Finanțele au publicat ghidul e-Transport
Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...
Potrivit hotărârii, cartea de identitate va fi de tip cartelă și va avea aceleași dimensiuni ca în prezent, respectiv 105 pe 74 de milimetri. În ceea ce privește datele ce vor fi înscrise pe ele, cărțile de identitate vor fi tipărite pe o singură față și vor conține:
numele statului;
denumirea documentului;
seria, compusă din două litere, şi numărul, compus din șase cifre;
denumirea structurii emitente, respectiv a serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor sau, după caz, a Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date - denumirea abreviată, iniţialele judeţului, după caz, şi codul structurii emitente;
termenul de valabilitate;
fotografia titularului;
codul numeric personal;
numele de familie şi prenumele;
cetăţenia;
locul naşterii;
sexul;
domiciliul.
Pe de altă parte, cartea de identitate electronică va fi tipărită pe ambele fețe. Pe fața documentului vor fi trecute:
denumirea statului emitent;
tipul documentului;
numele de familie;
prenumele;
genul titularului (F pentru feminin sau M pentru masculin);
cetățenia;
data nașterii;
codul numeric personal;
numărul documentului;
data expirării valabilității;
semnătura olografă a titularului;
imaginea facială a titularului.
Pe verso se vor regăsi următoarele informații:
domiciliul;
data emiterii și autoritatea emitentă;
zona de citire automată cu caractere identificabile optic (MRZ);
zona cip.
Pentru cei care, din varii motive, nu vor act de identitate cu cip, autoritățile le vor pune acestora la dispoziție un astfel de document (carte de identitate simplă), care conține toate celelalte date conținute de cartea electronică, cu excepția cipului.
Formatul cărților de identitate electronice va fi ID-1 (tip card), care, potrivit Organizației Internaționale pentru Standardizare (International Organization for Standardization - ISO), are dimensiunile de 85,60 mm x 53,98 mm.
De asemenea, așa cum stabilește Legea 162/2020, viitoarele cărți electronice de identitate vor conține și un certificat digital pentru semnătură electronică, ce va fi emis de MAI și va fi echivalentul legal al semnăturii de mână.
Cartea electronică de identitate românească va conține toate elementele de securitate obligatorii prevăzute de legislația europeană, astfel încât va permite libera circulație a deținătorilor (cel puțin) în spațiul Uniunii Europene.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...
În fiecare an, apropierea perioadei festive aduce cu...
Trenul RE 13211, care efectua...
3,14% rata şomajului...
Italia reacţionează după ce...
Sediul social al unei...
AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.
Într-o conferință susținută...
Agenţia Naţională de...
Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...
Doi funcţionari bancari sunt...
Bursa de Valori Bucureşti (BVB)...
Un jurnalist al ediţiei ruse a...
TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...
Acordarea de împrumuturi...
Indicatorul de Încredere...
După investiții de miliarde de...
"Am încredere că vom reuși să...
Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...
Compania chineză de retail...
Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...
Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.
Azerbaidjanul, gazda summitului...