Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Potrivit Bloomberg, Ford Motor Co., constructorul auto american, se află în negocieri avansate în vederea vânzării unei fabrici din Germania, printre cei trei potențiali cumpărători numărându-se doi constructori chinezi. Această mutare vine într-un moment în care investițiile chineze în Europa sunt supravegheate cu atenție de autorități.
Aceleași surse au declarat că una dintre oferte achiziționare a uzinei din Germania ce aparține Ford Motor Co. vine de la BYD Co., cel mai mare producător chinez de automobile, cealaltă aparținând unul grup de constructori chinezi mai mici. În plus, grupul auto american și landul german Saarland, unde se află uzina Ford, discută și cu un producător german de componente fotovoltaice, au adăugat sursele care au preferat să rămână anonime.
Potrivit acestora, Ford își propune să ajungă la un acord preliminar de vânzare la sfârșitul acestei luni, la aproape un an după ce producătorul american a anunțat că va înceta să mai asambleze autoturisme la uzina de la Saarlouis începând cu 2025. Întreprinderea, unde se fabrică modelele Ford Focus, are aproximativ 4.600 de angajați.
Cu toate acestea, o tranzacție care implică o entitate chineză ar putea ridica semnale de alarmă la Berlin, chiar dacă mii de locuri de muncă sunt în pericol într-o regiune care depinde de producția de componente și vehicule cu motoare pe combustie. În ultimii ani, Germania a impus reguli mai stricte pentru investitorii non-europeni care doresc să cumpere companii din sectoare high-tech, cum ar fi robotică și inteligență artificială, o măsură care vizează în special investitorii sprijiniți de statul chinez.
Ford inteționează să-și reducă operaţiunile din Europa renunțând la câteva mii de locuri de muncă, în condițiile în care cheltuiește miliarde de euro pentru tranziția la vehicule electrice. Săptămâna viitoare, cancelarul german Olaf Scholz va fi prezent la inaugurarea noii uzine Ford de la Koln, rezultat al unei investiţii de două miliarde de dolari și unde, spre finalul anului, ar urma să fie fabricate autoturisme electrice. Complexul industrial de la Koln este una din cele mai mari fabrici auto din Europa.
Pentru constructorii chinezi preluarea unei uzine importante de asamblare i-ar ajuta să-șu sporească prezența pe piaţa europeană, într-un moment în care cererea pentru vehicule electrice este în creștere. Sursele citate de Bloomberg susţin că BYD analizează şi alte posibile locaţii, în Franţa şi Spania.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...