Decizie importantă privind prețurile la energie. Documentul a fost publicat
Guvernul s-a decis în privința...
Principiul pe care se bazează noua tehnologie este vântul ionic. Această formă de propulsie nu necesită nicio piesă care să se miște, precum elicile sau motoarele, este silențios și nu necesită combustibil.
Steven Barrett, profesor în aeronautică, spune că zilele motoarelor cu ardere internă și elice sunt numărate: ”Viitorul zborurilor vor fi asemăntor cu ceea ce vedem acum în filme SF precum Star Trek, cu o strălucire albastră și alunecare silențioasă prin aer.”
Echipa lui Barrett au creat un prototip al unui aparat de zbor care seamănă nu avioanele tradiționale, cu anvergura aripilor de 5 metri. Sursa de energie este o baterie de 500W, care a făcut ca prototipul să efectueze primul zbor cu vînt ionic.
Sub fiecare aripă a avionului sunt montate patru seturi de electrozi, unul în față și altul în spate. Seturile sunt formate din sârme aflate sub voltaj foarte mare în față și foarte slab în spate, împreună creând un câmp în care ionii curg dinspre sârme spre foliile din spate.
Ideea declanșării electro-aerodinamice nu este un lucru nou. Inițial a fost studiată de Thomas Townsend Brown și Paul Alfred Biefeld în 1920, când cei doi erau în căutarea antigravitației. Experimentele nu s-au pierdut iar principiul a fost preluat de inginerii de la MIT pentru crearea noului avion.
Ideea a fost reluată în anii 60 dar abandonată din nou.
În urmă cu nouă ani Barrett a devenit interesat de pricipiu și de crearea unui aparat de zbor silențios și fără motor.
”Era o noapte în care nu puteam să dorm din cauza schimbării fusului orar și mi-am amintit de pricipiu după care am început să fac niște calcule din care a reieșit că acest sistem de propulsie ar putea fi viabil”, își amintește Barrett.
De la prototipul care cântărește cât un câine chihuahua până la un avion real este o cale destul de lungă. Cu toate acestea realizarea conceptului și dovedirea faptului că principiul este fezabil, este un lucru deja extraordinar. Acest test reușit deschide calea spre posibilități noi și neexplorate pentru avioane silențioase și nepoluante. Primul pas către aparatele de zvor va fi spre dronele fără elice. Cel puțin deocamdată.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Guvernul s-a decis în privința...
Rating susţinut de apartenenţa...
Un avertisment adresat în...
Ministrul Finanțelor se află la...
Declinul social-democraților...
Portofoliul Berkshire Hathaway,...
SUA reacționează la taxele...
Reciclarea textilelor,...
Pe de altă parte, Bitpanda, a...
Rețea extinsă de conducte...
Termenele de livrare care ar putea determina...
Cel mai bogat om din lume, devenit mâna dreaptă a...
Aplicația de inteligență...
Afacerile stârnesc interes până...
Data de 28 februarie 2025 este...
Donald Trump a câștigat...
Ce se întâmplă cu sezonul turistic din Santorini....
SUA ar putea tăia accesul...
Care este secretul? Nu este...
O selecție a celor semnificative informații ale zilei...
Cercetătorii chilieni au...
Hon Hai propune o colaborare cu...
La o lună după începutul celui de-al doilea mandat al...
Un cuțit de 150.000 de dolari ar putea părea pentru unii...
Bursa de la București încheie...
Libera circulație...
BNR a anunțat cotațiile valutare pentru vineri, 21...
Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a vorbit despre...