ANAF se uită la vânzările second hand. Când plătești taxe și când nu
Vânzarea bunurilor personale...
Gadget-ul comercializat de compania germană Enox Group este vândut ca un "smartwatch de înaltă tehnologie pentru protejarea şi supravegherea prin SIM/GPS a copiilor". În descrierea produsului se precizează că terminalul vine cu o aplicaţie mobilă dedicată, disponibilă atât pentru sistemul iOS, cât şi pentru Android, pe care părinţii o pot folosi pentru a-şi localiza copiii "cu o precizie de aproape un metru', dar şi pentru a înregistra şi a vedea deplasările lor într-un anumit interval. Tot din fişa produsului reiese că utilizatorul poate "desena" un "gard virtual" în jurul copilului, iar dacă minorul părăseşte perimetrul, părintele va fi informat sau avertizat imediat.
"Cu toate acestea, Comisia Europeană a concluzionat că partea de securitate a acestui gadget lasă mult de dorit, nivelul de risc asociat ceasului fiind "serios". Braţul executiv al UE a descoperit că Safe-KID-One contravine cu Directiva privind echipamentele radio (2014/53/EU), impunând astfel autorităţilor publice din Europa retragerea de pe piaţă a acestui dispozitiv de la utilizatorii finali", menţionează blogul Eset România.
Citește și: Orange lansează în exclusivitate în România Garmin vivoactive 3 Music
În replică la decizia forului european, un reprezentant al producătorului, citat de The Register, susţine că dispozitivul a trecut printr-un test al Agenţiei Federale a Reţelelor din Germania. "Acest anunţ RAPEX se bazează pe un test efectuat în Islanda. Considerăm că acest test a fost exagerat - nu este rezonabil, concret sau corect - fie a existat la mijloc o neînţelegere sau a fost evaluat produsul greşit ", a declarat compania.
La jumătatea lunii octombrie 2018, mai multe asociaţii americane din domeniul protecţiei copilului, protejării drepturilor consumatorilor şi protecţiei vieţii private avertizau că gadgeturile inteligente, concepute pentru a-i ajuta pe părinţi să-şi supravegheze copiii, sunt problematice în ceea ce priveşte securitatea şi respectul vieţii private a minorilor. Asociaţiile susţineau că, în loc să-i protejeze pe copii, ceasurile inteligente i-ar putea face vulnerabili în faţa pirateriei sau a criminalităţii informatice. ''Venind în sprijinul dorinţei părinţilor de a-şi proteja copiii, aceste ceasuri inteligente, în realitate, îi pun în pericol pe cei mici'', a afirmat, într-un comunicat de presă, citat de AFP, Josh Golin, de la asociaţia ''O copilărie fără publicitate''.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Vânzarea bunurilor personale...
Președintele României a semnat...
Negocierile de pace dintre...
Programul Rabla Auto 2025 se...
Un investitor în bitcoin vrea...
Fermierii români vor beneficia de un sprijin financiar...
Producătorul german Quantum...
Bruxelles ia în calcul...
Moneda națională a înregistrat...
Creşterea accentuată a...
Criza energetică declanșată în...
Ministerul Finanțelor...
Producția industrială a...
Veşti bune pentru românii care au credite în lei...
Pensia medie lunară a crescut...
În trimestrul III al anului 2025, rata de ocupare a...
Bursa de la New York a închis...
Ministerul Finanțelor...
BCE menține dobânzile pe...
Producătorii auto din Germania...
Cum a redus Grecia deficitul de...
Bursa de la București începe...
Senatul dezbate şi votează,...
Alocațiile pentru copii rămân...
Persoanele asigurate în baza...