Mircea Coșea explică: De ce BNR ar putea decide, vineri, reducerea dobânzii cheie şi care ar fi avantajele
Cifrele arată posibilitatea ca BYD să depășească Tesla, comparând cu estimările făcute de producătorul auto american, devenind astfel cel mai mare vânzător de mașini electrice la nivel mondial, în special în Europa și China, relatează Euronews.com
Cel mai mare producător auto chinez, BYD, a raportat un număr record de vehicule cu energie nouă (NEV) în al doilea trimestru, inclusiv vehicule electrice și hibride plug-in (PHEV). Vânzările de vehicule electrice s-au ridicat la 426.000 de unități, depășind probabil vânzările estimate de Tesla de 441.019 vehicule electrice pentru trimestrul încheiat în iunie.
Aceasta va fi a doua oară când cel mai bine vândut brand chinezesc va depăși Tesla pentru a deveni cel mai mare vânzător de vehicule electrice la nivel global, după ce prima dată a depășit vânzările de EV-uri ale Tesla în ultimul trimestru al anului 2023.
BYD este cel mai mare vânzător de mașini cu energie nouă și al doilea cel mai mare producător de baterii electrice din China. Potrivit raportului companiei, BYD a vândut 341.658 de vehicule electrice în luna iunie, stabilind un nou record lunar și depășind maximul anterior de 341.043 în ultimul trimestru din 2023.
Vânzările mașinilor electrice au crescut cu 13% de la an la an, ajungând la 145.179, iar vânzările semestriale s-au ridicat la 726.153, o creștere de 18% față de anul precedent. În special, vânzările de PHEV-uri ale companiei au atins, de asemenea, un nou maxim de 195.032 de unități în iunie, o creștere de 58% față de anul trecut.
Creșterea vânzărilor a fost determinată în principal de reducerile agresive de prețuri, pe fondul cererii scăzute din China și al concurenței cu alți rivali importanți. În martie, BYD a lansat un nou model, Yuan, cunoscut sub numele de Atto 3 pe piețele de peste mări, la un preț de doar 16.644 de dolari, cu aproximativ 12% mai puțin decât versiunea anterioară în China.
În același timp, Tesla a oferit stimulente de 4.800 de dolari pentru modelele sale Model 3 și Model Y în China. Cu toate acestea, acest război al prețurilor a afectat negativ profitabilitatea BYD în primul trimestru, profiturile scăzând cu 47% comparativ cu același trimestru din 2023. Constructorul auto cu sediul în Shenzhen a înregistrat prima sa scădere trimestrială a veniturilor de la începutul pandemiei în 2020.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Banca Naţională a comunicat...
Potrivit unui studiu dat...
Joi a avut loc lansarea...
Pe agenda şedinţei de astăzi a...
Evenimentul săptămânii la...
Cunoscuta aplicație de...
Veşti bune pentru românii care au credite bancare.
Proiectele de acte normative...
A fost printre primii angajați ai Microsoft în 1980,...
Fondatorul Amazon, Jeff Bezos, spune că va vinde încă 25...
Specialiștii EY România - Georgiana Iancu, Partener,...
Produsele ieftine din China...
România încearcă să se alinieze...
Circulația pe acest drum va fi...
Este un semnal de alarmă. Se...
Președinții Rusiei, Chinei și Turciei, Vladimir Putin,...
Pe agenda şedinţei de joi a Executivului se află şi o...
Companiile ruse au crescut...
Actualul acord de tranzit al...
Grupul italian de apărare...
Producătorii europeni de...
Aproximativ 66% dintre români...
Guvernul spaniol a anunțat miercuri că va revizui...
Compania germană Lufthansa a...