Republica Moldova mizează pe importurile de energie din România
Republica Moldova se bazează pe...
Publicitate
Călătoria cu trenul a devenit în România sport extrem, demn de atenția celor care sunt în căutare de senzații tari.
Azi, sâmbătă, 20 iulie 2024, un stâlp de înaltă tensiune a căzut peste un tren care a deraiat. În urma acestui accident s-a declanșat un incendiu de vegetație. Norocul a fost că nu era un tren de călători ci unul de marfă astfel că nimeni nu a fost rănit.
Acest accident a avut loc al numai o zi după ce, ieri, vineri 19 iulie, o locomotivă a intrat în plin în mai multe vagoale în Gara Basarab din Capitală.
În urma acestui accident feroviar a fost activat planul roșu. Mai multe ambulanțe au fost trimise la locul accidentului unde au fost preluați în jur de șapte oameni cu răni care din fericire nu le-au pus în pericol viețile iar în urmă cu 10 zile un tren a deraiat în județul Teleorman, acester fiind numai câteva exemple din ultimele 30 de zile.
Ca să nu mai pomenim de calvarul de acum o săptămână pe care a trebuit să-l îndure tinerii care se întorceau din Costinești de la un festival de muzică și care au fost nevoiți să aștepte trenul în caniculă, în plin spare, timp de șase ore.
Cifrele vorbesc
Numărul pasagerilor care au călătorit cu trenul, în primul trimestru din 2024, a fost de 17,408 milioane, în scădere cu 3,6% comparativ cu perioada similară a anului trecut, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică (INS).
Dintre aceştia, 17.346 pasageri au călătorit în ţară, iar 62.000 eu efectuat călătorii internaţionale.
Transportul feroviar de pasageri a avut, în primele trei luni ale anului, o pondere de 16,8% în transportul total de pasageri, fiind depăşit, de departe, de transportul rutier, cu o pondere de 77,8%.
În ceea ce priveşte transportul feroviar de mărfuri, volumul a înregistrat scădere cu 11,3% faţă de trimestrul I din 2023, cauzată de evoluţii negative ale tuturor componentelor. Astfel, au fost transportate 11,086 milioane de tone de mărfuri, din care 79,6% în transport naţional. Parcursul tarifar al mărfurilor a înregistrat scădere cu 3%, înregistrându-se creştere doar în transport naţional, cu 4,6%, potrivit INS.
Absurdul situației în care se află CFR
Transportul feroviar peste tot în lume este unul dintre cele mai utilizate și sigure moduri prin care se pot transporta mărfurile și oamenii însă aceast lucru nu se întâmplă și în România.
În CFR guvernele nu au investit decât în extrem de mică măsură, un lucru care este absolut scandalos.
Transportul feroviar este cel mai sigur și cel mai puțin poluant, de pildă în Austria, camioanele care transportă mărfuri sunt urcate pe platforme feroviare și transportate astfel până la destinație sau până la graniță, tocmai pentru a polua cât mai puțin și pentru a ușura și traficul de pe autostrăzi.
România însă este pe cale să își desființeze și această infrastructură elementară.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Republica Moldova se bazează pe...
Turismul elen arată semne pozitive în 2025.
Criptomoneda este tot mai des...
Exporturile totale de gaze...
Tragedie aviatică în Kazahstan.
Redacţia DC Business vă urează...
În noiembrie, piața neagră a...
Curs valutar, 24 decembrie 2024.
Actele normative adoptate în ședința Guvernului României...
Autoritățile iraniene au ridicat o serie de interdicții.
Evoluţii financiar-bancare şi bursiere, 24 decembrie.
Greva angajaților Starbucks din SUA se extinde la peste...
Ministerul Afacerilor Externe a...
Luni seara a avut loc prima...
Vladimir Putin și premierul...
Grupaj de ştiri.
BRD a transmis o notificare...
Curs valutar BNR, 23 decembrie.
Perioada de dinaintea...
Economia Marii Britanii stagnează în trimestrul trei,...
Anunţul zilei de la Cotroceni.