberalizare a pieţei de taximetrie. Deci, soluţia, după noi, poate fi întărită reglementarea pe zona de transport alternativ. Argumentul este 'Domnule, de ce noi, taxiurile, sau de ce nouă, taximetrişti, ni se impun nişte reguli diferite de cele pe care le au cei din transportul alternativ, care sunt cumva concurenţii noştri?. Şi atunci, hai, reglementaţi-i şi pe ei ca pe noi, taximetriştii'. După noi, răspunsul e 'Bun, în unele direcţii are sens să întărim reglementarea pe zona de transport alternativ - şi am făcut nişte propuneri în acest sens -, dar pe de altă parte are sens să dereglementăm pe partea de taximetrie. Nu trebuie să-i oropsim pe toţi ca pe taximetrişti, ci să îi lăsăm ceva mai liberi şi pe taximetrişti", a susţinut Chiriţoiu.

Noi reguli pentru transportatorii pe distanțe lungi

Președintele Consiliului Concurenței a vorbit și despre reguli mai stricte pentru transportatorii de persoane pe rute mai lungi, între orașe și între județe, punând emfază pe modul în care trebuie să fie acordate licențele acestor companii.

"De asemeni, ne interesează licenţele de transport de persoane în interiorul judeţelor şi între judeţe. Aici e o lege aprobată de Parlament - că e la Curtea Constituţională - privind transportul între judeţe. Unele consilii judeţene au organizat licitaţii anul trecut pentru transportul în interiorul judeţului, dar nu toate. Sunt contracte care au fost prelungite. Practic, s-au acordat o dată, în anii '90, iar de atunci se tot prelungesc prin ordonanţe, fie decizii de administraţie locală, fie ordonanţe de guvern. Deci, e un efort pe care ţinem de mulţi ani să ajungem ca toate aceste contracte să fie acordate prin licitaţii corecte. În ce sens corecte? În care să nu se privilegieze firmele deja existente pe acel traseu, da, deci care să deschidă cu adevărat concurenţei acele trasee", a explicat şeful autorităţii de concurenţă.

”Industria de taxi nu are nicio jenă”

Taximetriştii au protestat de mai multe ori în Capitală, de la începutul anului, solicitând drepturi egale cu cele ale firmelor de transport alternativ. Potrivit reprezentanţilor taximetriştilor, în ultimul an, asociaţiile care îi reprezintă au tras numeroase semnale de alarmă, atât la Bucureşti, cât şi în ţară, cu privire la concurenţa neloială în acest domeniu de activitate, puternic dereglementat, prin adoptarea unei legislaţii defectuoase şi paralele privind un aşa zis "transport alternativ de persoane".

La rândul lor, şoferii Uber şi Bolt au spus că nu fac proteste pentru a nu bloca traficul în Capitală şi în principalele oraşe ale ţării doar ca să pună presiune pe Guvern, a susţinut, în martie, Cătălin Codreanu, preşedintele Coaliţiei pentru Economia Digitală, într-un comunicat.

"De ce nu fac şoferii Uber şi Bolt proteste? E întrebarea pe care o primim zi de zi la Coaliţie, fie că vine de la autorităţi, de la utilizatorii de transport alternativ sau chiar de la şoferi. Răspunsul este simplu şi de bun simţ: nu poţi să blochezi traficul în Capitală şi în principalele oraşe ale ţării doar ca să pui presiune pe Guvern, ca să-ţi facă pe plac. (...) Principala diferenţă dintre transportul alternativ şi taximetrie a fost şi rămâne bunul simţ şi comportamentul civilizat. Şi respectul faţă de cei 3 milioane de români care apelează la aceste servicii. Industria de taxi nu are nicio jenă astăzi să promoveze minciuni absolute: că transportul alternativ nu este reglementat, că nu plăteşte taxe, că oricine îl poate face fără niciun fel de atestat sau autorizaţie. Mizează pe neatenţia şi ignoranţa oamenilor. Îi asigurăm că greşesc: românii nu sunt nici ignoranţi, nici fraieri. Stă dovadă faptul că 3 milioane dintre ei au ales şi aleg mereu transportul alternativ. Trebuie să le câştigi atenţia şi sufletul dacă vrei să-i câştigi de clienţi, nu să ceri Guvernului să-i forţeze să voteze doar pentru taxi", a declarat, atunci, Codreanu.

Consiliul Concurenţei şi Asociaţia Română a Producătorilor Internaţionali de Medicamente (ARPIM) au organizat, sâmbătă, la Sinaia, seminarul "Concurenţa în domeniul farmaceutic".

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Pensii / FOTO: Facebook Poșta Română

Pensiile încasate în mână, povară suplimentară pentru stat

Statul cheltuie de 10 ori mai mult pentru pensiile...

Italia / sursa: Freepik.com / @frimufilms
Grevă / sursa foto: Freepik.com / EyeEm
Unele firme se închid, din diferite motive, altele se deschid
Președintele Nicușor Dan conduce ședința CSAT
Ilie Bolojan / Foto: gov.ro
BVB

Bursa de Valori Bucureşti închide săptămâna pe scădere

Bursa de Valori Bucureşti a încheiat vineri pe minus pe...

Retailerii vor plăti amenzi mult mai mari pentru produsele neconforme / Foto: Freepik
Manager de firmă / Foto: Freepik
Casă de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu
Philip Jefferson, vicepreședintele Federal Reserve

Reacția Fed la temerile legate de repetarea bulei dot-com

Piața bursieră globală trăiește un val puternic de...

Muncitor / Freepik
Muniție / Foto: Freepik
Mediu / Foto: Freepik
Shein și Temu / Foto:Trong Khiem Nguyen / Flickr
Ilie Bolojan / Foto: Gov.ro
Oameni traversează o stradă din Tokyo / Foto: Yoshimitsu Kurooka / Flickr
Țigară electronică / Foto: Freepik

Fabrică ilegală de țigări electronice, depistată de ANAF

ANAF a descoperit în Prahova o fabrică clandestină de...

Vladimir Putin și Donald Trump în timpul întâlnirii din Alaska
Rușii bombardează civilii
Ilie Bolojan / Foto: gov.ro
Casa pentur care familia Iohannis a încasat chirie timp de peste 20 de ani
Documente pe masa unui om de afaceri / Foto: Freepik
Curtea Constituțională a României, CCR / Foto: George Călin / Inquam Photos
Horațiu Potra / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos

Horațiu Potra a fost adus înapoi în România

Mercenarul Horaţiu Potra, considerat unul dintre...

Drum în lucru / Foto: Freepik
Pompe de căldură / Foto: Freepik
Bani / Foto: Freepik

Cum împarte Guvernul cele 21,41 de miliarde de euro din PNRR

Guvernul a aprobat modificarea integrală a anexei...

Donald Trump

Desecretizarea dosarului Epstein: Nu totul e ceea ce pare!

Controversatul dosar Epstein revine în prim-plan. După...


pixel