Canal Dunăre - Marea Nordului! Cehii au APROBAT

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Guvernul ceh a aprobat prima fază a unui canal care va face legătura între Dunăre şi Marea Nordului, a anunţat luni ministrul ceh al Industriei şi Comerţului, Karel Havlícek, informează postul de radio Radio Prague International.

Costul total ar urma să se ridice la aproximativ 15 miliarde de coroane iar lucrările de construcţie ar putea demara în 2030.

"Acesta nu este un proiect megalomanic, este un proiect supranaţional obişnuit care va fi finanţat, parţial, cu fonduri europene. Vom încerca să îl includem pe lista proiectelor TEN-T", a declarat Karel Havlícek.

Spre deosebire de planul original, care viza conectarea fluviilor Dunăre, Oder şi Elba, un studiu efectuat de Ministerul Industriei şi Comerţului din Cehia mizează doar pe conectarea Dunării cu Oder.

Palpitanta viață a lui John McAfee, întreruptă de un ”mic” inconvenient

Karel Havlícek a subliniat că rezultatele studiilor arată că proiectul este atât realist cât şi unul benefic pentru regiunea înconjurătoare. De exemplu, va oferi un acces mai facil pentru industria locală pe pieţele europene şi mondiale precum şi oportunităţi pentru sectorul turismului.

Prima fază a proiectului implică îmbunătăţirea infrastructurii între oraşul ceh Ostrava şi graniţa cu Polonia, unde viitorul canal ar urma să facă legătura cu secţiunea poloneză care ar urma să ajungă până în oraşul Kozle, aflat la intersecţia râurilor Oder şi Klodnica. Ulterior, acest prim tronson al canalului ar urma să fie conectat cu Dunărea. Planul original care viza conectarea canalului cu râul Elba pare să fie abandonat de Ministerul ceh al Industriei şi Comerţului deoarece a fost considerat mai puţin viabil din punct de vedere economic.

Susţinătorii acestui proiect, printre care se numără şi preşedintele Cehiei, Miloš Zeman, susţin că aceasta este un mijloc pentru relansarea sistemului de transport fluvial din Cehia, precum şi pentru creşterea rezervei de apă. În schimb, ecologiştii susţin că acest canal va distruge ecosistemul natural din Europa Centrală şi va avea un impact negativ asupra reţelei fluviale din regiune.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Oameni pe stradă / Foto: DCBusiness
Contabil / Foto: Freepik

ANAF clarifică o dilemă frecventă privind SAF-T

Tot mai multe firme aflate la început de drum sau cu...

Gaze naturale

România a importat cu 72% mai mult gaz în 2025

Producţia de gaze naturale utilizabile a României a...

Cariera Tismana

20 de hectare de pădure s-au surpat la mina Tismana

Deputatul Radu Miruţă (USR) anunţă că o alunecare de...

Bursa de Valori București
Pilonul III de pensii
Anker PowerCore 10000
Srâmtoare Ormuz
Platină
Lingouri de aur
Sediul Hidroelectrica
Hidroelectrica
Trenuri
ANAF

Buletinul electronic creează mai mult probleme românilor

Noile cărți electronice de identitate, emise cu...

Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik
Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Ilie Bolojan

Bolojan: Deficitul bugetar mare nu mai poate fi susținut

Ilie Boloja atrage atenția că România se confruntă cu o...

Donald Trump

MAGA, divizată din cauza războiului Israeliano-Iranian

După ce și-a câștigat un nou mandat cu mesajul...

Freepik.com
Freepik.com
Bani. Freepik.com
Uzină Ford / Foto: Flickr
Ucraina se aşteaptă ca viitorul pachet de sancţiuni europene contra Moscovei să vizeze şi compania de stat Rosatom

Rosatom construiește prima centrală nucleară din Kazahstan

Agenţia pentru Energie Nucleară din Kazahstan a anunţat...

Uzinele Dacia
Donald Trump și Elon Musk
Tel Aviv sub asediul Iranului

pixel