COP29: Ce prevede acordul lăudat de unii, criticat de alții, încheiat la Baku
La capătul unor dezbateri...
”Am mai spus asta. Sigur că putem să repetăm ori de câte ori, da, poliţele sunt încă valabile. Vor mai fi valabile până în 8 septembrie, dacă nu mă înşel, cele 90 de zile care sunt din data de 9 iunie. Şi teoretic, nu există nicio problemă. Sigur că, Doamne fereşte, în cazul unui accident, procedura e un pic mai greoaie. Vorbim acum de procedura de despăgubire, pentru că toate solcitările se fac la fondul de garantare”, a declarat Mădălin Roșu, președintele Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România, BAAR, într-un interviu acordat Radio România Actualități.
”Se depună o cerere de plată acolo şi, din câte ştiţi şi dumneavoastră, din câte ştim şi noi, sunt un pic mai, hai să spunem, procedurile un pic mai de durată. Da, ca să nu creăm aşteptări. Să nu se întâmple la fel ca în cazul unei asigurări, unde termenele sunt foarte stricte şi foarte, foarte clare. Asta ar fi singurul inconvenient. Deci, Doamne fereşte, în cazul în care suntem loviţi, să ne înarmăm cu răbdare. În rest, poliţa, da, este valabilă. Sigur, dacă te opreşte poliţia în trafic, nu-i nicio problemă. Da, trebuie să ne gândim şi la acoperirile poliţei, la, hai să-i spunem, la partea asta de daune pe care le putem produce sau în cazul în care suntem loviţi, iarăşi e problemă”, a subliniat interlocutorul RRA.
Întrebat dacă, pentru noile poliţe, cei care au avut asigurările la Euroins riscă să plătească mai mult, Mădălin Roșu a precizat, de la bun început că acest lucru depinde de mai mulți factori. ”Mai mult faţă decât au plătit înainte, e o întrebare la care sincer, nu aş putea să vă răspund direct, pentru că fiecare asigurator are propria lui politică de calcul şi atunci, un anumit client s-ar putea să plătească mai mult şi alt client poate chiar mai puţin, dacă este targetul de client pe care compania respectivă îl caută. Da, pentru că ştim foarte bine, acolo unde sunt puţine accidente, acolo unde frecvenţa este mică, preţurile, la fel, reflectă daunalitatea. Deci dacă nu avem daune foarte sau pe o anumită categorie de vârstă, sau o categorie de vehicul, s-ar putea ca acea combinaţie de vehicul cu vârstă şi cu zonă să dea un preţ mai bun decât alţii. Dar la fel, poate să fie şi invers. Poate să fie mai mare dacă e o categorie de client riscant, cu o maşină, nu ştiu, poate, la fel, care în statistici arată că a produs multe accidente, să avem surpriza să fie mai scump”, a subliniat președintele BAAR.
Pe de altă parte, el a precizat că persoanele care vor, în acest răstimp de 90 de zile, să renunțe la poliția deținută în acest moment, o pot face. ”Pot să facă o solicitare către Fondul de Garantare de reziliere a poliţei existente şi se îndreaptă în piaţa liberă către un alt asigurator”, a explicat Mădălin Roșu, precizând, totodată, că, pentru ca lucrurile să meargă mai bine în România pe acest segment al asigurărilor este ”nevoie de un pachet de măsuri mult mai serios. E nevoie de un pachet de măsuri care să se uite un pic la, cum îi spune, la siguranţa rutieră. Am spus-o, o repetăm. Suntem ţară cu cele mai multe accidente rutiere din Europa, suntem ţara cu cei mai mulţi morţi pe şosele. Trebuie să oprim asta. Trebuie să cumva să găsim nişte mecanisme care să reducă numărul de evenimente. Se conduce haotic şi vedem asta pe stradă. Dacă ne uităm în trafic, stânga-dreapta, ne dăm seama că cineva sigur a depăşit o coloană, sigur a trecut pe dublă continuă ş.a.m.d.
Deci, aici credem noi că dacă vom lucra puţin - şi nu e ceva complicat - şi frecvenţa în România ar scădea, nu ca în Croaţia, unde este 1%, la noi ne apropiem chiar de 10 sau de 8. Nu, nu aşa, dar măcar să reducem cu 2-3 procente numărul de accidente, lucrurile se vor reflecta imediat şi în preţul pe care îl plătim. Ăsta este mecanismul pe care ar trebui să-l luăm în considerare. Ce aş mai vrea să mai spun” este că, în pofida criticilor, s-au făcut și lucruri bune, a continuat Mădălin Roșu.
”Uitaţi, în momentul de faţă avem o aplicaţie care, din păcate, nu e atât de bine promovate, dar ar fi bine să fie. Amiabila se poate descărca. În cazul unui accident se face totul electronic şi de data asta se sună asigurătorul imediat după accident, nu mai stai să cauţi call center, ş.a.m.d. Chiar aşa se numeşte amiabilă”, a spus interlocutorul RRA.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
La capătul unor dezbateri...
Anunțul a fost făcut de Bernd...
Este o manevră care face parte din planurile de...
Amazon continuă să-și...
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Suedia este pregătită să...
Bitcoin, cea mai mare...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...