BNR: Creştere a depozitelor în lei şi valută ale populaţiei
BNR a transmis un comunicat în care sunt prezentate...
Jurnalistul Sorin Roşca Stănescu a comentat imaginile difuzate de posturile de televiziune cu cetăţenii care stau la cozi care se întind până pe trotuarele din faţa sediilor Poştei Române pentru a-şi plăti facturile cu cardurile de energie. SRS a declarat, miercuri seara, la România TV, că operaţiunea în care a fost implicată Poşta Română a eşuat, din cauza faptului că sistemul nu funcţionează aşa cum trebuie, cititoarele pe care ar fi trebuit să le aibă poştaşii fie nu au ajuns la aceştia, fie nu merg cum trebuie, iar românii stau la cozi interminabile.
"Această operaţiune a Poştei Române a eşuat! Softul nu s-a potrivit cu tabletele şi aşa mai departe. E o întreagă aiureală care în final, atunci când va fi înţeleasă de societate, probabil că va determina schimbarea managementului de la Poştă", a declarat, miercuri seara, la România TV, Sorin Roşca Stănescu.
În şedinţa de Guvern de joi, 9 martie, va fi analizat şi discutat un document privind cardurile de energie. Este vorba despre o "Notă de informare cu privire la implementarea măsurii 'Sprijin pentru compensarea facturilor la energie' conform OUG nr. 166/2022 privind unele măsuri pentru acordarea unui sprijin categoriilor de persoane vulnerabile pentru compensarea prețului la energie, suportat parțial din fonduri externe nerambursabile, cu modificările și completările ulterioare".
Iată textul documentului:
"Stadiul implementării măsurii “Sprijin pentru compensarea facturilor la energie” conform OUG nr. 166/2022 privind unele măsuri pentru acordarea unui sprijin categoriilor de persoane vulnerabile pentru compensarea prețului la energie, suportat parțial din fonduri externe nerambursabile, cu modificările și completările ulterioare, este următorul:
- MIPE a încheiat Convenția nr. 6300/23.12.2022 privind prestarea serviciilor de emitere, tipărire a cardurilor de energie, formare şi condiționare a plicurilor, distribuire, comunicare cu scrisoare de predare-primire, precum şi efectuarea de plăți prin serviciul de mandat poștal către beneficiarii de sprijin pentru compensarea prețului la energie, adiționată prin AA nr. 1/302/18.01.2023 și AA 2 nr. 2/570/01.02.2023.
- La data curentă, a fost identificat un număr de 2.147.325 locuri de consum eligibile.
- Pentru tranșa 1, MIPE a emis și alimentat conturile aferente cardurilor de energie pentru 1.789.271 locuri de consum, în luna februarie, iar primele plăți au fost realizate începând cu data de 20.02.2023.
- Pentru situațiile în care nu s-a putut stabili câți oameni stau la aceeași locuință, prin intermediul CN Poșta Română SA au fost distribuite 549.680 de declarații pe propria răspundere, în luna februarie, în care potențialii beneficiari au prezentat situația clară a locului de consum.
Urmare acestui demers, au fost adunate 458.323 declarații pe propria răspundere iar în urma verificării lor s-au identificat 358.054 noi locuri de consum eligibile, pentru care se vor emite și distribui cardurile de energie în prima parte a lunii martie. În luna martie, CN Poșta Română SA a distribuit 1.996 declarații pe propria răspundere care au generat 1.437 carduri noi și în cursul acestei luni, vor fi distribuite alte 13.495 declarații pe propria răspundere.
- De asemenea, în luna februarie, Poșta Română a emis și distribuit 590.087 înștiințări privind neeligibilitatea (303.678 înștiințări pentru persoanele cu venit peste 2.000 lei și 286.409 înștiințări în cazul în care venitul mediu pe loc de consum este mai mare de 2.000 lei). La data de 03 martie, gradul de livrare al acestora este 43% .
- În luna februarie, CN Poșta Română SA a distribuit 53.030 de modele de certificate de validare a datoriei către Asociațiile de proprietari (gradul de livrare fiind 82% la data de 3 martie 2023).
- De la 20 februarie, data de la care se pot utiliza cardurile de energie, s-au efectuat peste 272.399 de tranzacții prin mandat poștal, în valoare totală de 85.805.090 lei. Valoarea medie a unei plăți este de 313 lei. De asemenea, s-au procesat 4.377 cereri online în valoare de 1.695.823 lei și au fost respinse 9.709 cereri (lipsă documente/fotografii neconforme).
- În ceea ce privește activitatea de call center, a fost preluat un număr de 107.890 apeluri telefonice și a fost soluționat un număr de 7.544 sesizări scrise."
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
BNR a transmis un comunicat în care sunt prezentate...
O analiză a BERD pe această...
CEC Bank a sărbătorit în 24 noiembrie 160 de ani de la înființare, ani în...
Analistul economic Adrian...
În mod specific, compania este interesată de...
Invitat la interviurile DCNews,...
Vor dispărea aproximativ 5.000 de locuri de muncă, alte...
Astăzi vă aducem în prim-plan știrile care conturează...
Kazahstanul intenționează să...
Cererea scăzută și concurența...
Călin Georgescu, câștigătorul...
Banca Națională a României a calculat valoarea leului...
Bursa de Valori Bucureşti a închis în scădere pe toţi...
Activele nete ale celor 247 de...
Bursa de la București nu a...
Orizontul pentru producătorii...
Compania a achiziționat...
În prima zi a săptămânii, investitorii au exprimat o...
Analistul economic Adrian...
Comerţul online ia amploare în Germania.
Sunt date publicate de...