Cel mai mare eșec din istoria constructorului auto Ford

Autor: Dana Mihai
Data actualizării:
Data publicării:
Ford Edsel - Sursa: Wikipedia
Ford Edsel - Sursa: Wikipedia
Modelul Edsel al companiei  Ford este considerat Titanicul industriei auto, un proiect măreț care s-a terminat cu un dezastru. A fost lansat în 1957 și retras din producție după numai 2 ani, cu un bilanț sumbru: vânzări de doar 84.000 de unități (mai puțin de jumătate din numărul necesar pentru a se atinge punctul de break-even) și pierderi totale de 350 de milioane $, echivalentul a 2,7 miliarde $ în banii de astăzi. 

În anii ’50, compania Ford avea un singur model în clasa medium-price, anume Mercury, în timp ce principalii competitori General Motors si Chrysler, aveau câte trei: Pontiac, Oldsmobile, Buick, respectiv Dodge, DeSoto, Chrysler. Așa că Ford și-a propus să echilibreze situația și să iasă pe piață cu un model nou, care să concureze direct cu mărcile acestor competitori.

Apple tună și fulgeră împotriva Comisiei Europene. Ce-i reproșează


Banii nu erau o problemă deoarece compania venea după un succes frumos cu Ford Thunderbird, care îi umpluse conturile, așa că situația părea foarte favorabilă pentru lansarea lui Edsel, un model “revoluționar”, după cum spuneau oficialii firmei. Doar că planurile optimiste, cu vânzări previzionate de 200.000 de bucăți în primele 6 luni, s-au dovedit complet nerealiste. Publicul american n-a validat Edsel-ul, vânzările au fost submediocre și întregul proiect a fost stopat fără prea mari regrete în 1959.

Ce n-a mers? Unii spun că principalul motiv a fost chiar numele mașinii, ales după prenumele singurului fiu al fondatorului companiei, Henry Ford. Cu siguranță, Edsel nu era un nume extraordinar pentru un automobil, dar nici concurența nu stătea mai bine la acest capitol, cu Oldsmobile (mașina pentru bătrâni) sau Pontiac (numele unui șef de trib indian). Motivele eșecului au fost de fapt altele.

În primul rând, înainte de lansare s-au creat așteptări exagerate legate de acest model. Se vorbea despre o mașină care va marca o piatră de hotar în industria auto, dar nu se dădeau amănunte, strategia era ca totul să fie învăluit în mister.

Așadar, campania publicitară agresivă începută în primăvara lui 1957, sub sloganul “The Edsel is coming”, nu înfățișa mașina în sine, ci doar câte un detaliu al caroseriei. Iar dealerilor le era strict interzis să dezvăluie vreo informație despre mașină, sub amenințarea încetării colaborării. În schimb, era promovată intens ziua de 4 septembrie 1957, așa-numita “E-Day”, când modelul urma să fie prezentat publicului. Dar când această zi a venit, în sfârșit, publicul n-a găsit ceea ce aștepta. Ultra-lăudatul Edsel era o mașină oarecum banală, care suferea din mai multe puncte de vedere.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bogdam Hossu / Foto: Facebook
Sebastian Burduja
Foto: Mihai Ciobanu
Nicușor Dan, președintele României

Discuţii Nicuşor Dan - sindicate, la Palatul Cotroceni

Preşedintele Nicuşor Dan discută, în această dimineaţă,...

Conferință la BCE / FOTO: BCE
Documente ANAF. Freepik.com
Renault / FOTO: Unsplash
Oameni pe stradă / Foto: DCBusiness
Contabil / Foto: Freepik

ANAF clarifică o dilemă frecventă privind SAF-T

Tot mai multe firme aflate la început de drum sau cu...

Gaze naturale

România a importat cu 72% mai mult gaz în 2025

Producţia de gaze naturale utilizabile a României a...

Cariera Tismana

20 de hectare de pădure s-au surpat la mina Tismana

Deputatul Radu Miruţă (USR) anunţă că o alunecare de...

Bursa de Valori București
Pilonul III de pensii
Anker PowerCore 10000
Donald Trump la summitul G7 din 2028
Srâmtoare Ormuz
Platină
Lingouri de aur
Sediul Hidroelectrica
Hidroelectrica
Trenuri
ANAF

Buletinul electronic creează mai mult probleme românilor

Noile cărți electronice de identitate, emise cu...

Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik
Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Ilie Bolojan

Bolojan: Deficitul bugetar mare nu mai poate fi susținut

Ilie Boloja atrage atenția că România se confruntă cu o...

Donald Trump

MAGA, divizată din cauza războiului Israeliano-Iranian

După ce și-a câștigat un nou mandat cu mesajul...


pixel