Fujian, cel de-al treilea și cel mai avansat portavion chinezesc, a părăsit miercuri dimineață șantierul naval Jiangnan din Shanghai pentru a începe primele teste pe mare, însă testarea catapultelor pentru lansarea aeronavelor va mai întârzia probabil ceva timp.
Proba pe mare a fost anunțată miercuri dimineață de agenția de știri de stat Xinhua, într-un raport scurt care a precizat că Fujian a fost dezlegat de la doc în jurul orei 8.00.
Experții militari au declarat că se așteaptă ca testele pe mare să dureze cel puțin un an, prima fază concentrându-se pe sistemele de alimentare, navigație și comunicații care susțin catapultele și sistemul de alimentare integrat complet electric.
Este puțin probabil ca testele de decolare și aterizare să aibă loc în această etapă a testelor, imaginile și înregistrările video publicate de presa oficială arătând că nu există niciun avion pe puntea portavionului.
Șantierul naval Jiangnan, unde a fost construit portavionul, este situat la gura de vărsare a fluviului Yangtze.
Un alt anunț de marți al autorităților maritime a precizat că "activități militare" vor fi desfășurate în Marea Chinei de Est de la ora 7 dimineața pe 1 mai până la 9 mai la ora 9 dimineața.
Potrivit raportului Xinhua, testele inițiale pe mare "vor testa în principal fiabilitatea și stabilitatea sistemelor de propulsie și electrice ale portavionului".
"De la lansarea sa în iunie 2022, Fujian a finalizat testele de ancorare, lucrările de echipare și ajustările echipamentelor. Acesta a îndeplinit cerințele tehnice pentru testele pe mare", a adăugat acesta.
Capacitatea Fujianului de a vira și inversa direcția va fi, de asemenea, testată în timpul probei inaugurale pe mare a portavionului, potrivit lui Yue.
Dacă sistemele avansate de catapultare electromagnetică și de interceptare ale Fujian vor funcționa bine și vor fi fiabile, "[acestea] nu vor trebui să fie testate din nou și vor putea fi aplicate direct pe viitorul portavion cu propulsie nucleară de tip 004 al Chinei", a spus el.
Fujian este al treilea portavion al Chinei și primul construit după un proiect intern. Armata Populară de Eliberare plănuiește să aibă în total șase portavioane până în 2035, ceea ce ar face din ea a doua cea mai mare marină de război din lume, după SUA.
USS Gerald R. Ford - singurul alt portavion din lume care dispune de sistemul de recuperare cu catapultare cu decolare asistată de catapultare și cu barieră de oprire - a fost pus în funcțiune în 2017, dar prima sa misiune a avut loc abia în 2022.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Bitcoin, cea mai mare...
Suedia este pregătită să...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...