Când pleacă în străinătate, românii sunt mai cheluitori decât străinii în România

Autor: Delia Gheață
Data publicării:
Turiști
Turiști
Strategia națională a României pentru dezvoltarea turismului a fost lansată joi în consultare publică.

Potrivit documentului, încasările din turismul internaţional sunt prevăzute să urce constant în următorii 12 ani, de la 1,59 miliarde de lei în 2025 la 2,99 miliarde euro în 2035, în condiţiile în care românii cheltuiesc mai mult ca turişti în străinătate decât cheltuiesc turiştii străini în România.

Numărul sosirilor turiştilor internaţionali este estimat să crească la 2,8 milioane în 2025, pentru ca, în 2030 să ajungă la 3,6 milioane, iar în 2035 la 4,6 milioane, de la 843.000 în 2021.

Potrivit datelor de la Institutul Naţional de Statistică, citate în Strategie, în anul 2021, încasările din turismul internaţional s-au ridicat la aproximativ 400 milioane euro, cu 72,5% mai puţin decât în anul 2019. Suma medie cheltuită de un turist străin s-a menţinut relativ constantă în perioada 2019-2020, dar a scăzut cu 11,5% în 2021 comparativ cu anul 2019.

Pe de altă parte, în document se arată că românii cheltuiesc mai mult ca turişti în străinătate decât cheltuiesc turiştii străini în România. În anul 2021, conform datelor furnizate de Banca Naţională a României, diferenţa s-a ridicat la 1,67 miliarde euro, reprezentând 9,9% din deficitul balanţei de plăţi a României.

După analiza datelor din Indicele de Competitivitate pentru Turism şi Călătorii şi a domeniilor în care România are un avantaj competitiv şi potenţial de dezvoltare în comparaţie cu alte ţări concurente, şi având în vedere şi tendinţele actuale de dezvoltare a industriei turismului şi a "experienţelor de vizitare", autorii Strategiei susţin că România trebuie să se concentreze pe patru segmente principale pentru a putea atrage în continuare cheltuielile mai mari din partea turiştilor străini şi pentru a putea determina creşterea duratei medii a sejurului acestora în România. Este vorba despre Patrimoniu cultural, turism cultural şi istoric (împreună cu gastronomia), Natură şi aventură, cuprinzând ecoturismul şi turismul rural, Sănătate şi wellness, cu accent pe resursele balneare bogate ale României, MICE (Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions) - turismul de întâlniri, stimulente, conferinţe, expoziţii.

Propunerile, sugestiile şi opiniile privind "Strategia naţională a României pentru dezvoltarea turismului 2023-2035" pot fi transmise în termen de 30 de zile.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Foto: Mihai Ciobanu
Ferma. Foto: Pexels.com
Petroliști
Un bărbat se uită la o priză / Foto: Freepik
Calcule
Renault / FOTO: Unsplash
La bursă / FOTO: Freepik
FOTO: Freepik
Depozit Barry Callebaut de cacao din Camerun / Foto: Barry Callebaut
Oleg Deripaska
Foto: Oana Pavelescu
Sebastian Burduja / FOTO: Gov.ro
Ilie Bolojan
Vaci. Foto: Pexels.com
Industrie / Sursa: Freepik.com
Freepik.com
Klaus Iohannis / Foto: Președinția României
Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse
Contor electric
Factură electronică / Foto: Freepik
Transelectrica
Petrol / FOTO: Freepik
Atac cibernetic / Foto: Freepik
Hidroelectrica

Hidroelectrica ţinteşte 1 milion de clienţi casnici

Hidroelectrica ar putea depăşi numărul de un milion de...

Foto: Pexels.com
CEC Bank

pixel