Autorităţile din China, cea mai mare piaţă auto din lume, au anunţat vineri măsuri pentru sprijinirea vânzărilor de automobile şi produse electronice, în vederea stimulării redresării economiei.
Regiunile vor fi încurajate să majoreze cotele anuale pentru achiziţiile de maşini şi vor fi făcute eforturi pentru sprijinirea vânzărilor de maşini second-hand, se arată într-un comunicat publicat de 13 agenţii guvernamentale, inclusiv Comisia naţională de reformă şi dezvoltare.
În condiţiile încetinirii economiei după pandemie, autorităţile de la Beijing au identificat sectorul auto ca o pârghie cheie pentru stimularea creşterii. În iunie, Guvernul a extins până în 2027 stimulentele fiscale pentru achiziţiile de vehicule electrice.
Dar cererea internă rămâne slabă, piaţa fiind afectată de războiul preţurilor lansat de Tesla în ianuarie. De atunci, peste 40 de branduri oferă discounturi la achiziţionarea maşinilor lor.
Autorităţile încearcă să atenueze efectele acestui război al preţurilor iar în comunicatul de vineri se arată că: "Localităţile nu trebuie să adopte politici protecţioniste şi trebuie să evite concurenţa vicioasă".
Măsurile anunţate nu i-au convins pe investitori, indicele sectorului auto din China înregistrând un declin de 0,3% iar cel pentru produsele electronice o scădere de 0,6%, în timp ce indicele principal al Bursei de la Shanghai a urcat cu 0,1%.
În privinţa sprijinirii vânzărilor de produse electronice, autorităţile au anunţat că vor încuraja instituţiile de cercetare ştiinţifică şi entităţile de pe piaţă să aplice în mod activ inteligenţa artificială (AI) pentru a îmbunătăţi produsele electronice.
În iunie, vânzările de automobile pe piaţa chineză au scăzut cu 2,9%, primul declin lunar din ianuarie, deoarece încetinirea redresării economiei i-a făcut pe cumpărători să fie mai prudenţi cu achiziţiile majore.
În iunie, au fost vândute în China 1,91 milioane de maşini, a anunţat Asociaţia Constructorilor de Automobile din China (CPCA).
În primele şase luni din 2023, vânzările de automobile au urcat cu 2,5%, la 9,65 milioane de unităţi, comparativ cu perioada similară din 2022, când restricţiile au afectat producţia şi vânzările.
În iunie, vânzările de vehicule electrice şi hibride plug-in au crescut cu peste 25% faţă de luna precedentă, reprezentând aproximativ 35% din totalul vânzărilor de maşini, arată datele CPCA. În primele şase luni din 2023, vânzările pe acest segment au urcat cu 37%, la 3,09 milioane de unităţi.
Atât producătorul auto american Tesla, cât şi rivalul chinez BYD au raportat livrări record ale vehiculelor fabricate în China, în primele şase luni din 2023.
În 2023, CPCA se aşteaptă ca vânzările de vehicule electrice pe piaţa chineză să atingă 8,5 milioane de unităţi, reprezentând 36% din totalul vânzărilor de maşini noi, transmite Reuters.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Precizări privind înscrierea...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Agenția Națională de...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...