Ce bugete și-au alocat românii pentru Paște
Autor: Matei Ion
Data publicării:
Criza se adânceşte în Liban: Coşul de consum pentru alimentele de bază, de cinci ori salariul minim
Criza se adânceşte în Liban: Coşul de consum pentru alimentele de bază, de cinci ori salariul minim
Sărbătorile de Paște sunt din ce în ce mai aproape iar românii încep să se pregătească pentru acest eveniment. Ceea ce nu lipsește de pe aproape nicio masă de Paște sunt preparatele din miel.

Bugetul alocat mielului de Paște de 50% dintre români este cuprins între 200 și 500 de lei, arată un sondaj al cooperativei țărănești digitală Obor21.ro.

80% dintre clienți se orientează în luna aprilie spre produse de miel și ied, având o comandă medie de 310 lei, în creștere cu 30% față de o perioadă obișnuită.

Jumătate dintre români consumă rar carne de caprine și ovine, arată sondajul, însă lucrurile se schimbă, evident, de Paște. Astfel, dacă până recent cererea era de aproximativ 10% din totalul comenzilor pentru produsele de capră/oaie, în martie aceasta a crescut la 20%, iar estimările pentru luna aprilie arată că va reprezenta 70% din vânzări.

„Cererea pentru carnea de ied crește cu peste 250% în perioada Paștelui, dar am remarcat și o creștere de 150% pentru carnea de capră, comparativ cu aceeași perioadă din 2020. Punem această creștere atât pe fondul existenței constante în oferta noastră a acestui tip de carne, cât și pe cel al unui interes crescut pentru produsele provenite de la capră, inclusiv la lactate. Asistăm practic la o schimbare a comportamentului de consum”, a precizat Florian Mateiță, cofondator Obor21.ro.

40% dintre românii care au răspuns la sondaj consumă cel puțin o dată pe săptămână produse bio sau naturale. Un român din trei le achiziționează de la producători, dar și din gospodăriile țărănești din apropierea localității de reședință.

Citește și: Prognoza METEO. Cum va fi vremea de Florii și de Paște

Tendința de a muta cumpărăturile în online continuă însă trendul ascendent. Astfel, 36% dintre respondenți au precizat că nu obișnuiau să facă cumpărături online înainte de pandemie, acest lucru schimbându-se în ultimul an. Un procent similar arată că românii au preferat să facă achiziții de la comercianții români, venind în sprijinul afacerilor locale.

Decizia de a achiziționa carne online se realizează în mare parte pe baza recomandărilor și review-urilor altor cumpărători (45%). De asemenea, 51% au precizat că sunt interesați să afle cât mai multe date despre proveniența cărnii cumpărate, lucru care poate influența decizia de achiziție.

Bugetul alocat anul acesta achiziției de carne și produse din carne pentru Paște este de 200-500 de lei pentru 55% dintre români, un procent ușor mai crescut pentru respondenții din zona București-Ilfov, în timp ce 29% vor să aloce sub 200 de lei pentru acest tip de cumpărături.

Sondajul Omnibus a fost realizat online, la nivel național, în perioada 22-25 martie 2021, pe un eșantion de 922 de persoane, 60% femei, 40% bărbați.

Platforma Obor21.ro a fost lansată în luna februarie 2020 de către Iunia și Florian Mateiță, cu o investiție inițială de peste 80.000 euro.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Rușii bogați au o nouă problemă logistică legată de avere

Invazia declanșată de Putin în Ucraina a provocat recent...

Bursa a închis ziua așa cum a și început-o, în scădere

Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a închis în scădere...

ELCEN vrea să construiască un cartier în Grozăvești

ELCEN îşi propune să construiască un cartier la CET...

Prețul unui metal folosit pentru computere a explodat

Este vorba despre indiu, cel mai moale metal, care nu...

Apple dezvăluie o nouă gamă de iPad, mai eficientă

După un an și jumătate fără niciun anunț pe iPad-uri,...

Drone militare: Marocul decolează cu o compania israeliană

Compania israeliană BlueBird Aero Systems, care...

OpenAI va detecta imaginile create cu AI generativă

Concret, este vorba despre un instrument nou al celor de...

Care sunt autovehiculele pentru care nu se datorează impozit

În anumite situații legea prevede că nu proprietarii...


pixel