Euro, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani față de dolar
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Reducerile de preţ, într-o anumită perioadă, sunt binevenite atât pentru consumatori, cât şi pentru operatorii economici. Pentru a beneficia de aceste reduceri şi pentru a le fi respectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze şi să acorde atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada reducerilor de preţuri.
Este recomandat să verificaţi preţurile prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs, practică ce a dus la îmbunătăţirea constantă a modalităţilor de prezentare a preţurilor si reducerilor de către magazinele online, dar şi de către cele tradiţionale, explică directorul ANPC.
Pentru cumpărături avantajoase în perioada ofertelor, citiţi cu atenţie caracteristicile produsului şi verificaţi dacă acesta corespunde cu adevărat dorinţelor şi nevoilor dvs.
Cumpărăturile din această perioadă pot fi făcute în deplină siguranţă dacă:
* Întocmiţi o listă cu produsele pe care doriţi să le cumpăraţi şi cu preţurile actuale ale acestora. Astfel veţi fi informat cu privire la reducerile de preţuri;
* Verificaţi stocul existent;
* Verificaţi preţul afişat şi dacă acesta este integral (conţine sau nu TVA);
* Verificaţi dacă preţul include şi costul de livrare;
* În cazul în care comandaţi online, verificaţi, înainte de a trimite comanda, dacă preţul fiecărui produs din coşul de cumpărături este acelaşi cu pretul redus indicat atunci când aţi ales produsul. Atunci când cumpăraţi în magazinele tradiţionale, verificati la casă daca preţul fiecărui produs este acelaşi cu preţul redus prezentat la raft;
* Dacă aveţi nelămuriri, întrebaţi consultanţii din magazinele tradiţionale sau contactaţi comerciantul prin telefon sau alte mijloace puse la dispoziţie pentru a cere informaţii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condiţiilor de livrare. Modul în care comerciantul răspunde la aceste întrebări vă poate oferi indicii asupra seriozităţii vânzătorului;
Comerciantul este obligat să informeze corect şi complet consumatorii, oferind, printre altele, următoarele informaţii:
o Datele de identificare (denumirea, adresa poştală şi electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăţilor comerciale şi cel de înregistrare fiscală etc);
o Caracteristicile esenţiale ale produsului;
o Preţul cu toate taxele incluse;
o Cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
o Modalităţile de plată şi de livrare;
o Perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului;
o Durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs;
o Funcţionalitatea, compatibilitatea şi interoperabilitatea bunurilor cu elemente digitale, a conţinutului digital şi a serviciilor digitale;
o Existenţa şi modul de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală a contractului.
Recomand consumatorilor să citească recenziile privind produsele oferite online, care pot da indicii despre calitatea acestora sau despre seriozitatea comerciantului. Acesta este obligat să ofere acces consumatorilor la toate recenziile privind produsele şi să garanteze faptul că recenziile publicate provin de la consumatorii care au utilizat sau au achiziţionat efectiv produsul.
În plus, pentru contractele încheiate pe pieţele online (de intermediere vânzări între comercianţi şi consumatori) consumatorul trebuie să ştie că orice furnizor de piaţă online (proprietarul website-ului de intermediere) este obligat să furnizeze următoarele informaţii într-o sectiune specifică a interfeţei online, care este direct şi uşor accesibilă de pe pagina unde sunt prezentate ofertele:
- dacă partea terţă care oferă produsele este sau nu un comerciant - persoană juridica şi în cazul în care nu este un comerciant - persoană juridică ci o persoană fizică, să specifice faptul că drepturile consumatorilor care decurg din legislaţia în materie de protecţie a consumatorilor nu se aplică contractului încheiat;
- la furnizarea de rezultate ca răspuns la o căutare efectuata online de către un consumator, furnizorul de piaţă online este obligat să specifice în mod clar într-o sectiune specifică a interfeţei de pe pagina unde sunt prezentate ofertele, existenţa oricărei publicităţi plătite sau a oricărei plăţi specifice pentru asigurarea unei încadrări pe o poziţie mai bună în ierarhie a produselor în cadrul rezultatelor căutării.
Pentru siguranţa contului dumneavoastră, când doriţi să achiziţionaţi online cu plata prin card bancar, căutaţi „https” în adresa URL şi o pictogramă de lacăt în bara de adrese. Acestea semnalează că site-ul este conceput pentru a fi sigur. În cazul plăţilor făcute cu cardul, nu transmiteţi niciodată codul PIN al cardului din 4 cifre şi parole bancare, dacă primiţi orice corespondenţă care pare a fi de la comerciant, prin care vi se solicită acest lucru.
Atenţie la comercianţii şi pieţele online care nu au sediul în Uniunea Europeană! Unele produse comercializate de către aceşti comercianţi nu respectă normele de siguranţă pentru comercializarea în Uniunea Europeană. În plus, capacitatea autorităţilor europene de a interveni în protejarea intereselor consumatorilor este limitată, astfel încât nu puteţi fi siguri că veţi beneficia de drepturile prezentate mai sus, inclusiv dreptul de retur sau garanţie, mai explică Paul Anghel.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...