Ce înseamnă Sea Schengen pentru România. Cătălin Predoiu: Portul Constanța devine mult mai atractiv

Autor: Mihai Ciobanu
Data publicării:
Portul Constanta Sud Agigea
Portul Constanta Sud Agigea
EXCLUSIV
Invitat la DC News, ministrul Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, a oferit detalii despre intrarea României în Schengen aerian şi maritim.

În cadrul interviului, ministrul a explicat ce înseamnă Sea Schengen pentru ţara noastră. Întrebat de  jurnalistul Bogdan Chirieac ce înseamnă Sea – Schengen, frontiera navală, Cătălin Predoiu a explicat: "Înseamnă ce înseamnă și aer, și anume că o călătorie pe mare, din România într-unul din statele membre ale Uniunii Europene și spațiul Schengen este privită ca o călătorie în interiorul țării, de la un port la altul național."

"Asta înseamnă că mărfurile din Constanța trec fără opreliște până la Marsilia?", a mai întrebat Bogdan Chirieac. 

"Se simplifică aceste controale. Asta nu înseamnă că nu sunt în continuare controale vamale sau controale fiscale și așa mai departe. Dar e un avantaj pentru că într-adevăr portul Constanța, cum a subliniat și primul ministru, devine în momentul ăsta mult mai atractiv. E vorba și de contextul cu războiul din Ucraina și așa mai departe.

Însă continuăm, să termin întrebarea cum s-a ajuns la această schimbare. S-a ajuns treptat, cu un lucru construit pe fiecare din aceste linii de muncă, Interne-Externe, premier, președinte, am luat-o invers de data asta. Un moment important a fost într-adevăr la Brno, se cheamă localitate de lângă Ljubljana, din Slovenia, unde am avut două bilaterale, una cu ministrul bulgar și una cu ministrul Karner, cu ministrul Kalin Stoianov din Bulgaria și ministrul Gerhard Karner din Austria și apoi am avut o trilaterală, în care, din nou, Austria și-a explicat poziția și pentru prima dată oficială, a spus da, suntem deschiși pentru ceea ce se cheamă Air-Schengen.

Nota bene: noi niciodată n-am renunțat la a discuta toate cele trei frontiere, dar ne-am adaptat la situația din teren. Și acolo a fost, într-adevăr, un moment destul de tensionat care a fost depășit la un moment dat și noi am propus imediat și introducerea în discuție și a frontierei maritime. Nu s-a dat un răspuns pe loc, dar s-a declarat că e deschisă, partea austriacă, pentru a discuta acest subiect, sub rezerva unor verificări tehnice.

Însă, trebuie să spun că ăsta e adevărul istoric până la urmă, ministrul Karner a fost foarte ferm atunci, a spus: nu, nu am mandat și în acest an nu vom avea mandat pentru frontiera terestră. Era categoric că nu se poate atinge acest obiectiv acum, dar noi am pus problema unei garanții de a discuta în 2024 și de a evalua serios această situație", a explicat ministrul de Interne.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Camion in trafic
Starlink / Foto: Starlink / Flickr

Starlink intră pe piața maritimă și aviatică

Starlink intră pe piața maritimă și aviatică.

Instalații de aer condiționat
Luna. Foto: Pexels.com
inchirieri - FOTO: Freepik@mrkaka1102
Rubin / Foto: Gemfields
Ce este portofelul european de identitate digitală. Când intră în vigoare şi cum se foloseşte
firme - FOTO: Freepik@Flowo
Industria apărării este în plin boom economic / Foto: NATO
Decizia vine în sprijinul celor cu credite ipotecare
Freepik.com
intarzieri - FOTO: Freepik
Lingouri de argint
Tren deraiat / Foto: Replica Online

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman 

Bursa de Valori București
Titluri Tezaur / Ilustrațe: Oana Pavelescu
București / Foto: Oana Pavelescu
Curs valutar / Foto: Arhivă
Cisco
FMI
Euro / FOTO: Freepik
ROBOR mai doboară un record
O măsură de stimulare a creșterii

pixel