Cât costă să înlocuiești bateria unei mașini electrice

Autor: Georgel Simionică
Data publicării:
O femeie își alimentează mașina electrică / Foto: Freepik
O femeie își alimentează mașina electrică / Foto: Freepik
Schimbarea bateriei unui vehicul electric implică mari costuri însă se impune o întrebare, este cu adevărar necesar.

Pe măsură ce vehiculele electrice (VE) dVEin tot mai populare și accesibile, un aspect continuă să preocupe potențialii cumpărători: costul înlocuirii bateriei. Deși tehnologia bateriilor a VEoluat considerabil, iar acestea pot dura mai mult de 160.000 de kilometri, mulți se întreabă dacă achiziționarea unui VE rămâne o investiție rentabilă, având în vedere acest cost potențial.

Cât costă înlocuirea unei baterii VE?

Înlocuirea bateriei unui vehicul electric poate costa între 10.000 și 20.000 de dolari, în funcție de marca și modelul mașinii, conform unor experți. Costul de înlocuire a unei baterii VE nu este mic spun aceștia însă subliniază că nu este obligatoriu ca proprietarii de VE să se confrunte cu acest cost pe parcursul vieții vehiculului.

Datorită duratei de viață extinse a bateriilor actuale, șansele de a avea nevoie de o înlocuire sunt reduse. Majoritatea producătorilor oferă garanții de opt ani sau 160.000 de kilometri pentru bateriile VE, iar tehnologia în continuă îmbunătățire ar putea permite, în curând, extinderea acestor garanții la 240.000 de kilometri sau mai mult.

Durata de viață a bateriilor VE

Durata de viață a bateriilor VE este semnificativ mai lungă decât acum un deceniu. Bateriile s-au îmbunătățit mult în ultimii ani și continuă să se îmbunătățească spun experții în domeniu. Având în vedere aceste îmbunătățiri, este puțin probabil ca un proprietar de VE să dețină vehiculul suficient de mult timp pentru a necesita înlocuirea bateriei.

Un raport al S&P Global Mobility din 2023 arată că vârsta medie a unui autoturism sau camion ușor pe drumurile din SUA este de 12,6 ani, ceea ce înseamnă că majoritatea șoferilor vor schimba mașina înainte de a avea probleme cu bateria. Prin urmare, pentru un cumpărător mediu care își păstrează vehiculul în jur de 12 ani și parcurge între 160.000 și 240.000 de kilometri, există o șansă bună să facă upgrade la un nou model înainte de a întâmpina probleme legate de baterie.

Cum să prelungești durata de viață a unei baterii VE

Există practici recomandate pentru a prelungi durata de viață a bateriilor VE, cum ar fi evitarea încărcării rapide frecvente, menținerea nivelului de încărcare între 20% și 80%, VEitarea stocării bateriei complet descărcate și minimizarea expunerii la temperaturi ridicate.

De asemenea, pentru cei care cumpără un VE second-hand, costul înlocuirii bateriei poate fi un factor de luat în considerare mai mult decât pentru cei care achiziționează un VE nou. Totuși, prețurile mai mici pentru VE-urile second-hand, combinate cu stimulente financiare de până la 4.000 de dolari oferite prin Actul de Reducere a Inflației, pot compensa aceste costuri potențiale.

Reciclarea bateriilor VE

Un alt aspect care afectează costul bateriilor VE este reciclarea acestora. Procesul de reciclare a bateriilor VE poate fi complicat și costisitor, adăugând la costul total de înlocuire pentru proprietarii de vehicule. Deși bateriile VE sunt încă relativ noi, multe dintre cele vechi de la modele precum Nissan Leaf au ajuns la gropile de gunoi, au fost revândute sau tocate pentru reciclar. Deși volumul acestor baterii este încă mic, problema va deveni tot mai mare pe măsură ce tot mai multe VE-uri ajung la sfârșitul vieții lor utile.

Este încă rentabil să cumperi un VE?
În ciuda costului potențial de înlocuire a bateriei, vehiculele electrice rămân o opțiune rentabilă pe termen lung în comparație cu vehiculele cu motor cu combustie internă (ICE). Costul total de proprietate pentru orice mașină include prețul de achiziție inițial, costul combustibilului și costul întreținerii. Pe măsură ce prețurile de achiziție pentru VE-uri și ICE-uri dVEin mai comparabile, factorul principal care face diferența este costul combustibilului și al întreținerii.

Încărcarea unui VE este, în general, mai ieftină decât alimentarea unui vehicul cu combustibil, deși prețurile pentru electricitate și benzină variază în funcție de stat și se schimbă în timp. În ceea ce privește întreținerea, vehiculele electrice au avantajul de a necesita mai puține operațiuni de întreținere decât cele cu motor cu combustie internă. Conform Departamentului de Energie al SUA, VE-urile nu necesită schimburi de ulei și au mai puține componente care se uzează, precum frânele.

În final, răspunsul lexperților la întrebarea dacă VE-urile sunt încă o opțiune rentabilă este clar: „Absolut,”. Mai ales astăzi, când există atât de multe stimulente pentru a cumpăra un VE.” Chiar și atunci când se ia în considerare costul potențial de înlocuire a bateriei, avantajele economice și ecologice ale vehiculelor electrice continuă să le facă o alegere inteligentă pentru viitor.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Sebastian Burduja / FOTO: Gov.ro
Bani / Foto: Freepik

Curs BNR. Leul câștigă teren, aurul devine tot mai scump

Banca Națională a României a anunțat cursul monedei...

Prăbușire de proporții / FOTO: Freepik
Goană după aur / FOTO: Freepik

HSBC prezintă trei scenarii favorabile pentru aur

Analiștii HSBC identifică mai multe scenarii în care...

Trilaterală / FOTO: Freepik
Sebastian Burduja
Dolari / sursa foto: Freepik.com
Ministrul Muncii

Simona Bucura-Oprescu, anunț despre pensii, la DC NEWS

Ministrul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității...

Sisteme Patriot / FOTO: Wikipedia

Polonia cumpără rachete Patriot pentru o sumă uriașă

Polonia se pregătește să încheie un acord cu Statele...

Carne / FOTO: Freepik
Adrian Negrescu
Incendiu la un dealer Tesla din Roma
Cosmin Marinescu
Taxe / Foto: Freepik

Guvernul taie din ”Taxa pe stâlp”. Cine va plăti mai puțin

Guvernul reduce impozitul pe construcții la 0,5% pentru...

Pădure
Rafinărie / Foto: Freepik
Bursa de la Tokio / Foto: Héctor Romero / Flickr
Foto: Freepik.com
Roșiile românești nu apar timpuriu
Foto: Freepik.com
Fosta mină de grafit de la Baia de Fier, județul Gorj
Foto: Freepik.com

Preţul aurului a ajuns, luni, la un nou maxim istoric

Cotaţia aurului a atins un nivel record.

Donald Trump / Foto: Casa Albă
Știrile dimineții / Foto: Freepik

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Tehnologia bateriilor se pregătește de un salt major,...

China, UE / sursa foto: Freepik.com
Bursă / Foto: Freepik
Banca Națională a României

pixel