Chef Foa dezvăluie cum rezistă în pandemie în industriia cea mai lovită de restricții
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Chef Foa
Chef Foa
Chef Foa, jurat în emisiunea Masterchef România, explică, în exclusivitate pentru Spectacola, cum arată noua realitate din domeniul ospitalității, dar și cum a influențat pandemia gusturile românilor.

Florin Scripcă (Chef Foa) este unul dintre cei mai apreciați chefi din România. Un adevărat artist în bucătărie, Chef Foa urmează să decidă, alături de Chef Hadad și Chef Dumitrescu, cine va fi următorul Masterchef România. 

SPECTACOLA: Traversăm de multă vreme o perioadă delicată. Sunt aproape 2 ani de când mersul fizic la restaurant a fost poate mai complicat uneori, dar cu siguranță serviciul de livrare la domiciliu a început să fie o activitate firească pentru mulți români. Cum consideri că s-au schimbat gusturile și obiceiurile românilor în perioada pandemiei?

CHEF FOA: Într-adevăr, restaurantele s-au orientat spre livrările la domiciliu, însă asta nu este mereu o soluție viabilă pentru business. Pentru lanțul de resturante fast-casual de care mă ocup, vânzările online, prin agregatori, nu aveau cum să compenseze pierderile, având în vedere că suntem un business gândit pentru volume foarte mari. A fost doar o soluție pentru a rămâne activi în mintea clienților.  

Cei care obișnuiau să ne treacă pragul au continuat să comande produsele pe care le știau deja din restaurantele noastre, însă mâncarea gătită și servită imediat este mult mai savuroasă decât una care călătorește într-o cutie. Lucru firesc, de altfel, căci a lua masa în oraș nu este doar despre a mânca, este o experiență completă pentru toate simțurile. 

Cu siguranță, cei pasionați de gătit și-au ascuțit abilitățile în această perioadă, căci au gătit mai mult acasă. Însă cei care nu au această pasiune sau nu au timpul necesar să se ocupe de ea s-au reorientat spre diferite soluții, iar acum ușor-ușor își pot relua chiar și vechile obiceiuri de a merge în restaurante.

Gusturile nu s-au schimbat major în această perioadă, spun asta prin prisma experienței din restaurantele noastre. Observ, totuși, mai multă atenție legată de ingrediente – să fie mai sănătoase, de calitate – ceea ce pentru mine este o bucurie. 

SPECTACOLA:  Pe de altă parte, cum a influențat pandemia partea de servicii din domeniul ospitalității? Ce soluții au găsit restaurantele pentru a rămâne în piață și pentru a atrage clienții?

CHEF FOA: A fost și este, în continuare, o perioadă care ne-a forțat pe toți să ne reinventăm, să găsim soluții creative pentru a supraviețui, dar fără să ne uităm valorile. Dar, cum ziceam și mai sus, parteneriatele cu agregatori au fost unul dintre elementele care ne-au ajutat să rămânem activi, mai ales în perioarele de lockdown total, atât pentru cei din echipă, cât și pentru clienți. Cei care ne știau, ne-au căutat și s-au bucurat să ne găsească pe aplicații, iar alții ne-au descoperit și au rămas clienții noștri.
Schimbările operaționale pe care a trebuit să le facem – mă refer la distanțare, modalități noi de prezentare a preparatelor – nu au fost pentru a atrage clienții, ci mai degrabă pentru a le garanta că sunt în siguranță și a-i face să se simtă bine chiar și în acest context nou pentru noi toți.

Însă chiar și cu toate aceste schimbări, am încercat să rămânem cât mai aproape de normalul cu care erau obișnuiți clienții deja fideli. 

Citește tot interviul pe SPECTACOLA

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Producţia de cărbune a României continuă să scadă

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

Schimbări la vârful Allianz-Țiriac Pensii Private

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...

Revolut face angajări în România

Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.

Preţul cafelei nu va scădea prea curând. Care sunt motivele

Veşti proaste pentru iubitorii cafelei.

Valoarea acordului Aramco - FIFA, pusă la secret

FIFA a anunţat acordul global cu Aramco.

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel