Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a stabilit cadrul legal de reglementare a modului în care se desfășoară activitatea de furnizare a energiei electrice la locurile de consum ale clienţilor finali. Documentul a fost oficializat luni, odată cu apariția lui în Monitorul Oficial.
Perioada de facturare
Una dintre măsurile care se regăsește în textul Ordinului ANRE nr. 5/2023 stabilește că, în cazul clienţilor casnici, precum şi în cazul celor care sunt preluați de către furnizorul de ultimă instanţă, perioada de facturare trebuie să fie lunară.
În al doilea rând, în cazul în care furnizorul emite factura pentru o perioadă de facturare mai mare decât cea prevăzută în contract sau stabilită conform reglementărilor în vigoare, acesta, la cererea clientului, este obligat să eşaloneze la plată sumele datorate de clientul final, pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de facturare pentru care a fost emisă factura.
Perioada de eșalonare
În plus, este posibil ca, în cazul clienților vulnerabili, eşalonarea la plată a facturii, la cererea acestora, pe o perioadă de minim trei luni sau convenită de părţi.
Consumator vulnerabil de energie este, potrivit Legii 226/2021, persoana singură ori familia care, din motive de sănătate, vârstă, venituri insuficiente sau izolare față de sursele de energie, necesită măsuri de protecție socială și servicii suplimentare pentru a-și asigura cel puțin nevoile energetice minimale.
Elemente obligatorii
Prin actul normativ de față se face și actualizarea elementelor obligatorii care trebuie să se regăsească într-un contract de furnizare încheiat de un furnizor cu un client final și introducerea și actualizarea conținutului minim al tuturor facturilor de energie electrică emise pentru consumul înregistrat începând cu data de 1 aprilie 2023, respectiv informațiile obligatorii ce trebuie incluse de furnizori în acestea.
De asemenea, apare detalierea și actualizarea modalităților de soluţionare de către furnizor a plângerilor privind facturarea, astfel încât clientul nu este obligat să achite factura pentru care a înaintat o plângere furnizorului până la soluționarea plângerii.
Totodată, furnizorul este obligat să analizeze plângerea clientului referitoare la factura emisă, indiferent dacă aceasta a fost sau nu achitată și să transmită acestuia rezultatul analizei efectuate, în termenele legale.
Citește și Card energie. Cât de vechi pot fi facturile de energie sau lemne pe care vreţi să le plătiţi
Facturile la energie/datoriile față de asociația de proprietari/locatari pot fi plătite prin servicii de mandat poștal dacă sunt emise începând cu luna ianuarie 2023.
În cazul decontării contravalorii lemnelor pentru foc, documentele doveditoare pot fi emise începând cu luna august 2022. Pentru prima tranșă de bani, plata prin servicii de mandat poștal poate avea loc începând cu data de 20 februarie 2023. ....
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Ministrul Sebastian Burduja a...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Agenția Națională de...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...