Chrome 71 vine cu îmbunătățiri la filtrarea site-urilor abuzive

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Google va lansa, în decembrie, noua versiune a navigatorului web Chrome cu o protecţie îmbunătăţită, menită să protejeze utilizatorii de publicitatea agresivă, potrivit anunţului făcut recent de directorul de produs de la Google, Vivek Sekhar, citat de blogul din România al producătorului de soluţii de securitate Eset.

Google Chrome 71 va utiliza funcţia "filtrarea site-urilor abuzive', eliminând astfel toate anunţurile de pe site-urile cu "experienţe abuzive persistente".

"Aceste practici implică, în cea mai mare parte, anunţuri înşelătoare care îi îndeamnă pe utilizatori să dea click, pretinzând că sunt alerte de sistem sau butoane de închidere a ferestrelor. Alte practici comune pentru aceste site-uri, pe care Google intenţionează să le elimine odată cu Chrome 71, includ barele de navigare, butoanele, link-urile sau zonele pe care nu se poate da click în mod obişnuit, care duc utilizatorii către anunţuri, fără ştirea lor, şi se pot dovedi o reală bătaie de cap. Scammerii pot, de asemenea, să se folosească de anunţuri înşelătoare şi de diverse elemente de pagină cu scopul de a fura datele personale ale utilizatorilor, inclusiv prin a-i face să le divulge chiar ei înşişi", se menţionează pe blogul Eset.

Experiențe neplăcute

De altfel, Google a întocmit şi o listă cuprinzătoare a comportamentelor clasificate ca fiind abuzive. Potrivit sursei citate, în noiembrie 2017, Google a anunţat un set de măsuri de protecţie pentru a bloca "pop-up-urile" şi solicitările de ferestre noi de la site-uri cunoscute pentru experienţele neplăcute oferite utilizatorilor, cum ar fi redirecţionări ale paginilor, fiind implementate două luni mai târziu.

Chrome este un navigator web de tip open source dezvoltat de compania Google. Prima versiune pentru sistemele de operare Microsoft Windows a apărut pe 2 septembrie 2008, în 43 de limbi. Un raport statistic publicat, în primăvara acestui an de Google, arată că, în 2017, compania a eliminat peste 100 de reclame mincinoase sau abuzive pe secundă, echivalentul a mai mult de 3,2 miliarde de elemente care au încălcat politicile publicitare ale gigantului american.

Pagini infectate cu malware

În acelaşi timp, 79 de milioane de reclame din reţeaua Google au fost blocate pentru că au încercat să trimită oamenii către pagini infectate cu malware, respectiv 400.000 astfel de site-uri. De asemenea, au fost eliminate 66 de milioane de reclame de tipul 'trick-to-click', adică în general reclame înşelătoare, multe dintre ele folosind îndemnul "click aici' în mesaj, precum şi 48 de milioane de reclame care îndemnau utilizatorul să instaleze software nedorit.

Pe parcursul anului trecut, Google a mai eliminat din reţeaua proprie de publicitate 320.000 de editori pentru încălcarea politicilor şi a pus pe "lista neagră' 90.000 de website-uri şi 700.000 de aplicaţii de mobil. Pe de altă parte, compania a dezvoltat noi tehnologii care să permită suprimarea reclamelor Google de pe pagini individuale, ceea ce a dus la eliminarea reclamelor de pe mai mult de două milioane de adrese URL în fiecare lună, pentru încălcarea regulilor şi politicilor.

În 2017, Google a blocat peste 12.000 de site-uri pentru copiere şi preluare fără acord de conţinut, în creştere de la 10.000 de pagini, în 2016. În plus, peste 7.000 de conturi de AdWords au fost suspendate, pentru că foloseau această metodă de camuflare în spatele titlurilor tabloid, de la 1.400 cu un an în urmă.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Lacătul pe ușă
COP29 BAKU / FOTO: https://cop29.az/en/media-hub/media-gallery/35/album?slide=8
Donald Trump / Foto: Flickr, Casa Albă

Echipa Donald Trump II: Loialitate în slujba unei ambiții

Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...

Carne / FOTO: Freepik
În laboratoare / FOTO: https://www.leti-cea.fr/cea-tech/leti/Pages/presse/Phototheque.aspx
Mașină electrică / FOTO: Freepik
Unicredit

UniCredit exclude relocarea sediului central în Germania

Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...

Unilever / FOTO: Freepik

Unilever vrea să renunțe la o serie de produse alimentare

Este o manevră care face parte din planurile de...

foto: pexels.com
O colaborare de succes
Bună dimineața! Să aveți o zi minunată!
Euro vs dolar / FOTO: Freepik

Euro, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani față de dolar

Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...

Foto: pexels.com
Mașină electrică / sursa: Freepik.com
Jeff Bezos și Elon Musk
La volan, fără griji! FOTO: Freepik
Bitcoin / Foto: Freepik
Bentley

Bentley spune „nu încă”: ce ascunde strategia Beyond100+

Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...

Bursa de Valori București
Ministrul Marcel Boloș / FOTO: Facebook
Stație de transformare / Foto: Freepik
Bună dimineața! / Foto: rawpixel.com
ArcelorMittal

ArcelorMittal amână investițiile verzi planificate în UE

Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Concedieri / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Om de afaceri / FOTO: Freepik

Companiile chineze se agață de dolarul american

Companiile chineze își păstrează dolarii,...


pixel