Sursa de finanţare este asigurată din fonduri nerambursabile (finanţare CEF) şi de la bugetul de stat, iar durata totală de finalizare a contractului este de 108 luni (execuţia lucrărilor şi perioada de garanţie) de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.
"Semnarea acestui contract este o etapă din lungul drum pe care trebuie să îl parcurgem în cel mai scurt timp posibil pentru a readuce calea ferată din România acolo unde îi este locul. Deşi, astăzi, după mai bine de 19 termene în justiţie, s-a semnat unul dintre cele mai importante contracte ca şi valoare nu sunt chiar atât de bucuros din prisma faptului că România a pierdut, totuşi, circa 330 milioane euro, din cauza faptului că nu s-a reuşit semnarea acestui contract anul trecut", a declarat ministrul desemnat al Transporturilor, Lucian Bode, într-un comunicat de presă, transmis AGERPRES.
Potrivit sursei citate, România a fost printre primele ţări care au înţeles importanţa acestui mod de transport, dar după 1990 o serie de decizii greşite au afectat în mod direct dezvoltarea acestui sector.
Raport: Metrorex a încălcat legea în contractul pentru Magistrala 5
"Unii paşi au fost deja făcuţi de când am preluat mandatul de ministru, dar este necesară o intensificare a eforturilor. Ne concentrăm pe dezvoltarea infrastructurii feroviare şi a înnoirii materialului rulant. Genul acesta de contracte, precum cel semnat astăzi, trebuie să devină o obişnuinţă la nivelul căii ferate. Mi-aş dori ca toate companiile noastre din calea ferată să vină cu proiecte bine scrise, pentru că numai aşa putem să facem faţă concurenţei de pe piaţa europeană. În condiţiile în care Comisia Europeană a propus ca 2021 să fie Anul european al căilor ferate, pentru a sprijini realizarea obiectivelor Pactului Ecologic European în domeniul transporturilor, cred că este clar pentru toată lumea cât de important este locul pe care îl ocupă transportul feroviar în economia naţională. De aceea am spus şi o repet: cei care sunt acum la conducerea companiilor de stat din acest domeniu trebuie să vină urgent cu rezultate care să determine pe termen scurt şi mediu dezvoltarea sustenabilă a căii ferate" a spus Bode.
Proiectul de modernizare pe cele două loturi Braşov-Apaţa (Lot 1) şi Caţa - Sighişoara (Lot 3) cuprinde o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară, şi anume: terasamente linii C.F, consolidări, poduri, viaducte, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, lucrări de instalaţii, energoalimentare, telecomunicaţii şi protecţia mediului.
Modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe cele două secţiuni Braşov - Apaţa (Lot 1) şi Caţa - Sighişoara (Lot 3), în lungime totală de aproximativ 86 de kilometri, va contribui la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilităţii sustenabile pe secţiunea Frontiera Ungară - Curtici - Arad - Simeria - Sighişoara - Braşov, prin: creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h, reducerea duratei de călătorie, creşterea gradului de siguranţă feroviară, facilităţi pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă, introducerea sistemelor moderne de semnalizare şi de management al traficului, respectiv îmbunătăţirea gradului de confort oferit călătorilor în staţiile de cale ferată.
Subsecţiunile Braşov - Apaţa şi Caţa - Sighişoara, aflate pe tronsonul Braşov - Sighişoara, sunt o componentă a Coridorului Rin - Dunăre.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Pieţele financiare şi-ar putea...
Ministerul Finanţelor continuă...
România se numără din nou...
Bluesky, platforma socială descentralizată care a...
Bitcoin continuă să surprindă...
Bursa de Valori Bucureşti a închis în creştere şedinţa...
Indicele bancar ROBOR a înregistrat o nouă creştere.
Rusia este principalul...
Banca Naţională a comunicat...
Autoritatea Electorală...
Gabriel Zetea, noul președinte...
Declarațiile președintelui ales...
O analiză a BERD pe această...
BNR a transmis un comunicat în care sunt prezentate...
Pasiune, ritm, culoare - aceasta este Spania, iar...
Această măsură este esențială pentru ca Turcia să poată...
O realitate care ridică semne...
Analistul economic Adrian...
În mod specific, compania este interesată de...
Una dintre cele mai mari și...
Confortul și funcționalitățile...
Este o decizie majoră, care reflectă ambițiile Huawei de a-și construi un...