Proiectul Ro-HydroHub. Câciu: ”Este un model care trebuie perpetuat”
La Palatul Victoria, a fost...
România are un deficit al contului curent din schimburile comerciale cu partenerii externi (mai mult de 70% din exporturi dar și din importuri derulându-se cu parteneri din Uniune), dar în ceea ce privește Marea Britanie, lucrurile stăteau extrem de bine, balanța comercială fiind excedentară.
Exporturile românești în Regatul Unit s-au dezvoltat mai bine decât importurile Marea Britanie fiind constant pe locul 5 sau 6 în topul destinațiilor de export ale produselor românești.
”Într-adevar, ca și pondere din total exporturi, Regatul Unit contribuie „doar” cu 4-5% anual, însă nu trebuie neglijat că excedentul cu Regatul Unit este cel mai important ca valoare. Prin urmare, chiar și o încetinire a comerțului în scenariul unui Brexit fără uniune vamală ar periclita un excedent comercial anual în jurul a 700-800 milioane de EURO. Dintre sectoarele cele mai afectate după ponderea în exporturile româneăti către partenerii britanici din ultimii ani, evidențiem aparatele și echipamentele electrice și componentele dar și vehiculele, vasele și echipamentele auxiliare, cât și produsele textile”, spun analiștii de la Euler.
Taxe vamale mai mari
Aceștia spun că taxele vamale pot crește cu peste 10% dar trebuie prevăzute și alte costuri adiacente care vor crește, precum cele logistice.
”Cu un impact mai redus estimăm că vor fi influențate produsele agroalimentare, mobila și masele plastice. Cu un impact semnificativ se vor confrunta și serviciile de transport în cazul suspendării uniunii vamale, barierele vamale putând genera o creștere a costurilor logistice cu 10% sau chiar mai mult pentru exporturile românești către Regatul Unit. O estimare a impactului valoric asupra excedentului comercial mai sus menționat este dificil de calculat ținând cont și de incertitudinea existentă asupra tipului de relație după momentul desprinderii de Uniune. Totuși, la o simplă analiză a unui Brexit fără uniune vamală, trebuie ținut cont că introducerea de bariere comerciale și/sau taxe vamale în calea schimburilor comerciale poate produce dezechilibre semnificative și rareori simetrice, atât în binomul export vs. import, cât și ca intensitate – spre exemplu, creșterea costurilor unui produs la export cu 10% poate determina o reducere valorică a livrărilor cu mult peste 10% în cazul apelării la produse similare din alte surse de import”, se arată conform analizei.
Citește și:Brexit. Parlamentul britanic a respins ieșirea fără acord
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
La Palatul Victoria, a fost...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...
Proiect de OUG pentru...