Când se va termina șantierul liniei de metrou M6. Ce promit oficialii

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Șantierul liniei de metrou M6 / Foto: Oana Pavelescu
Șantierul liniei de metrou M6 / Foto: Oana Pavelescu
Recent a demarat șantierul magistralei de metrou M6. Dar aceste lucrări necesare pentru îmbunătățirea transportului în comun din București au devenit o problemă pentru locuitorii celor patru cartiere din nord, Chitila, Bucureștii Noi, Dămăroaia și Pajura.

Proiect de investiții major în infrastructura de transport

Valoarea totală a construcției celor două secțiuni ale magistralei de metrou M6, care va conecta Gara de Nord de Aeroportul Otopeni, se apropie de 10 miliarde de lei, incluzând TVA-ul. Această sumă echivalează cu aproape 2 miliarde de euro și reprezintă una dintre cele mai mari investiții în infrastructura de transport din România. Declarația a fost făcută joi de ministrul Transporturilor și Infrastructurii, care, împreună cu premierul Marcel Ciolacu, a inspectat stadiul lucrărilor la acest proiect crucial.

Finanțare mixtă pentru realizarea magistralei

Magistrala M6 este împărțită în două tronsoane principale. Primul tronson, care include șase stații între 1 Mai și stația Tokyo, situată la Mall Băneasa, este finanțat din fonduri alocate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Cel de-al doilea tronson, care continuă de la stația Tokyo până la Aeroportul Otopeni, beneficiază de o finanțare acordată de Guvernul japonez. Ministrul Transporturilor a subliniat că această finanțare a fost obținută în 2010, însă a rămas neutilizată până acum, generând costuri suplimentare din cauza comisioanelor de neutilizare.

Ministrul a criticat decizia unor guverne anterioare de a suspenda această finanțare, subliniind importanța strategică a liniei de metrou pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din București și pentru facilitarea accesului către Aeroportul Otopeni. Totodată, oficialul a remarcat că finanțările din fonduri europene au fost accesate rapid, dar, pe măsură ce aceste sume vor fi utilizate, greutatea financiară va cădea din ce în ce mai mult pe bugetul de stat. Această realitate va necesita creșterea cofinanțărilor din partea bugetului de stat în anii următori.

Disconfort temporar pentru finalizarea lucrărilor

În prezent, cel mai mare disconfort generat de lucrările la magistrala M6 este resimțit în zona 1 Mai, unde se desfășoară și alte lucrări majore, cum ar fi înlocuirea liniilor de tramvai, gestionată de Primăria Generală a Capitalei. Ministrul Transporturilor a menționat că aceste proiecte au fost corelate pentru a minimiza disconfortul cetățenilor, evitând astfel ca lucrările să fie efectuate în mod repetat și să afecteze de două ori traficul în aceeași zonă.

Calendarul lucrărilor și termenele de finalizare

Ministrul a oferit și detalii despre calendarul lucrărilor pentru cele două tronsoane ale magistralei M6. Astfel, tronsonul 1, care se întinde de la stația 1 Mai până la stația Tokyo, este programat să fie finalizat în anul 2027. Lucrările pentru tronsonul 2, care leagă stația Tokyo de Aeroportul Otopeni, ar trebui să fie finalizate în 2028, moment în care linia de metrou M6 va fi complet operațională, oferind o nouă opțiune de transport rapid între Gara de Nord și cel mai mare aeroport al țării.

Impactul economic și social al proiectului M6

Realizarea magistralei de metrou M6 este așteptată să aibă un impact semnificativ asupra economiei locale și asupra calității vieții în București. Prin conectarea directă a Gării de Nord, principalul nod feroviar al capitalei, cu Aeroportul Otopeni, această linie va facilita fluxul de călători și va reduce considerabil timpul necesar pentru a ajunge de la centrul orașului la aeroport. În plus, investițiile masive în infrastructura de transport, cum este acest proiect, sunt văzute ca un motor important pentru creșterea economică, având potențialul de a stimula noi dezvoltări în zonele deservite de metrou.

De asemenea, finalizarea magistralei M6 va contribui la decongestionarea traficului rutier din nordul capitalei, oferind o alternativă rapidă și eficientă pentru navetiști și pentru turiștii care se deplasează între București și Otopeni. Această linie de metrou este considerată o parte esențială a eforturilor de modernizare a infrastructurii urbane și de adaptare a orașului la cerințele actuale de mobilitate și sustenabilitate.

Concluzii și perspective

Magistrala de metrou M6 reprezintă un proiect ambițios care, odată finalizat, va aduce multiple beneficii economice și sociale pentru București și pentru întreaga regiune. Cu o valoare totală de aproape 10 miliarde de lei, construcția acestei linii implică atât fonduri europene, cât și contribuții semnificative din partea bugetului de stat. Deși lucrările implică un disconfort temporar pentru locuitorii capitalei, perspectiva unei rețele de metrou extinse și modernizate oferă speranța unei infrastructuri de transport mai eficiente și mai adaptate nevoilor unei metropole în creștere. Rămâne de văzut dacă termenele anunțate vor fi respectate și cum va evolua acest proiect vital pentru dezvoltarea durabilă a capitalei.

Experiența anterioară a locuitorilor din cartierele menționate la începutul articolului este una foarte proastă deoarece șantierul liniei M4 a fost unul care a durat peste 22 de ani.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

O nouă zi cu pierderi
Evaziune fiscală / Foto: Freepik
Investiție imobiliară / Foto: Freepik
Cseke Attila
Se dorește o nouă taxă pe țigări
Un cuplu se uită la documente / Foto: Freepik
Grafice / FOTO: Freepik
Munca remote / Foto: Freepik
Tutun / Foto: Freepik
O femeie la cumpărături / Foto: Freepik
Portul Constanța / Foto: kepass / Pixabay
Alexandru Nazare
Lan de grâu / FOTO: Unsplash

România, cel mai mare exportator de grâu moale din UE

Exporturile de grâu moale ale Uniunii Europene de la...

Revolut, pe cale să dea o lovitură istorică

Unicornul european Revolut își ridică miza: vrea...

Chatgpt. Freepik.com

ChatGPT se transformă în browser şi ar putea schimba totul

OpenAI pregătește lansarea unui browser AI care...

Ursula van der Leyen și Donald Trump / Foto: Casa Albă
Donald Trump
Contabil / Foto: Freepik
Freepik.com
ANAF / Foto: DCBusiness
Freepik.com
Avion Boeing / FOTO: Unsplash
Foto: NVIDIA
Freepik.com

Dispută europeană pe seama Cubului Rubik

Producătorul Cubului Rubik, înfrânt în instanță: UE...

Freepik.com
Eximbank
Alexandru Nazare la condilul ECOFIN
Cursul valutar al zilei

pixel