Canal Dunăre - Marea Nordului! Cehii au APROBAT

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Guvernul ceh a aprobat prima fază a unui canal care va face legătura între Dunăre şi Marea Nordului, a anunţat luni ministrul ceh al Industriei şi Comerţului, Karel Havlícek, informează postul de radio Radio Prague International.

Costul total ar urma să se ridice la aproximativ 15 miliarde de coroane iar lucrările de construcţie ar putea demara în 2030.

"Acesta nu este un proiect megalomanic, este un proiect supranaţional obişnuit care va fi finanţat, parţial, cu fonduri europene. Vom încerca să îl includem pe lista proiectelor TEN-T", a declarat Karel Havlícek.

Spre deosebire de planul original, care viza conectarea fluviilor Dunăre, Oder şi Elba, un studiu efectuat de Ministerul Industriei şi Comerţului din Cehia mizează doar pe conectarea Dunării cu Oder.

Palpitanta viață a lui John McAfee, întreruptă de un ”mic” inconvenient

Karel Havlícek a subliniat că rezultatele studiilor arată că proiectul este atât realist cât şi unul benefic pentru regiunea înconjurătoare. De exemplu, va oferi un acces mai facil pentru industria locală pe pieţele europene şi mondiale precum şi oportunităţi pentru sectorul turismului.

Prima fază a proiectului implică îmbunătăţirea infrastructurii între oraşul ceh Ostrava şi graniţa cu Polonia, unde viitorul canal ar urma să facă legătura cu secţiunea poloneză care ar urma să ajungă până în oraşul Kozle, aflat la intersecţia râurilor Oder şi Klodnica. Ulterior, acest prim tronson al canalului ar urma să fie conectat cu Dunărea. Planul original care viza conectarea canalului cu râul Elba pare să fie abandonat de Ministerul ceh al Industriei şi Comerţului deoarece a fost considerat mai puţin viabil din punct de vedere economic.

Susţinătorii acestui proiect, printre care se numără şi preşedintele Cehiei, Miloš Zeman, susţin că aceasta este un mijloc pentru relansarea sistemului de transport fluvial din Cehia, precum şi pentru creşterea rezervei de apă. În schimb, ecologiştii susţin că acest canal va distruge ecosistemul natural din Europa Centrală şi va avea un impact negativ asupra reţelei fluviale din regiune.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bursa de valori
Fum alb care anunță că un nou papă a fost ales de conclav

Habemus papam! A ieșit fum alb din hornul Capelei Sixtine

Vestea bună a zilei vine de la Vatican unde pe hornul...

Tribunal
Banca Naționala a României
Ministerul Finanțelor
Marcel Boloș / Foto: gov.ro
Arme / Foto: Freepik
Nicolae Giugea este noul șef al Casei Naționalede Pensii
Carrefour Baneasa, închis de ANPC / Foto: Crișan Andreescu
Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik
Donald Trump
Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu
Se impune o revizuire profundă / FOTO:Freepik
Euro-dolar / FOTO: Freepik
Dan Șucu, președintele Concordia
Ucraina. Foto: Freepik.com
Banca Norvegiei / FOTO: Wikipedia

Banca centrală a Norvegiei menține rata dobânzii la 4,5%

Norvegia, în contrast cu restul Occidentului.

Stație de transformare
Submarin

Compania Hyundai va dezvolta un nou submarin

Transferurile de tehnologie din anii ’80 au deschis...

Freepik.com
Robor
Foto: Freepik.com
Bursa / Foto: Freepik
Bani / FOTO: Freepik
Butoaie cu petrol / Foto: Freepik
Aston Martin / FOTO: Wikipedia

Aston Martin, risc de ieșire de pe traseu la următorul viraj

Obiective ambițioase, realitate dezamăgitoare.

Aeroportul JFK / FOTO: wikipedia

SUA modifică sistemul de control al traficului aerian

Un sistem considerat învechit și subdimensionat.


pixel