Săptămână complicată la Bursa de la București, cu suișuri și coborâșuri
Performanțele variate ale...
Sancţiunile occidentale impuse Rusiei în urma invadării Ucrainei au determinat mulţi importatori de petrol să taie legăturile comerciale cu Moscova, astfel încât preţurile spot pentru ţiţeiul rusesc au scăzut semnificativ. În februarie, în urma întâlnirii dintre oficialii ruşi şi chinezi, cele două ţări au anunţat că prietenia lor "nu are limite".
Datele Administraţiei Vămilor din China arată că importurile de petrol rusesc, inclusiv livrările prin conducta East Siberia Pacific Ocean (ESPO) şi cele pe mare din porturile ruseşti, au totalizat 7,15 milioane de tone luna trecută, un avans de 7,6% faţă de anul trecut.
Totuşi, livrările ruseşti în iulie, echivalentul a aproximativ 1,68 milioane de barili pe zi (bpd), sunt sub nivelul record din mai, de aproape două milioane bpd. China este cel mai mare cumpărător de petrol rusesc.
China a importat 6,56 milioane de tone de petrol din Arabia Saudită luna trecută, sau 1,54 milioane bpd, uşor sub nivelul din iulie 2021. Este cel mai redus nivel de petrol importat de China din Arabia Saudită în ultimii peste trei ani.
În primele şapte luni din 2022, importurile din Rusia au totalizat 48,45 milioane de tone, un avans anual de 4,4%, în timp ce Arabia Saudită a livrat Chinei 49,84 milioane tone, cu 1% mai puţin decât în urmă cu un an.
În iulie, importurile Chinei de ţiţei au scăzut cu 9,5% faţă de perioada similară din 2021, deoarece rafinăriile şi-au redus stocurile şi cererea internă de combustibil s-a redresat mai lent decât se estima. Importurile din Angola şi Brazilia au scăzut cu 27% şi, respectiv, cu 58%.
Citește și Prețul petrolului. OPEC respinge orice responsabilitate: Nu e vina noastră
Responsabilii politici, legiuitorii și lipsa de investiții în sectorul petrolului și gazelor naturale sunt de vină pentru creșterea prețurilor la energie, nu Opec, a declarat pentru Reuters noul secretar general al Organizației Țărilor Exportatoare de Țiței, Haitham Al Ghais.
Volumul redus al investițiilor, consecință directă a prăbușirii pieței petrolului pe durata pandemiei de COVID-19, a afectat semnificativ capacitatea de producție excedentară a OPEC și a limitat capacitatea acesteia de a reacționa rapid la alte perturbări ale aprovizionării.
Prețul țițeiului Brent s-a apropiat de un maxim istoric de 147 de dolari pe baril în martie anul curent, după ce trupele rusești au invadat în Ucraina, la 24 februarie, exacerbând îngrijorările legate de aprovizionarea pieței. Și, deși prețurile au scăzut de atunci, ele rămân la un nivel ridicat din punct de vedere istoric.
De ce există OPEC
"Nu dați vina pe OPEC, dați vina pe politicienii și legislatorii voștri, deoarece OPEC și țările producătoare au făcut întotdeauna presiuni pentru investiții în petrol (și gaze)", a declarat Haitham Al Ghais, care a preluat funcția la 1 august.
Investițiile în petrol și gaze au crescut cu 10% față de anul trecut, dar rămân mult sub nivelul din 2019, a anunțat luna trecută Agenția Internațională pentru Energie (AIE).
Secretarul general al OPEC a subliniat, de asemenea, lipsa de investiții în aval (rafinare și distribuție), adăugând că membrii cartelului au crescut capacitatea de rafinare pentru a compensa scăderile din Europa și SUA.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanțele variate ale...
Într-o notă adresată recent...
Această tendință reflectă...
La capătul unor dezbateri...
Un concept surprinzător și...
Înainte de a se lansa în forță...
Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...
"Make the impossible possible"...
Anunțul a fost făcut de Bernd...
Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...
Este o manevră care face parte din planurile de...
Amazon continuă să-și...
Suedia este pregătită să...
Bitcoin, cea mai mare...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...