Călătoriile cu trenul au devenit sport extrem în România

Autor: Oana Pavelescu
Data publicării:
Tren deraiat / Foto: Replica Online
Tren deraiat / Foto: Replica Online
Căile Ferate din România se mai țin în doar câteva nituri, am putea spune. Accidentele feroviare sunt din ce în ce mai frecvente iar cauzele fiind unele pe care le știm cu toții de peste 30 de ani, lipsa investițiilor.

Călătoria cu trenul a devenit în România sport extrem, demn de atenția celor care sunt în căutare de senzații tari.

Azi, sâmbătă, 20 iulie 2024, un stâlp de înaltă tensiune a căzut peste un tren care a deraiat. În urma acestui accident s-a  declanșat un incendiu de vegetație. Norocul a fost că nu era un tren de călători ci unul de marfă astfel că nimeni nu a fost rănit.

Acest accident a avut loc al numai o zi după ce, ieri, vineri 19 iulie, o locomotivă a intrat în plin în mai multe vagoale în Gara Basarab din Capitală.

În urma acestui accident feroviar a fost activat planul roșu. Mai multe ambulanțe au fost trimise la locul accidentului unde au fost preluați în jur de șapte oameni cu răni care din fericire nu le-au pus în pericol viețile iar în urmă cu 10 zile un tren a deraiat în județul Teleorman, acester fiind numai câteva exemple din ultimele 30 de zile.

Ca să nu mai pomenim de calvarul de acum o săptămână pe care a trebuit să-l îndure tinerii care se întorceau din Costinești de la un festival de muzică și care au fost nevoiți să aștepte trenul în caniculă, în plin spare, timp de șase ore.

Cifrele vorbesc

Numărul pasagerilor care au călătorit cu trenul, în primul trimestru din 2024, a fost de 17,408 milioane, în scădere cu 3,6% comparativ cu perioada similară a anului trecut, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Dintre aceştia, 17.346 pasageri au călătorit în ţară, iar 62.000 eu efectuat călătorii internaţionale.

Transportul feroviar de pasageri a avut, în primele trei luni ale anului, o pondere de 16,8% în transportul total de pasageri, fiind depăşit, de departe, de transportul rutier, cu o pondere de 77,8%.

În ceea ce priveşte transportul feroviar de mărfuri, volumul a înregistrat scădere cu 11,3% faţă de trimestrul I din 2023, cauzată de evoluţii negative ale tuturor componentelor. Astfel, au fost transportate 11,086 milioane de tone de mărfuri, din care 79,6% în transport naţional. Parcursul tarifar al mărfurilor a înregistrat scădere cu 3%, înregistrându-se creştere doar în transport naţional, cu 4,6%, potrivit INS.

Absurdul situației în care se află CFR

Transportul feroviar peste tot în lume este unul dintre cele mai utilizate și sigure moduri prin care se pot transporta mărfurile și oamenii însă aceast lucru nu se întâmplă și în România.

În CFR guvernele nu au investit decât în extrem de mică măsură, un lucru care este absolut scandalos. 

Transportul feroviar este cel mai sigur și cel mai puțin poluant, de pildă în Austria, camioanele care transportă mărfuri sunt urcate pe platforme feroviare și transportate astfel până la destinație sau până la graniță, tocmai pentru a polua cât mai puțin și pentru a ușura și traficul de pe autostrăzi.

România însă este pe cale să își desființeze și această infrastructură elementară.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Elena Cristian
Legume / Foto: Freepik

Abia intrată în vigoare, amnistia fiscală deja se modifică

Proiectul de ordin prevede amânarea și anularea unor...

Liderii europeni trebuie să gândească un plan de diversificare
Contor electric
Fotografie de la Aaron Kittredge: https://www.pexels.com/ro-ro/fotografie/129112/
Banca Națională a României
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Investitii / Ilustrație: DCBusiness
Casa de marcat

Nouă obligație pentru comercianți, impusă de ANPC

 ANPC propune noi reglementări pentru informarea...

Netflix / Foto: Freepik

Netflix, parteneriat extins cu NBCUniversal

Netflix extinde parteneriatul cu NBCUniversal iar...

Sobă pe lemne / Foto: Freepik

Începe Rabla pentru sobe, a anunțat ministrul Mircea Fechet

Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a anunțat că în...

Kim Jong Un
Bitcoin / Foto: Freepik
Grevă / sursa foto: Freepik.com / EyeEm
Restaurant. Foto: Pexels.com
Covor / FOTO: https://pixabay.com/photos/vestibule-hall-door-carpet-blue-3542790/
Abces dentar / FOTO: Freepik

De ce apare abcesul dentar și cum îl recunoști?

Un abces dentar este o acumulare de puroi care poate...

Bundestag, Germania

FMI: De ce are nevoie Germania pentru a depăşi recesiunea

Germania are nevoie de reforme şi investiţii pentru a...

Rheinmetall

Rusia ar putea ataca fabrica Rheinmetall din Ucraina

Probabilitate confirmată de reprezentantul Kremlinului,...

Palatul CEC
Ghișeu bancar / Foto: Freepik

Dobânzile la creditele IFN: Limitele impuse

Legislația în vigoare reglementează strict dobânzile...

El este Zhang Yiming / FOTO: Captură ecran

Are 41 de ani și este cel mai bogat om de afaceri din China

Este vorba despre Zhang Yiming, a cărui avere este...

Muncitor uzină siderurgică / sursa foto: Freepik.com
Bună dimineața! / FOTO: Freepik
baraj. foto: pexels.com
Implantul cerebral realizat de Elon Musk vrea să facă persoanele paralizate să meargă și să redea orbilor vederea

pixel