A fost inventat avionul fără motor. VIDEO

Autor: Matei Ion
Data actualizării:
Data publicării:
Cercetătorii de la MIT au reușit să creeze primul prototip al avionului ionic, avion care nu are nevoie de niciun fel de motor, elice sau orice piesă care să se miște pentru a propulsa aparatul de zbor.

Principiul pe care se bazează noua tehnologie este vântul ionic. Această formă de propulsie nu necesită nicio piesă care să se miște, precum elicile sau motoarele, este silențios și nu necesită combustibil.

Steven Barrett, profesor în aeronautică, spune că zilele motoarelor cu ardere internă și elice sunt numărate: ”Viitorul zborurilor vor fi asemăntor cu ceea ce vedem acum în filme SF precum Star Trek, cu o strălucire albastră și alunecare silențioasă prin aer.”

Echipa lui Barrett au creat un prototip al unui aparat de zbor care seamănă nu avioanele tradiționale, cu anvergura aripilor de 5 metri. Sursa de energie este o baterie de 500W, care a făcut ca prototipul să efectueze primul zbor cu vînt ionic.

Sub fiecare aripă a avionului sunt montate patru seturi de electrozi, unul în față și altul în spate. Seturile sunt formate din sârme aflate sub voltaj foarte mare în față și foarte slab în spate, împreună creând un câmp în care ionii curg dinspre sârme spre foliile din spate.

Ideea declanșării electro-aerodinamice nu este un lucru nou. Inițial a fost studiată de Thomas Townsend Brown și Paul Alfred Biefeld în 1920, când cei doi erau în căutarea antigravitației. Experimentele nu s-au pierdut iar principiul a fost preluat de inginerii de la MIT pentru crearea noului avion.

Ideea a fost reluată în anii 60 dar abandonată din nou.

În urmă cu nouă ani Barrett a devenit interesat de pricipiu și de crearea unui aparat de zbor silențios și fără motor.

”Era o noapte în care nu puteam să dorm din cauza schimbării fusului orar și mi-am amintit de pricipiu după care am început să fac niște calcule din care a reieșit că acest sistem de propulsie ar putea fi viabil”, își amintește Barrett.

De la prototipul care cântărește cât un câine chihuahua până la un avion real este o cale destul de lungă. Cu toate acestea realizarea conceptului și dovedirea faptului că principiul este fezabil, este un lucru deja extraordinar. Acest test reușit deschide calea spre posibilități noi și neexplorate pentru avioane silențioase și nepoluante. Primul pas către aparatele de zvor va fi spre dronele fără elice. Cel puțin deocamdată.

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Consultant fiscal / Foto: Freepik
Alexandru Nazare
Sala de ședință din clădirea Guvernului
Curs valutar / Freepik.com
Banca Transilvania / FOTO: Pagina de Facebook a BT
Programul Sprijin pentru România
Neptun Deep: Microtunelul conductei de transport al gazelor naturale

De ce Neptun Deep nu va aduce energie ieftină - Analiză

Romgaz și OMV Petrom se pregătesc să înceapă, în 2027,...

Un motostivuitor transportă o mașină veche / Foto: Arhivă
ANAF. Freepik.com
Sediul Europol
Banca / FOTO: Unsplash
Oficiu poștal
Freepik.com
Lukoil

Kazahii se gândesc să scape de Lukoil

Autoritățile din Kazahstan analizează opțiunile privind...

Romgaz / FOTO: Pagina de Facebook a Romgaz
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Facturi. Sursa: Freepik.com
Evaluări / FOTO: Freepik
Foto: Mihai Ciobanu
Florin Jianu
ANAF
Calcule. Foto: Freepik.com
Giorgia Meloni / Sursa: flickr.com
Casa de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu

Curs BNR. Leul rămâne stabil, aurul continuă scăderea

Cursul valutar anunțat luni, 27 octombrie 2025, de Banca...


pixel