Știrile dimineții. Cele mai importante informații la început de weekend
Grupaj de știri.
Cât costă salvarea "Compania energetică Oltenia: vă înţeleg tuturor îngrijorarea. Este şi o îngrijorare a mea. Dar nu trebuie să confundăm miliarde de lei cu miliarde de euro. Cred că acei colegi ai noştri care vorbeau, vorbeau de 5 miliarde de lei. Chiar săptămâna trecută, joi, am avut o discuţie pe baza programului de restructurare care este adus la minister. L-am discutat cu conducerea companiei, l-am discutat cu Consiliul Concurenţei şi vă asigur că acel ajutor de 1,2 miliarde de euro de salvare se va transforma, aşa cum am promis, într-un ajutor de restructurare care va asigura supravieţuirea companiei energetice Oltenia şi o va face performantă. Şi nu prin închiderea totală a cărbunelui, ci prin trecerea pe gaz a unor elemente de producere a energiei electrice şi menţinerea unor centrale de producere în continuare pe cărbune, care să respecte normele de mediu. Acest lucru se va întâmpla şi se va întâmpla anul acesta, exact în termenele propuse", a declarat ministrul.
În ceea ce priveşte liberalizarea pieţei gazelor naturale, Popescu a afirmat că nu există un moment mai prielnic pentru acest lucru, acum când preţul pe pieţele europene şi regionale este scăzut.
Restructurare naturală la CE Oltenia! 4000 de persoane vizate
"Liberalizarea vine cu un pachet de gas release, prin care producătorii sunt obligaţi să vândă la un preţ de pornire pentru licitaţie la preţul pieţei de la Viena, care este foarte jos. Desigur am văzut reacţii ale furnizorilor sau non-reacţii ale furnizorilor, anumitor furnizori care nu doresc să scadă preţul la gaze, doresc să menţină oferta. Aceeaşi ofertă, la acelaşi preţ. Or, după mine, nu e un comportament corect în piaţă. Dacă cumperi mai ieftin, e normal să vinzi mai ieftin. Şi de aceea avem Legea concurenţei, care ne va permite, în cazul în care vedem că acest comportament continuă, să intervenim şi pe baza Legii concurenţei să îi obligăm pe acei furnizori, până ce piaţa se aşază timp de şase luni de zile, să îşi modifice ofertele în aşa fel încât să intre şi alţi competitori pe piaţă. Şi sunt deja alţi competitori pe piaţă care oferă un preţ mai mic. Dar ghici! Tot această Lege a energiei electrice nu îi lasă, de exemplu, pe cei din Oltenia să vândă în Iaşi, pentru că administrativ au o blocare - şi trebuie rezolvat şi acest lucru - că trebuie să aibă sedii acolo unde doresc să vândă. Ori asta nu e normal. Ne vom asigura că dacă piaţa este liberă, să fie liberă şi funcţională", a precizat Virgil Popescu.
În altă ordine de idei, şeful de la Economie a admis că din cauza măsurilor luate pentru combaterea pandemiei de Covid-19 "mediul de afaceri a fost lovit, IMM-urile au fost lovite", astfel că a fost gândit un program de 1 miliard de euro pentru investiţii pentru aproape toate domeniile: 550 de milioane de euro vor fi granturi de până în 250 000 euro pentru investiţii în aproape toate domeniile; 350 de milioane de euro vor fi orientate către turism, HoReCa, industria de evenimente şi transport auto, cele mai lovite din industrie în această pandemie, granturi de capital; 100 de milioane de euro vor fi destinaţi companiilor mici cu unul sau doi acţionari, care nu au salariaţi şi care nu au putut beneficia de nicio protecţie.
"Avem foarte multe programe pe care vrea să le derulăm. IMM Invest este un program al Ministerului de Finanţe şi nu al Ministerului Economiei, dar vă pot spune că schema de ajutor este aprobată de UE. Modificările din parlament nu au fost aprobate şi de aceea au fost suspendate aceste puncte de modificare a Ordonanţei cu privire la IMM Invest tocmai pentru a obţine aprobarea Comisiei Europene. Deci, ea funcţionează şi funcţionează pe o aprobare a Comisiei Europene. (...) Industria auto este prioritară pentru noi. Ea poate supravieţui, este direct legată în această pandemie de industria auto din spaţiul european. Marile companii produc subansamble în România sau produc autoturisme în România. Am văzut cum poate supravieţui în această perioadă grea şi prin comenzi de la stat. Aţi văzut că MAI şi-a onorat acel contract care exista, de 6.000 de autovehicule pentru Dacia Renault. Există scheme de ajutor care vor fi implementate pentru companiile mari unde industria auto va fi prezentă", a adăugat acesta.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...