Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
În cadrul interviului, ministrul a explicat ce înseamnă Sea Schengen pentru ţara noastră. Întrebat de jurnalistul Bogdan Chirieac ce înseamnă Sea – Schengen, frontiera navală, Cătălin Predoiu a explicat: "Înseamnă ce înseamnă și aer, și anume că o călătorie pe mare, din România într-unul din statele membre ale Uniunii Europene și spațiul Schengen este privită ca o călătorie în interiorul țării, de la un port la altul național."
"Asta înseamnă că mărfurile din Constanța trec fără opreliște până la Marsilia?", a mai întrebat Bogdan Chirieac.
"Se simplifică aceste controale. Asta nu înseamnă că nu sunt în continuare controale vamale sau controale fiscale și așa mai departe. Dar e un avantaj pentru că într-adevăr portul Constanța, cum a subliniat și primul ministru, devine în momentul ăsta mult mai atractiv. E vorba și de contextul cu războiul din Ucraina și așa mai departe.
Însă continuăm, să termin întrebarea cum s-a ajuns la această schimbare. S-a ajuns treptat, cu un lucru construit pe fiecare din aceste linii de muncă, Interne-Externe, premier, președinte, am luat-o invers de data asta. Un moment important a fost într-adevăr la Brno, se cheamă localitate de lângă Ljubljana, din Slovenia, unde am avut două bilaterale, una cu ministrul bulgar și una cu ministrul Karner, cu ministrul Kalin Stoianov din Bulgaria și ministrul Gerhard Karner din Austria și apoi am avut o trilaterală, în care, din nou, Austria și-a explicat poziția și pentru prima dată oficială, a spus da, suntem deschiși pentru ceea ce se cheamă Air-Schengen.
Nota bene: noi niciodată n-am renunțat la a discuta toate cele trei frontiere, dar ne-am adaptat la situația din teren. Și acolo a fost, într-adevăr, un moment destul de tensionat care a fost depășit la un moment dat și noi am propus imediat și introducerea în discuție și a frontierei maritime. Nu s-a dat un răspuns pe loc, dar s-a declarat că e deschisă, partea austriacă, pentru a discuta acest subiect, sub rezerva unor verificări tehnice.
Însă, trebuie să spun că ăsta e adevărul istoric până la urmă, ministrul Karner a fost foarte ferm atunci, a spus: nu, nu am mandat și în acest an nu vom avea mandat pentru frontiera terestră. Era categoric că nu se poate atinge acest obiectiv acum, dar noi am pus problema unei garanții de a discuta în 2024 și de a evalua serios această situație", a explicat ministrul de Interne.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...