China domină piaţa autovehiculelor electrice din Rusia
Autor: Mihai Ciobanu
Data publicării:
Foto: pexels.com
Foto: pexels.com
China deţine supremaţia la capitolul vehicule electrice din Rusia. 

Vânzările de vehicule electrice (EV) ale Zeekr au crescut considerabil anul trecut în Rusia, compania chineză depășind concurența locală pe această piață de nișă, dar în plină expansiune, conform Reuters.

Producătorii auto chinezi și-au mărit cota de piață în Rusia la peste 50%, după ce competiția occidentală s-a retras, luând cu ea expertiza și tehnologia, ca urmare a invaziei Ucrainei de către Moscova în 2022.

Guvernele din Europa și Statele Unite devin tot mai îngrijorate de dominația crescândă a Chinei în sectorul EV, însă Rusia, în loc să impună tarife vamale, sprijină mărcile chineze pentru a-și susține propria industrie auto.

Între mai 2023 și aprilie 2024, în Rusia au fost vândute peste 20.500 de vehicule electrice noi, o creștere de 350% față de anul precedent, mărcile chineze fiind responsabile pentru mai mult de jumătate din aceste vânzări, conform datelor agenției ruse Autostat.

Producătorii auto ruși au vândut în aceeași perioadă mai puțin de 4.000 de EV noi, în total fiind comercializate 1,28 milioane de automobile.

Piața EV din Rusia este afectată de lipsa infrastructurii de încărcare și de dependența tradițională de resursele naturale, precum gazele și petrolul. Totuși, în ultimele 12 luni s-au vândut mai multe EV decât în întreg deceniul anterior.

Zeekr, o marcă premium chineză, a vândut peste 8.000 de mașini din iunie 2023, conform Irinei Frank, șefa dealerului Frank-Auto din Moscova. Rușii devin tot mai interesați de EV, încep să construiască stații de încărcare, iar dealerii își îmbunătățesc serviciile de întreținere a mașinilor, a explicat Frank.

Aceasta a adăugat: "În China, mai mult de 30% din populație folosește mașini electrice, la noi procentul este încă sub 2%. Cred că până în 2035 vom depăși 25%".

Intrarea oficială a Zeekr pe piața rusă va stimula creșterea, a declarat Vadim Merzlikin, director de marketing la dealerul care vinde modele Zeekr, subliniind importanța factorilor macroeconomici.

"Totul depinde de puterea de cumpărare, de concurență și de situația economică", a spus Merzlikin.

Zeekr X, un SUV compact, se vinde la aproximativ patru milioane de ruble (46.136 dolari), similar prețurilor din Europa.

Un model rusesc comparabil, Evolute i-Space, produs de Motorinvest, costă trei milioane de ruble. Moskvich 3e, parte a proiectului Rusiei de redresare și modernizare a modelului din era sovietică, costă peste trei milioane de ruble.

Zeekr este deținut de Geely, care deține și mărcile Volvo, Polestar și Lotus, având o capitalizare bursieră de aproximativ 6,8 miliarde de dolari.

Cota companiilor chineze pe piața auto rusă a crescut în ultimii doi ani de la sub 10% la peste 50%, iar prejudecățile față de mașinile chinezești se diminuează.

Conform unui studiu Autostat, Merzlikin a menționat că 53,1% dintre ruși sunt acum deschiși să cumpere o mașină din China, comparativ cu doar 6,4% în 2017.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

40.000 de firme, radiate în primele cinci luni ale anului

Informaţii oficiale de la Registrul Comerţului.

RO e-TVA. Principalele modificări decise de Guvern

Vineri a fost adoptată de către Executiv o ordonanţă de...

Întârziere de 300 de minute pentru un tren CFR

Întârziere de cinci ore pentru trenul Timișoara Nord –...

Boloș vrea să colecteze 120 mld. de lei din TVA

România are prevăzut să colecteze la bugetul de stat...

Bursa de la București a închis în creștere ședința de vineri

BVB a închis pe verde ultima zi de tranzacții a...


pixel